fbpx

Καλάθι του νοικοκυριού: Τα πρώτα σημάδια κόπωσης

0 1.580

Η “ασπίδα” της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αρχίζει να… “ραγίζει”, κάνοντας ξεκάθαρο και στους πιο καλοπροαίρετους ότι το 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά θα είναι απροστάτευτα απέναντι στις ανατιμήσεις και τους κερδοσκόπους.

Με βάση τα τιμολόγια που στέλνουν οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ, από τον προηγούμενο μήνα, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που θα συναντήσουν οι καταναλωτές στα ράφια τον Ιανουάριο, θα ξεπεράσουν το 20%. Πού ποντάρει το υπουργείο Ανάπτυξης; Στο “καλάθι του νοικοκυριού”…

Τα επίσημα στοιχεία από το 9ο “καλάθι του νοικοκυριού”, ωστόσο, δείχνουν ήδη μια τάση “κόπωσης” σε ό,τι αφορά στο ρυθμό μείωσης των τιμών στα προϊόντα, που έχουν επιλέξει τα ίδια τα σούπερ μάρκετ να βάλουν σε καθεστώς “προστασίας”. Την προηγούμενη εβδομάδα, στα 850 προϊόντα του καλαθιού, μείωση τιμής είχε καταγραφεί στα 68, ενώ στο νέο “καλάθι” που είναι από σήμερα διαθέσιμο, μειωμένες είναι οι τιμές σε 47 προϊόντα.

Το νέο “κύμα” ανατιμήσεων -από Ιανουάριο- “χτυπά” μια ευρύτατη γκάμα βασικών καταναλωτικών προϊόντων, απαραίτητων για την ελληνική οικογένεια. Φέτα, γιαούρτι, ζυμαρικά, ρύζι, ελαιόλαδο, φρυγανιές, κονσέρβες, πάνες, σαμπουάν, απορρυπαντικά, κ.ά.

Τι είναι αυτό που καθησυχάζει την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης; Η αύξηση του αριθμού των προϊόντων του “καλαθιού” που παραμένουν σταθερά. Την προηγούμενη εβδομάδα σταθερές ήταν οι τιμές στα 713 προϊόντα του καλαθιού, στο νέο, έννατο “καλάθι”, ο αριθμός των προϊόντων που διατήρησαν αμετάβλητες τις τιμές τους, διαμορφώθηκε σε 782.

Αυτό φαίνεται ότι θα είναι και το “στοίχημα” για το 2023, να παραμείνουν οι τιμές των προϊόντων του “καλαθιού” τουλάχιστον σταθερές. Δύσκολο να επιτευχθεί και κυρίως να
διατηρηθεί ένας τέτοιος στόχος, καθώς συνεπάγεται το… “κούρεμα” του κέρδους των επιχειρηματιών.

Μέχρι σήμερα όταν οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών αυξάνονται και διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα για μακρό χρονικό διάστημα, δύσκολα υποχωρούν…

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More