fbpx

LNG Carriers: Πρωταθλητές στις επενδύσεις, Αγγελικούση, Μαρινάκης, Λιβανός και Προκοπίου

0

Οι αυξήσεις στα ναύλα για την μεταφορά των προϊόντων και η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του φυσικού αερίου, πετρελαίου και LNG έχουν οδηγήσει από τις αρχές του τρέχοντος έτους σε μια μεγάλη κούρσα αγορά και παραγγελιών για την κατασκευή νέων πλοίων τόσο στα ναυπηγία της Κίνας, όσο και τα ναυπηγεία της Κορέας και της Ιαπωνίας.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αποδείχθηκαν για μια ακόμη φορά πολύ καλά διαβασμένοι έχοντας αναγνώσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις διεθνείς εξελίξεις και συγκυρίες και όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας ενστερνίζονται απόλυτα την ρήση «των φρονίμων τα παιδία πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 καταγράφηκε ρεκόρ παραγγελιών στην ναυπήγηση νέων πλοίων για την μεταφορά υγροποιημένου αερίου.

Την Τελευταία πενταετία οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια δολάρια για ναυπηγήσεις πλοίων LNG Carrier, ενώ από το πρώτο κιόλας εξάμηνο του τρέχοντος έτους έχει σπάσει το ρεκόρ παραγγελιών του 2021. Στους πρώτους έξι μήνες έχουν κιόλας παραγγελθεί 106 πλοία, ενώ το ρεκόρ του 2021 ήταν 86 πλοία, ένα ποσοστό αύξησης της τάξης του 23,2%. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στο κομμάτι του στόλου των LNG ελέγχουν σε παγκόσμιο επίπεδο το 23%, μια επένδυση που αγγίζει τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εκτός όμως από την εκτίναξη των ναύλων, σημαντική αύξηση παρατηρείται και στο κόστος ναυπήγησης ενός πλοίου LNG Carrier, καθώς από 21 εκατομμύρια δολάρια που κόστιζε στις αρχές του έτους ένα πλοίο χωρητικότητας 174 χιλιάδων κυβικών μέτρων έφτασε σήμερα επτά μήνες μετά να κοστίζει περίπου 240 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Vessels Value, ο ελληνικός στόλος μεταφοράς LNG ανέρχεται στα 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια, με δεύτερο τον ιαπωνικό στα 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτο τον κινεζικό με αξία 10,4 εκατομμύρια δολάρια. Τελευταίες παραγγελίες από τον Όμιλο Capital, του Βαγγέλη Μαρινάκη για την ναυπήγηση δύο LNG Carrier με κόστος 240 εκατομμύρια δολάρια το κάθε πλοίο και χωρητικότητας 174 χιλιάδων κυβικών μέτρων.

Την ναυπήγηση των δυο πλοίων που θα παραδοθούν το Μάρτιο του 2026 έχουν αναλάβει τα ναυπηγεία της Hyundai Sambo Heany industries. Mε την ναυπήγηση αυτή των δυο νέων πλοίων στα κορεατικά ναυπηγεία ο Όμιλος φτάνει στην ναυπήγηση των 14 πλοίων LNG Carrier, μια επένδυση που αγγίζει τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε πρωταθλητισμό στο κομμάτι της ναυπήγησης νέων πλοίων εκτός από τον Όμιλο Μαρινάκη, επιδίδεται και ο Όμιλος Αγγελικούση με επικεφαλής στο τιμόνι την Μαρία Αγγελικούση, με το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων να αγγίζει τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και το σημαντικότερο τα πλοία αυτά είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία της Vessels Value, οι Έλληνες πλοιοκτήτες με την σημαντικότερη παρουσία στο κομμάτι των πλοίων LNG είναι οι: Μαρία Αγγελικούση 34 πλοία Maran Gas Maritime, Peter Λιβανός 21 GastLog Ltd, Γιώργος Προκοπίου 16 πλοία DynaGas Holding Ltd, Peter Λιβανός 14 πλοία GastLog Partners LP, Βαγγέλης Μαρινάκης CapitalGas 7 πλοία, Γιώργος Οικονόμου TMS Cardiff Cas, 7 πλοία, Νικόλαος Μαρτίνος Τenamaris, 5 πλοία, Ανδρέας Μαρτίνος Minerva Marine, 5 πλοία, Άννα Αγγελικούση, Αντώνης και Φραγκίσκος Κανελλάκης Αlpha Cas S.A,5 πλοία, Παναγιώτης Τσάκος Τsakos Energy Navigation, 4 πλοία, Βαγγέλης Μαρινάκης Capital Product Partners 2 πλοία και Οικογένεια Χανδρή, 2 πλοία. Πεδίον δόξης λαμπρό όπως δείχνουν και τα στοιχεία και όσο τα ναύλα και το φυσικό αέριο θα ανεβαίνουν, θα αυξάνονται και οι παραγγελίες για την ναυπήγηση νέων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές που ξέρουν να εκμεταλλεύονται κατά τον καλύτερο τρόπο τις διεθνείς συγκυρίες.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra