«Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο»: Το προαναγγελθέν έγκλημα στον σιδηρόδρομο – Αυτοί είναι οι δολοφόνοι!
Πως τα καταφέρατε με τόσα λεφτά που φάγατε ρε ξεφτιλισμένοι, να μην υπάρχει σε κάθε σταθμό και σε κάθε τρένο μια οθόνη που να δείχνει που κινούνται όλες οι αμαξοστοιχίες σε ζωντανό χρόνο; Τι θα πείτε ρε ξεφτίλες στους γονείς που θρηνούν τα παιδιά τους; «Θερμά συλλυπητήρια;»
Στίχοι- μουσική: Τάκης Μουσαφίρης. Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Μητροπάνος
«Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα», είχε δηλώσει την 20 Φεβρουαρίου του 2023 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προγραμματίσει επίσκεψη σήμερα, ημέρα της τραγωδίας, Τετάρτη 1η Μαρτίου στο αποκαλούμενο «Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βόρειας Ελλάδας»
Το ανατριχιαστικό ερώτημα που έθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, είναι : «τι ακριβώς θα έκανε σήμερα εκεί ο πρωθυπουργός;»
Δεδομένου ότι δεν υφίσταται ψηφιακό σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση του δικτύου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Δεν υπάρχει καμία ψηφιοποίηση διαχείρισης του δικτύου.
Η ηλεκτρονική – ψηφιακή διαχείριση της γραμμής Αθήνας- Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και δύο περίπου δεκαετίες.
Ως εκ τούτου οι παρεμβάσεις στη διαχείριση του δικτύου ως προς τα δρομολόγια γίνονται χειρωνακτικά.
Ο κλειδούχος λαμβάνει εντολή από τον Σταθμάρχη, μεταβαίνει στο σημείο και με τους λεβιέδες μετακινεί τις γραμμές ανοίγοντας ή κλείνοντας τα κλειδιά.
Όταν υπάρχουν δύο γραμμές, μόνο στην περίπτωση που υπάρχει κάποιο εμπόδιο ή βλάβη στην Δεξιά γραμμή χρειάζεται να συνεννοηθεί για να κάνει χρήση της Αριστερής γραμμής.
Ο μηχανοδηγός ειδοποιείται από τον Σταθμάρχη τηλεφωνικώς και λαμβάνει εντολή να εισέλθει ή να εξέλθει μίας γραμμής.
Μιλούν δύο άνθρωποι στις δύο άκρες ενός τμήματος και συμφωνούν ότι ελεύθερη είναι η Αριστερή γραμμή, για να μπει ο νέος συρμός.
Δεν εξηγείται αλλιώς πως κατάφεραν να πετύχουν μετωπική σύγκρουση τρένων.
Ο καθένας ανάλογα με το προς τα που κοιτάζει βλέπει άλλη Αριστερή Γραμμή…
Σκόρδο – κρεμμύδι.
Να δείτε πως γι’ αυτή την αξεπέραστη βλακεία, την έλλειψη προσανατολισμού (που είναι το αριστερά και που το δεξιά) θρηνούμε τόσους ανθρώπους.
Το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, η επανάληψη του ίδιου εγκλήματος στον σιδηρόδρομο
Ξαναδιαβάζω ένα κείμενο που έγραψε το 2017 στην «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» η αξέχαστη συνάδελφος και φίλη από τα χρόνια της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ Χαρά Τζαναβάρα:
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος».
Η σημαντική αυτή παράμετρος αναδείχτηκε στη χθεσινή συνέντευξη της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), που δόθηκε στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας με βασικά αιτήματα τη βελτίωση του σιδηρόδρομου.
Η αποκάλυψη παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν ότι την προηγούμενη 15ετία είχαν διατεθεί στον συγκεκριμένο τομέα πάνω από 140 εκατ. ευρώ, αλλά το 2014 αποκαλύφθηκε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσουν τα περισσότερα συστήματα, ενώ για να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και πάλι πρέπει να διατεθούν άλλα 100 εκατ. ευρώ!
«Το δίκτυο ηλεκτροκίνησης λεηλατήθηκε και το 2011 καταθέσαμε μηνυτήρια αναφορά, αλλά δεν προχώρησε η έρευνα», κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας και αποκάλυψε ότι το Αδενδρο είναι ένα από τα συνολικά οκτώ σημεία του βασικού δικτύου Αθήνας-Θεσσαλονίκης στα οποία οι συρμοί πρέπει να μπαίνουν σε παρακαμπτήριο, μειώνοντας την ταχύτητα από τα 120 στα 60 χλμ. Ανέφερε ότι λόγω έργων και άλλων ελλείψεων σε πολλά σημεία του δικτύου, όπως Θήβα-Τιθορέα, Δομοκός-Παλαιοφάρσαλα, υπάρχει μονή γραμμή και γι’ αυτό τα δρομολόγια έχουν αραιώσει.
«Εκατομμύρια ευρώ πήγαν στη θάλασσα», είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας Βασίλης Τουρλής, περιγράφοντας τα δισεκατομμύρια που διατέθηκαν την τελευταία 30ετία για σιδηροδρομικά έργα, από τα οποία τα περισσότερα δεν έχουν τελειώσει.
Ακόμη και η γραμμή που συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο, που εγκαινιάστηκε το 2014, δεν είναι λειτουργική καθώς δεν υπάρχει σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο και για να συνεχίσουν τα τρένα προς Θεσσαλονίκη χρειάζεται να γυρίσουν πίσω στον σταθμό του Ρέντη!
Μεγάλες είναι οι ελλείψεις σε μηχανοδηγούς, αφού με τον νόμο 3891/2010 μετατάχθηκαν 120 άτομα, ενώ ακόμη και το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει να γίνουν προσλήψεις.
Λόγω αυτών των κενών τα δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχουν μειωθεί σε έξι, από 10 που υπήρχαν ώς το 2010. Εχουν επίσης καταργηθεί τα δρομολόγια προς Τουρκία και Βουλγαρία.
Οι Ιταλοί πλιατσικολόγοι
Όπως έγραψε το πρωί ο Μανεσιώτης: «Για μια χούφτα ευρώ, αν θυμάμαι καλά ήταν δεν ήταν 40 εκατ., άρπαξαν μέσω του αμαρτωλού ΤΑΙΠΕΔ οι Ιταλοί αποικιοκράτες τον ΟΣΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας. Να μας κάνουν μια χώρα με ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους. Σύγχρονους, γρήγορους και πάνω από όλα ασφαλείς»…
Με τα μνημόνια δεν πουλήθηκε η εθνική δημόσια περιουσία για να γίνει εξυγίανση, επενδύσεις, ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός, αλλά έγινε απίστευτο πλιάτσικο.
Οι Ιταλοί άρπαξαν, μες την αναμπουμπούλα ότι …περίσσευε, τον ΟΣΕ και αντί να επενδύσουν συμμετείχαν στο πλιάτσικο.
Ποιος θα παραιτηθεί, ποιος θα τιμωρηθεί;
«Οι Ιταλοί πλιατσικολόγοι της FS περιορίστηκαν σαν καλοί ευρωπαίοι στο να εκφράσουν τη θλίψη τους».
Θα πληρώσουν οι Ιταλοί;
Τι ακριβώς θα έκανε εκεί σήμερα ο Μητσοτάκης;
Θα πληρώσουν όσοι ευθύνονται για το πλιάτσικο και τις ελλείψεις στο εθνικό δίκτυο του ΟΣΕ;
Ο Καραμανλής θα παραιτηθεί;
Ο Μητσοτάκης θα ζητήσει συγνώμη από τους συγγενείς τον θυμάτων;
Θα μας πει: Τι ακριβώς είχε προγραμματίσει να κάνει σήμερα, που θα πήγαινε εκεί, στον τόπο του εγκλήματος;