fbpx

Ξανα-ανακατεύεται η τράπουλα μεταξύ Nissan και Renault

0

Στο εσπευσμένο ταξίδι που πραγματοποίησε ο Ιάπωνας υπουργός Οικονομικών, Χιροσίγκε Σέκο, στο Παρίσι προκειμένου να συναντήσει τον ομόλογο του Μπρούνο Λε Μερ και να συζητήσουν την υπόθεση Nissan-Renault, αμφότεροι επιβεβαίωσαν την πρόθεση των κυβερνήσεων τους να στηρίξουν με κάθε τρόπο τη συμμαχία. Μια συμμαχία που βοήθησε την ενδυνάμωση των δύο εταιριών, αλλάζοντας τα δεδομένα στον κλάδο διεθνώς, αλλά στήριξε και στηρίζει τις οικονομίες τους και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όμως, τα πράγματα δεν είναι απλά.

Με την επίσημη παύση του Κάρλος Γκοσν –που εξακολουθεί να βρίσκεται υπό κράτηση- από το τιμόνι της Nissan, κατά το χθεσινό διοικητικό συμβούλιο της ιαπωνικής εταιρίας, η τράπουλα άρχισε επισήμως να ξανα-ανακατεύεται. Ο διάδοχος του θα επιλεγεί σε επόμενο συμβούλιο, σε ένα-δυο μήνες, όμως το γεγονός ότι η Renault δεν έχει πράξει ακόμη το ίδιο, λέει πολλά. Ο γαλλικός βραχίονας απλά μεταβίβασε προσωρινά όλες τις εξουσίες του σε μια προσωρινή διοίκηση, αλλά έχει παγώσει κάθε διαδικασία αποπομπής του. Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει για το ίδιο θέμα και το διοικητικό συμβούλιο του τρίτου της… παρέας, της Mitsubishi, προκειμένου να αποφασίσει τι θα πράξει με τον πρόεδρο Γκοσν (θυμίζουμε ότι ο Γκοσν ήταν πρόεδρος και στις τρεις εταιρίες και μοίραζε το χρόνο του, κάθε μήνα εξίσου, στις έδρες και των τριών).

Ο λόγος, βεβαίως, που οι Γάλλοι ανέκοψαν τις διαδικασίες δεν έχει να κάνει με τον ίδιο τον Γκοσν ή τυχόν πρόθεση τους να τον στηρίξουν, εφόσον δεν έχει καν προσαχθεί ακόμη σε δίκη. Έχει να κάνει με τη συζήτηση που έχει ανοίξει, για την ώρα άτυπα, για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ισορροπιών στο εσωτερικό της συμμαχίας.

H δομή

Η Nissan είναι σαφώς η μεγαλύτερη εταιρία μεταξύ των δύο συμμάχων (πόσο μάλλον των τριών) με ετήσια έσοδα που ξεπερνούν αυτά της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά περίπου 60%. Όμως, η δομή της συμμαχίας που δημιούργησε ο Γκοσν, ακριβώς για να πετύχει τη συμμαχία αυτή πριν από 19 χρόνια, δίνει περισσότερες εξουσίες στην Renault. Η γαλλική εταιρία ελέγχει το 43% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου στη Nissan (και δυο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο), ενώ η Nissan έχει μόλις 15% της γαλλικής εταιρίας.

Οι Ιάπωνες θέλουν τα πράγματα να αλλάξουν, βλέποντας ότι στα τελευταία είκοσι χρόνια η ψαλίδα μεταξύ τους έχει διευρυνθεί υπέρ της Nissan, και πιθανότατα θα το δείξουν με το νέο ηγέτη που θα επιλέξουν. Οι Γάλλοι προφανώς δεν θέλουν και έστειλαν το μήνυμα τους με την μη οριστική αποπομπή Γκοσν, που ήταν ο άνθρωπος που οραματίστηκε, έστησε και «έτρεχε» την τριμερή συμμαχία επί δυο δεκαετίες. Σημειωτέον δε, ότι πρόθεση του Γκοσν ήταν να ολοκληρώσει την πλήρη ενοποίηση και συγχώνευση των εταιριών, κάτι που συναντούσε έντονες αντιστάσεις στους κόλπους της Nissan.

Με την αποπομπή του Γκοσν από την προεδρία της Nissan, η συγχώνευση πάγωσε. Και είναι σαφής η πρόθεση της ιαπωνικής φρουράς, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Χιρότο Σαϊκάουα (που ανέλαβε προσωρινά και τα καθήκοντα του Γκοσν), να δρομολογήσει την «επανα-ιαπωνοποίηση» όχι μόνο της ίδιας της εταιρίας, αλλά της όλης συμμαχίας. Αν αυτό σημαίνει στο βάθος χρόνου και σπάσιμο της συμμαχίας απομένει να φανεί, αν και δεν είναι καταρχάς στην πρόθεση τους –όπως φάνηκε και στη συνάντηση Σέκο-Λε Μερ- διότι δεν τους συμφέρει.

Ενστάσεις

Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι για να αλλάξει η συμφωνηθείσα υπάρχουσα δομή της συμμαχίας θα πρέπει να συμφωνήσουν όλοι, κάτι που μοιάζει για την ώρα αμφίβολο από τη γαλλική πλευρά. Μην ξεχνάμε δε, ότι για τους Γάλλους το θέμα δεν είναι μόνο επιχειρηματικό, αλλά και πολιτικό, με το γαλλικό Δημόσιο να ελέγχει ένα 15% της Renault και με «χρυσό», αυξημένο δικαίωμα ψήφου. Με την κυβέρνηση Μακρόν να μην βρίσκεται στα… καλύτερα της σε επίπεδο δημοτικότητας, δεν έχει τα περιθώρια να δείξει ότι υποχωρεί ή ενδίδει στους Ιάπωνες. Από την άλλη πλευρά, η ιαπωνική κυβέρνηση φαίνεται ότι «σιγοντάρει» τις προθέσεις της νέας ηγετικής φρουράς της Nissan, δεδομένου ότι έβλεπε με «στραβό μάτι» το γεγονός ότι ο λιβανοβραζιλιάνος Γκοσν είχε απομακρύνει την εταιρία από τις παραδοσιακές ιαπωνικές πρακτικές και είχε αποστασιοποιηθεί από τις ιαπωνικές αρχές.

Οι εκατέρωθεν διαβεβαιώσεις στην συνάντηση Σέκο-Λε Μερ έδειξαν ότι για την ώρα οι κινήσεις θα είναι προσεκτικές, δεδομένου ότι οι αγορές και οι μέτοχοι πρέπει να καθησυχαστούν ότι η μετά-Γκοσν εποχή δεν θα φέρει αστάθεια και τριγμούς. Ο Γκοσν, επί δύο δεκαετίες ήταν παντοδύναμος και η επόμενη ημέρα θα πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά. Όμως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, με τα λιμνάζοντα νερά να έχουν διαταραχθεί, μακροπρόθεσμα θα έχουμε αλλαγές και εξελίξεις. Άγνωστο με ποια κατάληξη.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra