Κάζο Coca Cola HBC στην Ελλάδα
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση πωλήσεων ανά αγορά υπέστη ο όμιλος στην χώρα μας στο πρώτο εξάμηνο. Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε 25%. Βασικός στόχος για το 2020, ο ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος, του εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας κατά 100 εκατομμύρια ευρώ.
Όμως, το lockdown δεν μπορεί να δικαιολογήσει απολύτως την εικόνα αυτή. Μια σύγκριση με την Ιταλία, η οποία σαρώθηκε κυριολεκτικά από τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις του, αρκεί. Στην γειτονική χώρα οι πωλήσεις της Coca Cοla υποχώρησαν κατά 20%. Λιγότερο από ό,τι στην Ελλάδα. Όμως, όλα αυτά η ανάλυση της διοίκησης του ομίλου απέφυγε να τα ακουμπήσει.
Στην ανάλυση της η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει ότι το κανάλι πώλησης εκτός σπιτιού αντιπροσωπεύει συνολικά το 40% των εσόδων της. Η επίδοση στην Ελλάδα αποτελεί απόδειξη της σφοδρής επίπτωσης που είχε στην κατανάλωση η πανδημία. Όπως σημειώνει ακόμα η διοίκηση του ομίλου, τα αποτελέσματα της στην Ελλάδα οφείλονται και στην δραματική συρρίκνωση του τουρισμού. Ναι, αλλά και η Ιταλία είναι μεγάλη τουριστική αγορά, παρατηρούμε εμείς.
Το αμυντικό βάρος της η Coca Cola HBC το ρίχνει στην μείωση των εξόδων της. Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 7,8% στο πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στόχος για όλο το 2020 είναι το συνολικό κόστος του γκρουπ να συρρικνωθεί κατά 100 εκατομμύρια.