fbpx

Μάνδρα: Οι εργολάβοι της εθνικής οδού έχουν κάτι να πουν για την τραγωδία;

0

Συμφωνούμε απολύτως ότι αυτή τη στιγμή προέχει η συντονισμένη προσπάθεια όλων των αρμόδιων φορέων να επιστρέψουν οι περιοχές που επλήγησαν από την πρωτοφανή κακοκαιρία σε μία στοιχειώδη κανονικότητα και η παροχή κάθε δυνατής βοήθειας στους κατοίκους τους. Ωστόσο, αμέσως μετά, θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες. Διότι, πέρα και πάνω απ’ όλα, η ατιμωρησία του παρελθόντος είναι αυτή που, κάθε λίγα χρόνια, «στρώνει το χαλί» σε τραγωδίες σαν αυτή που ζήσαμε στη Δυτική Αττική.

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στη Μάνδρα, τη Νέα Πέραμο και τις γύρω περιοχές μέσα από τα κανάλια, τις εφημερίδες και το ίντερνετ είδαμε το γαϊτανάκι των ευθυνών να περνάει από πολλά χέρια. Διαβάσαμε για «κλεφτοδημάρχους», ακούσαμε τους νυν κρατούντες να τα βάζουν με το «παλαιό σύστημα» των αυθαιρέτων, της αρπαχτής και της μίζας, είδαμε άλλους να αρπάζουν την ευκαιρία και να προσπαθούν να φορτώσουν την καταστροφή στη σημερινή ηγεσία της Περιφέρειας ή ακόμα και στην ΕΥΔΑΠ. Ακούσαμε τον κ. Μπάμπη να αποφαίνεται ότι «τον Τσίπρα μπορεί να τον αντιμετωπίσει μόνο ο Θεός» και τον εκλεκτό ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ να μας πληροφορεί ότι «αισίως φτάσαμε στους 13 νεκρούς».

Εκείνο που δεν ακούσαμε, είναι κανέναν συνάδελφο να αναρωτιέται μήπως εκτός από τα «σιγουράκια» των μπαζωμένων ρεμάτων και των ακαθάριστων φρεατίων, έπαιξαν κάποιο ρόλο στην τραγωδία και τυχόν κατασκευαστικές παραλείψεις στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.

Το βράδυ της Τετάρτης, η δήμαρχος Μάνδρας, Ιωάννα Κριεκούκη, παρεμβαίνοντας τηλεφωνικά σε τηλεοπτική ενημερωτική εκπομπή ανέφερε ότι «ένας ωκεανός νερού» έπληξε την πόλη με προέλευση από την εθνική οδό (από την αντίθετη, δηλαδή, από το βουνό κατεύθυνση), εξηγώντας ότι αν το πρόβλημα ήταν το ρέμα, ο κύριος όγκος των υδάτων δεν θα περνούσε από το κέντρο της Μάνδρας, αλλά έξω από αυτή. Όλως περιέργως, η συγκεκριμένη καταγγελία δεν κίνησε την περιέργεια κανενός, ούτε στο πάνελ της συγκεκριμένης εκπομπής ούτε σε κανένα άλλο μέσο.

Δεν θα κάνουμε τους πολεοδόμους, αλλά το γεγονός ότι μία εθνική οδός, τριών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, «κόβει» στη μέση την περιοχή και συνεπώς, τη φυσική κίνηση των υδάτων προς τη θάλασσα είναι αυτονόητο. Πόση μέριμνα έχει δοθεί στη διευθέτηση των ρεμάτων που ενδεχομένως έτεμναν την εθνική; Έχουν γίνει τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα γύρω από αυτή; Ο ίδιος ο δρόμος είναι κατασκευασμένος ώστε να μπορεί να δεχτεί τον όγκο νερού ενός ακραίου καιρικού φαινομένου, όπως το προχτεσινό;

Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση κατηγορίες, αλλά απλώς ερωτήματα και μάλιστα καθόλου επιστημονικά. Πρέπει, όμως, το συντομότερο δυνατό να απαντηθούν από τους καθ’ ύλην αρμόδιους: τους υπεύθυνους για την κατασκευή της νέας εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου. Διότι, τα όσα ισχυρίστηκε η δήμαρχος μπορεί να είναι παντελώς αστήριχτα και να αποσκοπούν στη μετάθεση των ευθυνών. Μπορεί όμως και όχι. Και σίγουρα δεν γίνεται να κρεμάμε με ευκολία στα μανταλάκια τις αβλεψίες -ή τα στραβά μάτια- των δημάρχων, αλλά οι εργολάβοι να αποτελούν ιερές αγελάδες, που τις πιάνουμε στο στόμα μας μόνο για τίποτα διόδια…

Όπως, βέβαια, δεν γίνεται για όλες τις καθυστερήσεις και τα έργα που δεν τελειώνουν να φταίει η καταραμένη φτώχια και τα μνημόνια. Λίγα χιλιόμετρα πριν, στο ύψος της Ελευσίνας, η κοίτη ενός ποταμού ακόμη διευθετείται, εδώ και τρία χρόνια. Τα γκρεμισμένα πρανή του Κηφισού, στους Αγίους Αναργύρους, ακόμη φτιάχνονται, δύο χρόνια μετά τις καταιγίδες που τα κατέστρεψαν. Αν δεν αλλάξουν όλα αυτά, οι νεκροί της Μάνδρας θα είναι, δυστυχώς, οι τελευταίοι μέχρι τους επόμενους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra