Μ. Ασημακόπουλος: Μεγάλο το όφελος για τη χώρα από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
Το μοντέλο μας είναι ότι δουλεύουμε μέσα στον ΣΕΓΑΣ κι όχι εκτός. Πρόκειται για ένα μοντέλο συν-λειτουργίας δημοσίων υπαλλήλων και τεχνικών στελεχών του ΣΕΓΑΣ, υπεργολάβων και στελεχών από την ιδιωτική αγορά, όπως η ομάδα μου, όπου στην ουσία όλοι λειτουργούμε με όρους αγοράς, σεβόμενοι τους κανονισμούς και τις αρχές του Δημοσίου κι αξιοποιώντας τα καλά του κράτους. Ήταν και είναι δύσκολο να συνθέσει κανείς όλες αυτές τις ομάδες, αλλά φαίνεται πως το μοντέλο πέτυχε, καθώς το Δημόσιο έχει να κερδίσει πολλά από τους ιδιώτες και οι ιδιώτες ακόμη περισσότερα, όταν καταλάβουν πως λειτουργεί το Δημόσιο, γιατί έχει μεγάλες δυνατότητες.
Η επίσημη τουριστική σεζόν ολοκληρώνεται στα τέλη Οκτώβρη, οπότε έχουμε βοηθήσει να επεκταθεί η διάρκειά της κατά 2-3 εβδομάδες, καθώς πολλά ξενοδοχεία παραμένουν ανοιχτά, περιμένοντας την ολοκλήρωση του Μαραθωνίου. Ο ΣΕΓΑΣ έχει φέρει πολλά έσοδα στην τοπική κοινωνία και συνέχισε να το κάνει ακόμη και μέσα στην οικονομική κρίση, κάτι που κάνει τον Μαραθώνιο της Αθήνας ακόμη πιο σημαντικό για όλους τους Έλληνες.
Επιπλέον, ο Μαραθώνιος, έτσι όπως προβάλλεται παγκοσμίως, συνεχίζει να ενισχύει την ιστορική, πολιτιστική και αθλητική κληρονομιά της χώρας. Τα οφέλη, λοιπόν, είναι πάρα πολλά, άυλα και υλικά. Τα άυλα, όπως είπαμε, είναι τα αθλητικά, πολιτιστικά και ιστορικά και τα υλικά είναι αυτά που έρχονται σε χρήμα και σε τουριστικό εισόδημα, σε οικονομική ανάπτυξη και προβολή της χώρας.
Είναι σαφές ότι ο Μαραθώνιος Αθήνας έχει γράψει μία πορεία, που δεν πρέπει να είναι αναστρέψιμη και, πάντως σε κάθε περίπτωση, όπως έχει ξεκαθαρίσει η διοίκηση του ΣΕΓΑΣ, δεν πρέπει να εξαρτώμεθα από τις αλλαγές στην κυβέρνηση και την πολιτική. Πρέπει να φθάσουμε στο σημείο να μην εξαρτώμεθα από το κράτος, να μην παίζουν ρόλο για την ανάπτυξή μας οι εκάστοτε οικονομικές και πολιτικές κρίσεις, θα πρέπει να είμαστε αυτοχρηματοδοτούμενοι.
Αυτό το έχουμε πετύχει με την ποιότητά μας μέχρι σήμερα και τη λογική του «μη κρατικοδίαιτου». Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο ο Μαραθώνιος, ένα ακριβό οργανωτικά εγχείρημα, να είναι αυτοχρηματοδοτούμενος και, ίσως, να παράγει κάποιο περίσσευμα, από το οποίο χρηματοδοτείται η ύπαρξη και επιτυχία των εθνικών ομάδων στίβου και των ολυμπιονικών μας, καθώς και η γενικότερη προετοιμασία των αθλητών μας σε όλα τα επίπεδα.
Ξέρω -και το βλέπω από τη συνεργασία μου με τον ΣΕΓΑΣ- ότι η ηγεσία και διοίκηση της αρχαιότερης αθλητικής ομοσπονδίας της χώρας, αξιοποιεί την ανάπτυξη του Μαραθωνίου για να μπορεί να υποστηρίζει την ανάπτυξη των σωματείων, των αθλητών, την προετοιμασία των εθνικών ομάδων… Αυτός, άλλωστε, είναι ο ρόλος του ΣΕΓΑΣ, γιατί είναι ένας μη κερδοσκοπικός φορέας, με τεράστιο αθλητικό και κοινωνικό έργο. Τα όποια κέρδη πηγαίνουν αποκλειστικά και μόνο είτε για να καλύπτονται κενά από την κρατική χρηματοδότηση, είτε για να προχωρά, περαιτέρω, η ανάπτυξη του ελληνικού κλασικού αθλητισμού.
Μεγάλες εταιρίες, όπως η Adidas, το Powerade, η BWM, η DHL, η ERGO Ασφαλιστική και η Chiquita, είναι μεγάλες πολυεθνικές και είναι πολύ μεγάλο το όφελος για το ότι βρίσκονται δίπλα στον ΣΕΓΑΣ και το Μαραθώνιο, διότι έχουν μεγάλο δίκτυο παγκοσμίως.
Παρομοίως, σε εθνικό επίπεδο, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα, γιατί σημαντικότατες ελληνικές εταιρίες, όπως ο ΟΠΑΠ, η Wind, η Aegean, η ΕΡΤ, η Εθνική Τράπεζα, το νοσοκομείο Metropolitan και πιο πρόσφατοι, όπως τα συμπληρώματα διατροφής Eviol, βρίσκονται δίπλα μας και με το μεγάλο βάρος και κύρος, που διαθέτουν στην ελληνική κοινωνία, μας δίνουν μεγάλη ώθηση και αυτοπεποίθηση.
Από αυτή τη σχέση με τους χορηγούς, μπορούμε να λέμε ότι, ναι αυτοχρηματοδοτούμεθα, λειτουργούμε και μπορούμε και αντέχουμε τις οποιεσδήποτε κρίσεις, που μπορούν να υπάρξουν στην οικονομία ή την κοινωνία. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε και τους μεγάλους στρατηγικούς θεσμικούς υποστηρικτές μας, τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Αττικής. Μαζί με αυτούς, οι Δήμοι Αθηναίων και Μαραθώνα, ως συν-διοργανωτές του Μαραθωνίου, καθώς και πολλά υπουργεία, η Ελληνική Αστυνομία, το ΕΚΑΒ, το ΑΣΑΕΔ, ο ΟΑΣΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πολλές εθελοντικές οργανώσεις, είναι πολύ ισχυροί σύμμαχοι στη διοργάνωση.
Ο καλύτερος δεν είναι μόνο θέμα ποσότητας και όγκου, αλλά έχει και πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που εμείς μπορούμε να τα έχουμε. Όταν κάποιος σκέφτεται ποιον αγώνα θα τρέξει, θα πρέπει να λέει: «Θα πάω οπωσδήποτε στην Αθήνα», γιατί είναι ο Αυθεντικός Μαραθώνιος, αλλά και γιατί είναι πολύ καλά οργανωμένος, θα αποτελέσει εμπειρία ζωής. Αυτό σημαίνει ο καλύτερος Μαραθώνιος στον κόσμο. Για ‘μας που το διοργανώνουμε, σημασία έχει να κρατήσουμε το όραμα ζωντανό και να έχουμε όλες τις πηγές, οικονομικές, κοινωνικές, κρατικές και ανθρώπινες, για να μπορούμε κάθε χρόνο να κάνουμε και ένα βήμα μπροστά.
Από τη άλλη πλευρά, δεν υπήρξε ποτέ δουλειά σε όλα τα περιφερειακά κομμάτια του γεγονότος, στο κομμάτι του “brand”, που λέγεται Αυθεντικός Μαραθώνιος, στις υποστηρικτικές υπηρεσίες και υποδομές του, τις παροχές προς τους δρομείς, το σύστημα των εγγραφών και τη 12μηνη εξυπηρέτηση των δρομέων, την ΕΧΡΟ, τις σχέσεις με τους Δήμους, την Πολιτεία, τους χορηγούς, τα παράλληλα δρώμενα, την προβολή στο εξωτερικό, την τηλεοπτική παραγωγή και προβολή, την ψυχαγωγία στη διαδρομή, την παρουσίαση στο Στάδιο, το πρωτόκολλο, τις διεθνείς σχέσεις, την έρευνα των αναγκών των δρομέων, το κοινωνικό, εθελοντικό και περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Μαραθωνίου, το πρόγραμμα licensing-merchandising, προσωπικών φωτογραφιών και πολλά άλλα κομμάτια.
Υπήρχε ένα κομμάτι καθαρά αγωνιστικό, το οποίο όσο και να προσπαθούσε να βελτιωθεί, δεν μπορούσε από μόνο του να σταθεί, γιατί όταν δεν έχεις όλα τα άλλα, που σου εξασφαλίζουν πολύ μεγάλες παροχές, δεν μπορείς να βελτιώσεις το τεχνικό κομμάτι όσο πρέπει.
Συνηθίζω να λέω ότι με άριστα το 10 και το -10 το χειρότερο νομίζω ότι ξεκινήσαμε από -7, -8 και σήμερα παρότι το άλμα είναι πολύ μεγάλο, εγώ προσωπικά πιστεύω ότι σε σχέση με αυτό που πρέπει να είμαστε, δεν έχουμε πιάσει ακόμη τη βάση. Υπάρχει πολύς δρόμος για δουλειά ακόμη.
Ευτυχώς, με πρωτοπόρο τη διοίκηση του ΣΕΓΑΣ, όλη η κεντρική μας ομάδα εδώ, το προσωπικό του ΣΕΓΑΣ, αλλά και οι υπόλοιποι που δουλεύουμε μαζί, έχουμε την αντίληψη για ό,τι κάνουμε να το κάνουμε να πατάει σε γερά θεμέλια, οπότε τα θεμέλια μας είναι πολύ γερά, είναι ας πούμε για δεκαόροφο κτήριο και απλά έχουμε κτίσει μέχρι στιγμής, κοντεύουμε να τελειώσουμε, τον 5ο όροφο.
Οπότε έχουμε θεμέλια και από εδώ και πέρα είναι θέμα δουλειάς, χρόνου και πίστης να χτίσουμε και τους άλλους πέντε ορόφους και να γίνουμε ο καλύτερος Μαραθώνιος του κόσμου, γιατί αυτός είναι ο στόχος, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος δεν μπορεί να είναι ο δεύτερος καλύτερος. Τίποτα αυθεντικό δεν μπορεί να είναι δεύτερο, μόνο το πρώτο και το καλύτερο μπορεί να είναι.
Εμείς λοιπόν, μελετώντας είδαμε όλα αυτά τα χρόνια, ότι αυτό που είναι μοναδικό για τον Μαραθώνιο της Αθήνας και του δίνει πραγματικά μοναδική θέση στην παγκόσμια σκηνή, δεν είναι απλά ότι είναι “κλασικός»», γιατί το κλασικός πια έχει συνδεθεί με την απόσταση των 42,195 χλμ., όπου και αν γίνονται αυτά, που σημαίνει ότι όλοι οι μαραθώνιοι του κόσμου, είναι… κλασικοί. Εκείνο που μας κάνει μοναδικούς, είναι ότι είμαστε όχι μόνο ο κλασικός μαραθώνιος, αλλά ο Μαραθώνιος που τα 42.195μ. γίνονται πάνω στην αυθεντική διαδρομή.
Έπρεπε λοιπόν να επικοινωνήσουμε αυτό για το οποίο έχουμε τη μοναδικότητα. Αποφασίσαμε ότι ο αυθεντικός μας διαφοροποιεί, το αυθεντικός μας δίνει τη μοναδικότητα που χρειαζόμαστε και γι’ αυτό εστιάσαμε σε αυτό και κάναμε τη μεγάλη αλλαγή.
Για λόγους διαδικτύου χρειάζεται η λέξη Αθήνα στην ονομασία του, αλλιώς θα μπορούσε να ονομάζεται και απλά Αυθεντικός Μαραθώνιος. Νομίζουμε ότι αυτή η αλλαγή έχει αρχίσει να λειτουργεί, παρά τις αρχικές αντιδράσεις, λίγες, αλλά πάντα σεβαστές.
Η αλλαγή είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα στην παγκόσμια κοινωνία και αγορά. Τώρα όμως, αυτό έχει αρχίσει να λειτουργεί και το καταλαβαίνουμε και από τον κόσμο, τα ΜΜΕ, τα πρακτορεία, τις επιχειρήσεις, τους συλλόγους που έχουν αρχίσει και το χρησιμοποιούν και από τους απλούς μαραθωνοδρόμους, που τους αρέσει να λένε ότι έτρεξαν τον Αυθεντικό Μαραθώνιο.
Σήμερα, όλες οι εταιρείες-συνεργάτες μας, οι χορηγοί μας «χτίζουν» πάνω στην ιδέα του αυθεντικού, τις δικές τους καμπάνιες και λογικές. Αυτό τους αρέσει και θέλουν να συνδέονται μαζί μας. Πάνω στο concept, την ιδέα της αυθεντικότητας, μπορεί να αναπτύξει κάποιος τα πάντα, αυθεντικά προϊόντα, αυθεντικές αξίες, αυθεντικούς ανθρώπους και όλα αυτά μπορούν να συνδέονται με το Μαραθώνιο Αθήνας, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο.