KΡΙ-ΚΡΙ: Ανάπτυξη λόγω εξωστρέφειας. Αύξηση 20% στα κέρδη μετά από φόρους
Βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών καταγράφει η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ Α.Ε. στο εννεάμηνο του 2024 από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με την εταιρεία να σημειώνει ότι “η εξωστρέφεια αποδίδει καρπούς” στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €207,48 εκ. έναντι €176,67 εκ. το 2023 (αυξημένος +17,4%).
Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας για το εννεάμηνο διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €69,45 εκ. έναντι €62,74 εκ. το εννεάμηνο 2023.
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €43,72 εκ. έναντι €41,54 εκ. το εννεάμηνο 2023.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €40,06 εκ., έναντι €37,84 εκ. το εννεάμηνο 2023.
- Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €36,36 εκ., έναντι €30,19 εκ. το εννεάμηνο 2023.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +16,3% σε αξία και +19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +29,9%, ξεπερνώντας τα €98εκ. Πλέον αποτελούν το 62,2% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα €59,6εκ. παρουσιάζοντας μείωση -0,8% σε αξία, αλλά αύξηση +5,4% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στη μείωση των τιμών με στόχο τη στήριξη του
Έλληνα καταναλωτή. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-1,2 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,1%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς σε αξία. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν μεταβολή +16,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά +0,1 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και μειώθηκε κατά -1,2 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,7%)