Login στη φθηνή πολυτέλεια…
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση λέγανε οι παλιοί και φαίνεται πως η κρίση επικαιροποιεί το μότο, οδηγώντας ολοένα και περισσότερο κόσμο στην αγορά προϊόντων παντός τύπου μέσω internet, σε τιμές που ταιριάζουν σε περίοδο κρίσης… Η φτώχεια θέλει καλοπέραση λέγανε οι παλιοί και φαίνεται πως η κρίση επικαιροποιεί το μότο, οδηγώντας ολοένα και περισσότερο κόσμο στην αγορά προϊόντων παντός τύπου μέσω internet, σε τιμές που ταιριάζουν σε περίοδο κρίσης…
Την ώρα που οι «παραδοσιακές» επιχειρήσεις βλέπουν τους κύκλους εργασιών τους να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, η κρίση γεννά ευκαιρίες σε όσους τολμούν να καινοτομήσουν και φέρνει στο προσκήνιο τους διαδικτυακούς τόπους e-πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών. Με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 90% οι συγκεκριμένες νέου τύπου επιχειρήσεις έχουν κατορθώσει να πιάσουν συνολικό τζίρο της τάξης των 30 εκατ. ευρώ μέσα σε λίγους μόλις μήνες λειτουργίες.
Εκμεταλλευόμενοι αφενός την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση που έχει το διαδίκτυο στις δυτικές κοινωνίες -αλλά και στην ελληνική- και αφετέρου το μειωμένο κόστος λειτουργίας τους, οι εν λόγω εταιρείες κατορθώνουν να παρουσιάζουν προσφορές σε τιμές ευκαιρίας που δύσκολα μπορούν να αγνοηθούν. Πόσο μάλλον όταν απευθύνονται σε καταναλωτές που ενώ είχαν συνηθίσει σε υψηλά standards διαβίωσης, βλέπουν πλέον το εισόδημα τους να συρρικνώνεται και ψάχνουν απεγνωσμένα να περισώσουν οτιδήποτε μπορούν από «μεγαλεία» που στην αρχή της κρίσης φάνταζαν περασμένα.
Η συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα γεννήθηκε –που αλλού- στις ΗΠΑ και πολύ γρήγορα κατέκλυσε και την Ευρώπη, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2010 άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της και στον ελληνικό χώρο. Μέσα σε λίγους μήνες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περί τις 100 και πλέον τέτοιου τύπου ιστοσελίδες οι οποίες προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό από είδη πρώτης ανάγκης έως διανυκτερεύσεις σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία σε τιμές που φαντάζουν εξωπραγματικά χαμηλές.
Σίγουρα πρόκειται για ένα νέο trend και όπως σε κάθε τέτοιο, στην αρχή ευδοκιμούν και αρκετοί καιροσκόποι, ωστόσο σύντομα αναμένεται να ξεκαθαρίσει η …. ήρα από το στάρι. Ήδη πάντως στον χώρο έχουν αρχίσει να διαφαίνονται εταιρείες που ήρθαν για να μείνουν, με την ηγέτιδα προς στιγμή δύναμη να απαριθμεί κοντά τους 570.000 συνδρομητές.
Σε κάθε περίπτωση, για μία ακόμη φορά το internet ανοίγει νέους δρόμους, ή έστω ξεμπλοκάρει δρόμους που ελέω κρίσης έδειχναν να κλείνουν. Ωστόσο όπως ισχύει πάντα σε ότι έχει να κάνει με το διαδίκτυο, πίσω από τις ευκαιρίες υπάρχουν και οι κίνδυνοι. Με λίγη προσοχή, όμως, τα οφέλη μπορεί να είναι σημαντικά.