fbpx

Κέρδη εκατ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που εξάγουν φέτα, ελαιόλαδο και κρασί

0

Παράλληλα με την αύξηση ρεκόρ του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, οι εξαγωγές ποιοτικών ελληνικών προϊόντων σημειώνουν γεωμετρική πρόοδο και έχουν ακόμα περισσότερες προοπτικές για να κερδίσουν τις αγορές τόσο της Ευρώπης, όσο και της Αμερικής.

 Οι ξένοι πια μεθούν όλο και περισσότερο με ελληνικό κρασί, βάζουν πολλά μπουκάλια παρθένο ελαιόλαδο κάθε χρόνο στα φαγητά και τις σαλάτες τους, ενώ τιμούν ανάμεσα στα άλλα εκλεκτά εδέσματα που προσθέτουν στο τραπέζι τους, την παραδοσιακή φέτα.

Η άνοδος που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στις εξαγωγές είναι συνδεμένη με το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι αλλοδαποί γνωρίζουν πλέον και από κοντά τα τρία αυτά εγχώρια προϊόντα και επιθυμούν να τα εντάξουν στην καθημερινή τους διατροφή. Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η παρουσία της Ελλάδας και επιμέρους των εταιριών σε μεγάλα φεστιβάλ γεύσης, αλλά και η ένταξή τους σε προγράμματα προβολής από πλευράς της πολιτείας.  Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ότι χρειάζεται ακόμα πολύς δρόμος να διανυθεί, προκειμένου τα τρία αυτά προϊόντα να λάβουν τη θέση που τους αξίζει, αλλά και να αποδώσουν υψηλά κέρδη στους παραγωγούς και τις εταιρίες.

Κρασί: Μεθά ακόμα και τη… Γαλλία

Σε συνεχή άνοδο βρίσκονται οι εξαγωγές ελληνικού οίνου στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, επιβεβαιώνοντας την θετική εξέλιξη του κλάδου τα τελευταία πέντε χρόνια. Μάλιστα, ανάμεσα στις αγορές που η εξαγωγή ελληνικού κρασιού σημειώνει άνοδο είναι και η παραδοσιακή, κορυφαία της Γαλλίας, αλλά και της Γερμανίας. Σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ενωση Αμπελοοινικών Προιόντων (ΚΕΟΣΟΕ), ειδικά για τη Γερμανία, σε σχέση με το 2017, το 2018 καταγράφεται αύξηση της αξίας κατά 5,99% (31.639.603 ευρώ το 2018 – 29.850.408 ευρώ το 2017), καθώς και αύξηση της εξαγόμενης μέσης τιμής πώλησης κατά 7,12% (2,08 ευρώ το κιλό το 2018 – 2,04 ευρώ το κιλό το 2017). Την ίδια στιγμή, θετική πορεία καταγράφει το ελληνικό κρασί και στην αγορά της Γαλλίας, καθώς το 2018 οι αποστολές ελληνικού οίνου σε αξία αυξήθηκαν κατά 98,65% έναντι του 2017 (6.876.230 ευρώ το 2018 – 3.461.499 ευρώ το 2017), καθώς και κατά 102,38% σε ποσότητα (4.253.580 κιλά το 2018 – 2.101.754 κιλά το 2017). Αντίθετα, μείωση παρατηρείται στη μέση τιμή πώλησης οίνων κατά 1,84% (1,62 ευρώ το κιλό το 2018 – 1,65 ευρώ το κιλό το 2017). Αυξημένες κατά 5,76% είναι οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού και στην Κύπρο, ενώ η αντίστοιχη μεταβολή, σε αξία του μέσου όρου 5ετίας ανέρχεται σε 27,18% (5.546.372 ευρώ το 2018 – 5.244.502 ευρώ το 2017).

Ελαιόλαδο: Το premium προϊόν

Ο υγρός χρυσός της ελληνικής γης τείνει να εξελιχθεί σε μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες των τελευταίων ετών, με πολλές μικρές επιχειρήσεις να τολμούν η καθεμία από μόνη της, αλλά και συνολικά μια διάθεση έντονης εξωστρέφειας σε αγορές ακόμα και πέρα από τον Ατλαντικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η παραγωγή του 2018 ξεπέρασε ανέρχεται τους 280.000 τόνους και οι φορείς της αγοράς εκφράζουν εκτίμηση για νέα άνοδο των εξαγωγών. Τα νούμερα, εξάλλου, είναι ενδεικτικά : Πριν από 15 χρόνια οι εξαγωγές της χώρας σε τυποποιημένο ελαιόλαδο στο εξωτερικό ήταν μόλις 15.000 τόνους, ενώ πλέον υπάρχει διπλασιασμός των εξαγωγών, με νούμερα που ανέρχονται στους 30.000 με 35.000 τόνους. Γενικά, το ελληνικό ελαιόλαδο τείνει να γίνει, πλέον, premium προϊόν, ειδικά για τους Ευρωπαίους, καθώς έχει διαγράψει και ιδιαίτερα άλματα, όσον αφορά την ποιότητά του: Οι γευσιγνώστες το κατατάσσουν ακόμα πιο πάνω από το Ισπανικό, ενώ σε αρκετές ποικιλίες του, είναι εφάμιλλο του Ιταλικού.

Άνοδος στις εξαγωγές και του «χύμα»

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα μεγαλύτερα είναι τα νούμερα αν αναφερόμαστε στην εξαγωγή χύμα ελαιολάδου, το οποίο πωλείται στις αγορές του εξωτερικού κατά χιλιάδες, ξεπερνώντας κατά πολύ την εξαγωγή τυποποιημένου ελαιολάδου. Μόνο το 2018 η εξαγωγή χύμα ελαιολάδου άγγιξε τους 150.000 τόνους. Το γιατί προτιμάται είναι ευνόητο: Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ) Γρηγόρη Αντωνιάδη «είναι σαφώς πιο οικονομικό και αρκετές φορές εξίσου ποιοτικό με το τυποποιημένο».

Φέτα: Το λευκό τυρί της Ευρώπης

Σε αγαπημένο προϊόν των Ευρωπαίων τείνει να γίνει η παραδοσιακή, ελληνική φέτα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές τυριών με αξία 427,5 εκατομμύρια ευρώ το έτος 2017 σημείωσαν αύξηση 6,4% σε σύγκριση με το 2016, ενώ στην πενταετία 2013-2017 η αύξηση άγγιξε το 44%. Σε αυτές μάλιστα, το μερίδιο της φέτας αγγίζει το 80%. Σύμφωνα με τις ίδιες στατιστικές, την περασμένη χρονιά εξήχθησαν 59,4 χιλιάδες τόνοι φέτας, αξίας 343,9 εκατομμυρίων ευρώ. Καταγράφηκε δηλαδή αύξηση περίπου 5% σε ποσότητα και 3,5% σε αξία έναντι του έτους 2016. Στην πενταετία 2013-2017 η μέση ετήσια τάση είναι 13%. Το 89% της εξαγόμενης ελληνικής φέτας έχει προορισμό τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 2017 πρώτη εξαγωγική αγορά για την ελληνική φέτα ήταν η Γερμανία με μερίδιο στις συνολικές εξαγωγές φέτας 35%, δεύτερο το Ηνωμένο Βασίλειο με 17%, τρίτη η Ιταλία με 11%, τέταρτη η Σουηδία με 6%, ενώ στην πέμπτη θέση ανέβηκε η Γαλλία με μερίδιο 5%.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra