Κρι Κρι: Οι επενδύσεις 18 εκ. ευρώ και οι ευρωπαϊκές αγορές
Δυναμικά ενισχύει την εξαγωγική δραστηριότητα προς τις αγορές των ευρωπαϊκών χωρών η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι της Οικογένειας Τσινάβου.
Για την ενίσχυση της παραγωγικής υποδομής της εταιρείας, υλοποιούνται επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης έως τα τέλη του 2018.
Έμφαση θα δώσει η Κρι Κρι στην αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού και στον εκσυγχρονισμό συγκεκριμένων γραμμών παραγωγής παγωτού. Για τα σχέδια αυτά, έχουν υποβληθεί αιτήσεις υπαγωγής τους στον αναπτυξιακό νόμο ν.4399/2016.
Την οικονομική χρήση του 2017 η Κρι Κρι κατέγραψε βελτίωση τόσο του κύκλου εργασιών της όσο και της κερδοφορίας της. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 79,25 εκατ. ευρώ, έναντι 66,57 εκατ. ευρώ το 2016, αυξημένος κατά 19%.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 12,45 εκατ. ευρώ από 10,99 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στα 9,89 εκατ. ευρώ, έναντι 8,16 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν το 2017 στα 7,34 εκατ. ευρώ, από 6,24 εκατ. ευρώ το 2016.
Σε ότι αφορά την παρουσία της Κρι Κρι στην αγορά, στην αγορά παγωτού η εταιρεία ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας συνολική αύξηση πωλήσεων 8,2%. Βασικό μοχλό ανάπτυξης αποτέλεσε η αύξηση των πωλήσεων στα τυποποιημένα branded παγωτά Κρι Κρι (+19%), που κατατάσσει τη μάρκα Κρι Κρι στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία NIELSEN Δεκέμβριος 2017).
Στις επιδόσεις αυτές, συνέβαλε το ισχυρό επικοινωνιακό πλάνο, η αύξηση των σημείων διανομής, αγγίζοντας πλέον τα 15.000 σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και τα δυναμικά λανσαρίσματα των νέων προϊόντων, όπως οι παγωτοσοκολάτες «Derby», τα «Γλυκά της Μαμάς», το «Super Spoon» και το παιδικό παγωτό «Frozen».
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, στην οποία η Κρι Κρι κατέχει τη δεύτερη θέση, οι πωλήσεις της εμφανίζουν αύξηση 8,4%. Στον τομέα αυτό, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη της καταναλωτικής της βάσης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη μεγάλη κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού. Στο πλαίσιο αυτό, η Κρι Κρι προχώρησε σε επαναλανσάρισμα της σειράς στραγγιστών γιαουρτιών με νέο brand «Στραγγιστό & Αγαπημένο» και νέο δυνατό πρόγραμμα επικοινωνίας.
Επίσης, ενίσχυσε τη θέση της και στις προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι οι κατηγορίες των λειτουργικών γιαουρτιών και των παιδικών, στην οποία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση με μερίδιο σε όγκο 35% (στοιχεία IRI, Δεκέμβριος 2017).
Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν να παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη (αύξηση 60,4%). Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται, κυρίως, από την επέκταση των συνεργασιών της Κρι Κρι σε όλες τις αλυσίδες super market της Μ. Βρετανίας. Η συμμετοχή των εξαγωγών ξεπερνά το 30% επί των συνολικών πωλήσεων του 2017.
Σημειώνεται ότι για τη χρήση 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,115 ευρώ ανά μετοχή (2016: 0,09 ευρώ ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.