fbpx

Μαθήματα από το Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2025

Η 101η Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών ήταν ένας συναρπαστικός τρόπος για να ξεκινήσει το αυτοκινητιστικό 2025 και να μπουν οι παράμετροι που θα καθορίσουν των όγκο των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στη χρονιά που διανύουμε.

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) ήταν το επίκεντρο της έκθεσης αυτοκινήτου των Βρυξελών καθώς οι παραδοσιακοί αυτοκινητοκατασκευαστές (OEM) και οι Κινέζοι κατασκευαστές παρουσίασαν νέες καινοτομίες με την ελπίδα να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών και παράλληλα να δώσουν νέα ώθηση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων τους. Κι αυτό το τελευταίο είναι εξαιρετικά σημαντικό αν αναλογιστεί κάποιος ότι το 2024 εξελίχθηκε σε μία μάλλον μέτρια χρονιά για τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Οι παγκόσμιες πρεμιέρες περιελάμβαναν τα Toyota Urban Cruiser, DS No 8 και Mazda 6 EV. Στο θέμα της αυτόνομης οδήγησης, εκτέθηκε και το Tesla Cybercab.

Η επιθετική πολιτική των Κινέζων

Οι Κινέζοι κατασκευαστές παρουσίασαν μια ποικιλία μοντέλων, που σε μεγάλο βαθμό αντανακλούν την επιθετική πολιτική τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Μάρκες όπως οι BYD, XPeng, Leapmotor, Hongqi, BAIC, Chery, Maxus και άλλες, ήταν μεταξύ εκείνων που έδειξαν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν καθιερωμένους αυτοκινητοκατασκευαστές με βασικά «όπλα» την καινοτομία, την προσιτή τιμή και την τεχνολογία που είναι προσαρμοσμένη στις ευρωπαϊκές προτιμήσεις. Μια ξεχωριστή επίδειξη τεχνολογίας ήρθε με τη μορφή του ιπτάμενου αυτοκινήτου της XPeng, συμβολίζοντας την πρωτοποριακή αιχμή που φέρνουν οι κινέζοι κατασκευαστές EV στο τραπέζι.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι σαφώς σε θέση να έχουν σημαντική αυξανόμενη παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι οι κινεζικές επωνυμίες διαπρέπουν στα κομμάτια Economy και Non-Premium της αγοράς, με τις BYD, Chery, Geely και MG να πρωτοστατούν.

Το μερίδιο αγοράς της BYD στην Ευρώπη προβλέπεται να φτάσει το 4% έως το 2035 και η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Shenzen έχει υψηλές φιλοδοξίες να είναι ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το Seagull και το Atto 2 της BYD κυκλοφόρησαν στην αγορά με ανταγωνιστικές τιμές, χαμηλότερες από συγκρίσιμα μοντέλα κατασκευασμένα από τις παραδοσιακές φίρμες, και αν μη τι άλλο αναμένεται να φέρουν έντονες αναταράξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Η πρόβλεψη των ειδικών βλέπει τις κινεζικές μάρκες να αντιμετωπίζουν μια πολύ πιο σκληρή πρόκληση στο κομμάτι των premium μοντέλων. Στις Βρυξέλλες, η XPeng παρουσίασε τεχνολογία αιχμής με το G6 και το G9, με μια αριστοκρατική αίσθηση για να ανταγωνιστεί τους κυρίαρχους Γερμανούς παίκτες της κατηγορίας των premium μοντέλων. Λόγω της υψηλής τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων -και όχι μόνο- της premium κατηγορίας, οι διάφορες μάρκες δεν επηρεάζονται, στην πολιτική που ακολουθούν, από την τελική τιμή αγοράς ενός προϊόντος του, κάτι που είναι θεμελιώδες στα μη premium κομμάτια της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκίνητων στην Ευρώπη.

Το σήμα παίζει τον ρόλο του

Η δυναμική των παλαιών αναγνωρισμένων premium αυτοκινητοβιομηχανιών είναι σημαντική, με τη φήμη τους να βασίζεται στην αντιληπτή ποιότητα κατασκευής, την υπολειπόμενη αξία και την εξυπηρέτηση πελατών κατά τη διάρκεια δεκαετιών. Έτσι, οι Κινέζοι κατασκευαστές πρέπει να επεξεργαστούν προσαρμοσμένες στρατηγικές για να διεισδύσουν στην αγορά premium τραβώντας την προσοχή των ευρωπαίων καταναλωτών και πείθοντάς τους να υιοθετήσουν νέες εναλλακτικές λύσεις. H πρόβλεψη των ειδικών συγκλίνει στην άποψη ότι θα υπάρχει βραδύτερη αύξηση του μεριδίου αγοράς στο τμήμα premium από κινεζικές επωνυμίες.

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών τόνισε τις αντικρουόμενες προσεγγίσεις μεταξύ των καθιερωμένων OEM και των αναδυόμενων Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά. Το χάσμα υπογραμμίζει μια κρίσιμη αλλαγή στην αγορά: οι γνωστές επωνυμίες προσαρμόζονται στην ηλεκτροκίνηση ενώ κεφαλαιοποιούν την αφοσίωση των καταναλωτών στην μάρκα, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές τοποθετούνται ως εναλλακτικές λύσεις με επίκεντρο την καινοτομία και την τεχνολογία, με στόχο να επαναπροσδιορίσουν τις προσδοκίες των καταναλωτών.

Οι παραδοσιακοί OEM έδωσαν μεγάλη έμφαση στην προβολή της πλήρους σειράς των μοντέλων EV. Ενώ η εστίαση ήταν αναμφισβήτητα στις προόδους τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι παρουσιάσεις έγειραν σε μεγάλο βαθμό προς την ενίσχυση της ταυτότητας της επωνυμίας τους. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz ανέδειξε την premium κληρονομιά της με αποκλειστικές οθόνες και πρωτότυπα οχήματα. Από την άλλη πλευρά, η Renault εξισορροπεί την καινοτομία και την προσβασιμότητα, καθώς το 5 Electric της κέρδισε το τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της ως βασικός παράγοντας στην αγορά. Επιπλέον, η Toyota παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα, το Urban Cruiser, ένα crossover μεγέθους SUV.

Αν και οι παραδοσιακοί OEM παρουσίασαν τα νέα στιλάτα μοντέλα τους, αναμένουμε να δούμε τις περισσότερες γνωστές μάρκες να χάνουν μερίδιο αγοράς την επόμενη δεκαετία. Και σε αυτή την εξέλιξη θα συμβάλει το γεγονός ότι μέχρι το 2030, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου θα δει πληθώρα νέων εμπορικών σημάτων. Αναμένουμε ότι αυτή η πίεση θα οδηγήσει σε μείωση του μεριδίου αγοράς για μάρκες όπως η Citroen, η Ford και η Hyundai.

Καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται, η πορεία του κλάδου θα εξαρτηθεί από το πόσο αποτελεσματικά μπορούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ευθυγραμμιστούν με τις εξελισσόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, τους στόχους βιωσιμότητας και τη νέα τεχνολογία. Το μέλλον της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων υπόσχεται να είναι ταυτόχρονα μετασχηματιστικό και έντονο ανταγωνιστικό.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra