fbpx

Κώστας Γκιουλέκας: «Οι ευθύνες για τα Τέμπη θα αποδοθούν σε όποιον ανήκουν»

Συνέντευξη στην Ντίνα Σύρπου

Τη βεβαιότητα ότι, οι ευθύνες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών θα αποδοθούν σε όποιον ανήκουν, εκφράζει, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας.

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην One Voice o κ. Γκιουλέκας αναφέρει ότι, η θέση του Αποστόλου Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες είναι κομβική και επισημαίνει πως με τον νέο του ρόλο θα βοηθήσει όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη. Ακόμη υπογραμμίζει ότι, η καλή προσωπική σχέση που διατηρεί ο ίδιος με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, συμβάλει στο να έχουν μία εύκολη και γρήγορη συνεννόηση για την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων.

Παράλληλα, ο υφυπουργός Εσωτερικών με αρμοδιότητες για τη Μακεδονία και τη Θράκη αναφέρεται στη λειτουργία του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που, όπως τονίζει, προάγει το μήνυμα της ενότητας, της συνεργασίας και της κοινής δράσης, ενώ σημειώνει ότι πρωταρχικός στόχος για την κυβέρνηση είναι να μείνουν οι βορειοελλαδίτες στον τόπο τους μέσα από την προσέλκυση επενδύσεων, που θα δημιουργήσουν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Κύριε Γκιουλέκα, ως Θεσσαλονικιός, όταν αναλάβατε το «τιμόνι» του ΥΜΑΘ γνωρίζατε ότι, αρκετοί το χαρακτηρίζουν ως «διακοσμητικό» υπουργείο, εσείς παρόλα αυτά ισχυριστήκατε ότι διαθέτει μεν λίγες αρμοδιότητες, ωστόσο έχει πολλές δυνατότητες. Τώρα, αρκετούς μήνες μετά, θα λέγατε το ίδιο;

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε για τη Μακεδονία και τη Θράκη αξιοποιήσαμε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν στο ΥΜΑΘ, αλλά και συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τα συναρμόδια υπουργεία για επιμέρους δράσεις.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο συνεδριάζει τακτικά, έχει αποδώσει πολλά και σημαντικά αποτελέσματα, που αποτυπώνονται στη βελτίωση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων. Με τη συνεργασία της Τροχαίας, εντείνονται οι αστυνομικοί έλεγχοι για την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη μας, κάτι που το βλέπει ο κάθε Θεσσαλονικιός, αλλά και ο κάθε επισκέπτης. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις που έγιναν από την Εγνατία Οδό στο τμήμα της περιφερειακής όπου κατασκευάζεται το FlyOver, με την τοποθέτηση γερανοφόρων οχημάτων για την άμεση απομάκρυνση ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, με ειδικά βαν και μοτοσυκλέτες που σταθμεύουν μόνιμα στην περιφερειακή για την αποκατάσταση βλαβών και την άμεση απόδοση των τμημάτων αυτών στην κυκλοφορία, σμίκρυνε πολύ σημαντικά τον χρόνο της άμεσης επέμβασης, ώστε να μην παρακωλύεται, όπως συνέβαινε παλιά, για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η κυκλοφορία στην ούτως ή άλλως περιορισμένη, λόγω των έργων, περιφερειακή.

Παράλληλα, ρυθμίσεις για τη φύλαξη των χώρων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων βοήθησαν στο να μην έχουμε τόσο έντονο το φαινόμενο φορτηγά να ξεφορτώνουν εμπορεύματα σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης, όπως συνέβαινε παλαιότερα.

Η δωρεάν ηλεκτρονική εφαρμογή σε όλα τα κινητά τηλέφωνα «ThessDrive» επιτρέπει, πλέον, στους Θεσσαλονικείς, αλλά και στους επισκέπτες της πόλης να έχουν, επί εικοσιτετραώρου βάσεως, μια πλήρη εικόνα των κυκλοφοριακών συνθηκών στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης, ώστε να επιλέγουν τις λιγότερο επιβαρυμένες οδούς για τη μετακίνησή τους. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι εκατοντάδες θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης που λειτουργούν κυρίως στους χώρους της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, κάτι που βοηθά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου.

Όλο αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεργασία που έχουμε με τον ΟΑΣΘ και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και την πρόσθεση κυκλικών δρομολογίων από και προς τους χώρους της πρόσκαιρης στάθμευσης. Όλα αυτά τα παρακολουθούμε σε συνδυασμό με τις θετικές επιπτώσεις του Μετρό στο κυκλοφοριακό, ώστε να αναπροσαρμόζουμε τα μέτρα με τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται.

Εκτός από αυτά, επιδιώξαμε τη στενή συνεργασία με τις τρεις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης, αυτές της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και έχουμε μία άριστη συνεργασία με τους περιφερειάρχες και τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Πριν από λίγες ημέρες είχαμε και μία σύσκεψη με τους τρεις περιφερειάρχες, με τους οποίους συζητήσαμε την προώθηση μιας διαπεριφερειακής συνεργασίας, που βασίζεται σε κοινές δράσεις και προγραμματισμό.

Με εντατικούς ρυθμούς δουλεύουμε πάνω στο ζήτημα της αναβάθμισης των συνοριακών σταθμών των Κήπων, στον Έβρο, των Ευζώνων και άλλων, ώστε να προστεθούν νέες δίοδοι και να αναβαθμιστούν πλήρως αυτοί οι σταθμοί, με εξασφαλισμένα κονδύλια, ώστε να διευκολύνεται η ταχύτερη διέλευση Ι.Χ. και φορτηγών αυτοκινήτων, κάτι που συνδέεται άμεσα με την τόνωση και την ανάπτυξη, αλλά και την αναβάθμιση του τουρισμού στη Μακεδονία και τη Θράκη. Έχουμε κάνει, ήδη, τρεις συσκέψεις στον συνοριακό σταθμό των Κήπων, μία στον συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, ενώ είμαστε στη φάση να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός καινούργιου συνοριακού σταθμού, στις Καστανιές του Έβρου.

Το Άγιον Όρος, επίσης, είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης και συνεργαζόμαστε στενά με την Ιερά Επιστασία και τις Ιερές Μονές, προσπαθώντας να βοηθήσουμε σε κάθε τι που περνά μέσα από το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς του ΥΜΑΘ.

Η εντολή του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι συγκεκριμένη: Να τρέξουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα τα θέματα που αφορούν στη Μακεδονία και τη Θράκη. Προσπαθούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος, τις χαμένες ευκαιρίες των προηγούμενων δεκαετιών. Όσο πιο γρήγορα δυναμώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για ολόκληρη την Ελλάδα. Δεν είναι μόνον οικονομικοί και κοινωνικοί οι λόγοι αυτής της επιταγής. Είναι κυρίως λόγοι πολιτικοί, λόγοι εθνικοί.

Από την πρώτη στιγμή ξεκινήσατε μία σειρά επαφών με φορείς και παράγοντες για διάφορα θέματα που απασχολούν τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ αναλάβατε και τις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Ποια θα ήταν, λοιπόν, η δική σας ιεράρχηση των προβλημάτων και με ποιο τρόπο συμβάλετε στην ανεύρεση λύσεων;

Το Συντονιστικό Συμβούλιο λειτουργεί άψογα, με τη συνεργασία όλων των εκπροσώπων των φορέων της Θεσσαλονίκης. Πέρα από τα αποτελέσματα που παράγει, στέλνει και το μήνυμα της ενότητας, της συνεργασίας, της κοινής δράσης. Όταν συζητούμε και αποφασίζουμε όλοι μαζί, πολλαπλασιάζουμε το όφελος στη ζωή των συμπολιτών μας. Ο καθένας συμβάλλει, από την πλευρά του, προς έναν κοινό σκοπό, ένα κοινό αποτέλεσμα. Έτσι, λοιπόν, το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης δεν θα περιοριστεί μόνον στα ζητήματα του κυκλοφοριακού, λόγω της κατασκευής του FlyOver, αλλά θα επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα. Στο πλαίσιο αυτό συγκαλέσαμε το Συντονιστικό Συμβούλιο με τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων και των Εμπορικών Συλλόγων της πόλης, ώστε να δώσουμε λύσεις. Το ζητούμενο είναι ότι, πρέπει να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, γιατί, λόγω αυτού, οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρήθηκαν αρκετά τις προηγούμενες δεκαετίες.

Ποιες θεωρείτε πως είναι οι πιο ρεαλιστικές αναπτυξιακές προοπτικές της Μακεδονίας και της Θράκης;

Η Μακεδονία και η Θράκη έχουν ασύγκριτα σημαντικά πλεονεκτήματα: Την άμεση γειτνίαση με τέσσερα όμορα κράτη, την πρόσβαση στις αγορές πάνω από τα βόρεια σύνορά μας, το εξαιρετικά δυναμικό ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτουν και τη μοναδική γεωπολιτική θέση τους. Τρία λιμάνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, το αναβαθμισμένο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι της Καβάλας-Νέας Καρβάλης, την Εγνατία Οδό, τους κάθετους άξονες. Τα μεγάλα πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, που είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Ισχυρές επιχειρήσεις, που προσφέρουν σημαντικά στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, μοναδικούς αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους, όπως η Βεργίνα, το Δίον, η Αμφίπολη, τα Στάγειρα, τα Άβδηρα, η Μαρώνεια, τη μοναδική παγκόσμια θρησκευτική κοινότητα-χερσόνησο του Αγίου Όρους.

Σ’ αυτήν την περιοχή ζει και εργάζεται το ένα τρίτο της Ελλάδος. Νομοτελειακά, η περιοχή θα αναπτύσσεται διαρκώς λόγω των πλεονεκτημάτων που προαναφέραμε. Όσο πιο γρήγορα ενδυναμώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη, όσο πιο δυνατά στηρίξουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, όσο επιταχύνουμε περισσότερο τα μεγάλα έργα υποδομής, τόσο πιο άμεσα και ουσιαστικά θα είναι τα αποτελέσματα.

Πέρα από την εξωστρεφή εξωτερική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ταυτόχρονα καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια, με προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, ώστε αυτή η ανάπτυξη να έρθει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Θέλουμε να κρατήσουμε τους Βορειοελλαδίτες στον τόπο τους, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε νέες επενδύσεις, να προσελκύσουμε ξένους επενδυτές, να δημιουργήσουμε νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίες. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και, όλοι μαζί ενωμένοι, θα το κερδίσουμε.

Πόσο θωρακισμένη είναι η Βόρεια Ελλάδα απέναντι στα ακραία φαινόμενα που προκαλεί, τα τελευταία χρόνια, η κλιματική αλλαγή και ποια είναι τα έργα στα οποία πρέπει να δοθεί βαρύτητα για να μην βιώσουμε εικόνες σαν της Βαλένθια;

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, συγκαλέσαμε μια ευρεία σύσκεψη με τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια και όλους τους Δήμους, τις Περιφέρειες και τους εμπλεκόμενους φορείς για την αντιπυρική προστασία το καλοκαίρι. Στην αρχή του χειμώνα συγκαλέσαμε ακόμη μία ευρεία σύσκεψη σε επίπεδο Μακεδονίας-Θράκης, για την αντιπλημμυρική προστασία. Σκοπός των συσκέψεων ήταν να οργανώσουν και να επιστρατεύσουν όλες τις δυνάμεις της Βορείου Ελλάδος. Όσο πιο συντονισμένοι είμαστε, τόσο καλύτερα μπορούμε να δράσουμε. Η ανθρώπινη ζωή προέχει και εκεί ρίχνουμε όλη τη βαρύτητα. Πρώτα από όλα πρέπει να προφυλάξουμε τους συνανθρώπους μας.

Το Μετρό άλλαξε σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητα των πολιτών, ωστόσο απέχουμε ακόμη από την ημέρα εκείνη που θα μπορούμε να πούμε ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει πράγματι σοβαρές υποδομές. Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να υπάρξουν για να αποκτήσει η πόλη την εικόνα που της αξίζει;

Παράλληλα με το Μετρό, στη Θεσσαλονίκη γίνονται πολλά άλλα έργα υποδομής. Το FlyOver, τα μεγάλα νοσοκομεία -Παιδιατρικό και Ογκολογικό- που θα καλύψουν ολόκληρη τη Βόρειο Ελλάδα, οι μεγάλοι οδικοί άξονες, η αναβάθμιση των σιδηροδρόμων και των συνοριακών σταθμών κ.ά. Και επειδή πολλοί χρησιμοποίησαν ως εργαλείο τις ευαισθησίες που υπάρχουν στην περιοχή μας, η δική μας απάντηση είναι μία: Πιο γρήγορη ανάπτυξη, πιο ταχεία πρόοδος, ώστε η Βόρειος Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης, εμπορικός, πολιτιστικός, εκπαιδευτικός, διαμετακομιστικός. Έτσι, δυναμώνουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη κι έτσι απαντάμε στις προκλήσεις.

Ποιες είναι οι σχέσεις σας με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε;

Η παλιά, πολύ καλή προσωπική σχέση με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, βοηθάει αφάνταστα στο να έχουμε μια άψογη συνεργασία, εύκολη και γρήγορη συνεννόηση και να συντονιζόμαστε, μαζί και με τους άλλους δήμαρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος, για την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων μας. Με ειλικρινή διάλογο και καθαρές κουβέντες. Πάνω σε αυτές τις αρχές συνεργαζόμαστε αρμονικά και τώρα, από τη θέση ευθύνης που υπηρετεί ο καθένας, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας προς όφελος της πόλης και των Θεσσαλονικέων.

Πιστεύετε ότι η «μετακόμιση» Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες θα έχει επιπτώσεις στο μέλλον στο εσωτερικό της παράταξής του στην Περιφέρεια;

Όσον αφορά στον Απόστολο Τζιτζικώστα, πρόκειται για έναν πολιτικό με μεγάλη εμπειρία στα ζητήματα περιφερειών, που πέτυχε πολλά και σημαντικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και είμαι βέβαιος ότι, με τον νέο ρόλο του θα βοηθήσει όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη. Η θέση του είναι πολύ κομβική, γιατί γνωρίζει τις ευαισθησίες, τις προκλήσεις, αλλά και τις δυνατότητες της Βορείου Ελλάδος κι έτσι, με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει να προσφέρει πολλά και στην ανάπτυξη της Μακεδονίας και της Θράκης. Η συνεργασία μας, ήδη, ξεκίνησε και η πολύ καλή σχέση που έχουμε βοηθά στην πολύ γρήγορη χάραξη μιας κοινής στρατηγικής.

Με τη νέα περιφερειάρχη, Αθηνά Αηδονά, μας συνδέει μία μεγάλη φιλία εδώ και πολλά χρόνια και η συνεργασία μας έχει, ήδη, ξεκινήσει, μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της. Η κυρία Αηδονά είναι πολύ ικανή, με τεράστια εμπειρία στην Περιφέρεια. Μαζί σχεδιάζουμε πολλά για την Κεντρική Μακεδονία. Παράλληλα, πιστεύουμε κι επιδιώκουμε τη διαπεριφερειακή συνεργασία κι ενώνουμε τις δυνάμεις μας, κεντρική κυβέρνηση και Περιφέρειες, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Μαζί με τη νέα περιφερειάρχη, αλλά και τους άλλους περιφερειάρχες της Μακεδονίας και της Θράκης, θέσαμε συγκεκριμένους στόχους. Συστήσαμε μία ομάδα εργασίας που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των αποφάσεών μας. Πρώτος στόχος η Εγνατία Οδός. Εκτός από έναν βασικό οδικό άξονα, να γίνει ένας άξονας ανάπτυξης, πολιτικής, επιχειρηματικής, τουριστικής, πολιτιστικής, για ολόκληρο τον βορειοελλαδικό χώρο. Παράλληλα, το ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε6 είναι ο επόμενος στόχος και των τριών Περιφερειών.

Ποιο θα θέλατε να είναι το δικό σας στίγμα, το έργο δηλαδή που επιθυμείτε να αφήσετε στο ΥΜΑΘ, όταν ολοκληρώσετε τη θητεία σας;

Να έχουμε ανεβάσει ψηλά τη Μακεδονία και τη Θράκη, η καθημερινότητα των συμπολιτών μας να είναι καλύτερη και η Θεσσαλονίκη να πρωταγωνιστήσει ως ένα σύγχρονο μητροπολιτικό κέντρο, με πολλές θέσεις εργασίας και νέες ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα.

Κλείνοντας, το δυστύχημα των Τεμπών έχει προκαλέσει, εκτός των άλλων, και πολιτικές αναταράξεις. Εκτιμάτε ότι, υπήρξαν λάθος χειρισμοί από πλευράς της κυβέρνησης και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα πέσει άπλετο φως σε αυτή την πολύκροτη υπόθεση;

Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι, όταν η υπόθεση των Τεμπών διερευνάται από τη Δικαιοσύνη, κανείς δεν μπορεί να προκαταλάβει τα συμπεράσματα και τα πορίσματα της ανάκρισης, ούτε όσα προκύψουν. Ο πρωθυπουργός είπε ξεκάθαρα αυτά τα οποία γνώριζε και με απόλυτη ειλικρίνεια είπε πως ό,τι άλλο προκύψει, θα εξεταστεί. Είναι βέβαιο πως οι ευθύνες θα αποδοθούν σε όποιον ανήκουν.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra