fbpx

Mε διάτρητη διαδικασία αξιολόγησης απέπεμψε ο Πιτσιλής τον Διευθυντή της “Εφορίας των πλουσίων”

Χρησιμοποιώντας μια διάτρητη διαδικασία “αξιολόγησης”, η οποία βασίστηκε σε μια στρεβλή και πλασματική εικόνα για τις βεβαιώσεις και εισπράξεις φόρων και προστίμων που πραγματοποίησε το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής απέπεμψε τον Δημήτρη Μασίνα από τη θέση του Διευθυντή του συγκεκριμένου Ελεγκτικού Κέντρου.

Έναν άνθρωπο ο οποίος είχε δρομολογήσει τη διενέργεια εξονυχιστικών φορολογικών ελέγχων σε πλήθος οικονομικά ισχυρών παραγόντων της χώρας κι είχε τολμήσει κι είχε καταφέρει, για πρώτη φορά στην ιστορία της φορολογικής διοίκησης, να τούς καταλογίσει πολύ μεγάλα ποσά φόρων και προστίμων, υποχρεώνοντας πολλούς από αυτούς να πληρώσουν άμεσα τις τεράστιες οφειλές τους στο Δημόσιο.

Όπως προκύπτει από στοιχεία που αποκαλύπτει σήμερα το fmvoice.gr, ο κ. Πιτσιλής δεν εφάρμοσε σωστά τα κριτήρια αξιολόγησης των επιδόσεων του κ. Μασίνα, καθώς επέλεξε να συγκρίνει δύο ανόμοιες χρονικές περιόδους, με μόνο κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα το γεγονός ότι και στις δύο αυτές περιόδους η βεβαίωση πρόσθετων φόρων ήταν συγκυριακά και πρόσκαιρα (τον τελευταίο μήνα κάθε περιόδου) πολύ υψηλή σε σύγκριση με την είσπραξη! Το αποτέλεσμα της επιλεκτικής αυτής σύγκρισης ήταν να καταγραφεί μια πλασματικά αρνητική εικόνα επιδόσεων, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό των εισπραχθέντων ποσών επί των βεβαιωθέντων μειωνόταν συνεχώς!

Στην πραγματικότητα, η επίδοση εισπραξιμότητας του έτους 2014 ήταν υψηλότερη του στόχου που είχε τεθεί, η αντίστοιχη επίδοση του 2015 ήταν συγκυριακά χαμηλότερη του στόχου και το 2016 η αξιολόγηση έγινε επιλεκτικά σε μια περίοδο που, επίσης συγκυριακά, το ποσοστό εισπραξιμότητας έπεσε απότομα και προσωρινά σε επίπεδο χαμηλότερο του στόχου!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο βασικός ποσοτικός στόχος που είχε τεθεί στον επί 2,5 και πλέον χρόνια Διευθυντή του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. Δημ. Μασίνα ήταν τα εισπραχθέντα ποσά πρόσθετων φόρων και προστίμων να υπερβαίνουν το 22,5% των βεβαιωθέντων. Το γεγονός αυτό το αποκρύπτει ο κ. Πιτσιλής. Επίσης ο Γενικος Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων αποκρύπτει ότι ο κ. Μασίνας υπερέβη τον στόχο αυτό το 2014, ενώ το 2015 δεν τον πέτυχε για εντελώς συγκυριακούς λόγους. Όσο δε για το 2016, η επιλογή του κ. Πιτσιλή να χρησιμοποιήσει το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου ως περίοδο αξιολόγησης φαίνεται ότι υπαγορεύτηκε καθαρά από την επιθυμία του να παύσει τον κ. Μασίνα κι όχι να τον αξιολογήσει αντικειμενικά. Κι αυτό, διότι στον τελευταίο μήνα εκείνης της περιόδου, τον Ιούλιο, το ποσοστό των εισπραχθέντων φόρων και προστίμων υποχώρησε απότομα σε επίπεδο χαμηλότερο του στόχου, μόνο και μόνο επειδή βεβαιώθηκε ένα πολύ μεγάλο ποσό φόρων και προστίμων σε μία μόνο ελεγχθείσα υπόθεση! Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο κ. Πιτσιλής επέλεξε σκόπιμα εκείνη την περίοδο, για να βρει την ευκαιρία να αξιολογήσει αρνητικά τον κ. Μασίνα!

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τα γεγονότα:

Τόσο σε προχθεσινές δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό “Αθήνα 9,84” όσο και σε χθεσινές δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ) ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής προσπάθησε να δικαιολογήσει την απόφασή του να αποπέμψει τον κ. Μασίνα επισημαίνοντας ότι το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.:
* το 2014 βεβαίωσε φόρους και πρόστιμα γύρω στα 250 εκατομμύρια ευρώ και εισέπραξε 63 εκατομμύρια ευρώ
* το 2015, ένα χρόνο μετά, αύξησε το ποσό της βεβαίωσης φόρων και πρόστίμων κατά 66%, στα 417 εκατομμύρια ευρώ, αλλά η είσπραξη παρέμεινε ακριβώς η ίδια, δηλαδή 63 εκατ. ευρώ.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων ανέφερε επίσης ότι: «Δώσαμε χρόνο μέσα στο 2016 να δούμε αν αυτή η αυξημένη βεβαίωση (σ.σ. που παρουσιάστηκε το 2015) θα αντικατοπτριζόταν και σε είσπραξη μέσα στο 2016. Αυτό δεν έγινε ποτέ! Μέχρι τον Ιούλιο τα εισπραχθέντα άγγιξαν λιγότερο από 40 εκατ. ευρώ. Δεν μπορεί λοιπόν μια αξιολόγηση η οποία έχει ποσοτικά στοιχεία να παραγνωρίζει αυτό το δεδομένο».

Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που παρουσίασε ο κ. Πιτσιλής, στην προσπάθειά του να μειώσει τον κ. Μασίνα και να τον παρουσιάσει ως “αποτυχημένο”. Η αλλοίωση δε της πραγματικότητας για τις επιδόσεις του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. οφείλεται στους εξής λόγους:

1) Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων απέκρυψε ότι το 2014 το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. υπερέβη τον στόχο του 22,5% που είχε τεθεί. Συγκεκριμένα, το 2014 τα εισπραχθέντα από το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. ποσά φόρων και προστίμων ήταν όντως 63 εκατομμύρια ευρώ και τα βεβαιωθέντα ήταν περίπου 250 εκατομμύρια. Συνεπώς, το ποσοστό εισπραχθέντων προς βεβαιωθέντα ήταν 25,2%, πάνω από τον στόχο του 22,5%.

2) Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων όταν αναφέρθηκε στις επιδόσεις του κ. Μασίνα το 2015 απέκρυψε ότι τον τελευταίο μήνα του έτους εκείνου, τον Δεκέμβριο, ο κ. Μασίνας βεβαίωσε σε 105 υποθέσεις μεγαλοκαταθετών φορολογουμένων που έλεγξε ποσό πρόσθετων φόρων και προστίμων συνολικού ύψους 164,53 εκατ. ευρώ, από το οποίο ήταν φυσικά αδύνατο να εισπραχθεί έστω και ένα ευρώ μέσα στο 2015. Το ποσό των φόρων και προστίμων που είχε βεβαιώσει το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 ήταν 252,64 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο, δηλαδή στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015, το συνολικό ποσό των φόρων και των προστίμων που είχε εισπράξει το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. ήταν 59,17 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, μέχρι το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015, το σύνολο των εισπραχθέντων ποσών φόρων και προστίμων ως ποσοστό επί του συνόλου των βεβαιωθέντων ανερχόταν σε 23,4%, δηλαδή ήταν υψηλότερο του 22,5% που είχε τεθεί ως στόχος. Με την βεβαίωση του τεράστιου ποσού των 164,53 εκατ. ευρώ μέσα στον Δεκέμβριο του 2015 το συνολικό βεβαιωθέν ποσό εκτοξεύτηκε απότομα στα 417,17 εκατ. ευρώ και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα η είσπραξη ήταν 4,46 εκατ. ευρώ, το τελικό ποσοστό εισπραχθέντων προς βεβαιωθέντα υποχώρησε απότομα στο 15,25%. Η υποχώρηση αυτή όμως ήταν συγκυριακή.

Εν κατακλείδι, η υποχώρηση της εισπρακτικής επίδοσης κάτω από τον στόχο του 22,5% συνέβη ουσιαστικά τον τελευταίο μήνα του 2015. Οφειλόταν δε αποκλειστικά στο γεγονός ότι τον μήνα αυτό βεβαιώθηκε το ποσό-μαμούθ των 164,53 εκατ. ευρώ, που έριξε απότομα το ποσοστό εισπραχθέντων προς βεβαιωθέντα κάτω από τον στόχο.

3) Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων χρησιμοποίησε ως τελευταια περίοδο αξιολόγησης το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016, ενώ γνώριζε ότι στον τελευταίο μήνα αυτής της περιόδου, τον Ιούλιο, ο κ. Μασίνας ολοκλήρωσε τον έλεγχο σε μια πολύ μεγάλη υπόθεση φοροδιαφυγής, του γνωστού μεγαλοεκδότη Κυριακίδη, και βεβαίωσε φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 207 εκατ. ευρώ! Το πολύ μεγάλο αυτό ποσό εντάχθηκε, δηλαδή, στα βεβαιωθέντα ποσά στο τέλος της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016 αυξάνοντας απότομα το ύψος των ποσών αυτών και μειώνοντας αντίστοιχα σημαντικά το ποσοστό των εισπραχθέντων επί των βεβαιωθέντων, που είναι το ποσοτικό κριτήριο αξιολόγησης. Ειδικότερα, ενώ το ποσό των βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων στο πρώτο εξάμηνο του 2016 είχε φθάσει στα 143 εκατ. ευρώ, στο επτάμηνο εκτοξεύθηκε στα 393 εκατ. ευρώ, καθώς τον Ιούλιο βεβαιώθηκαν συνολικά 250 εκατ. ευρώ φόροι και πρόστιμα, εκ των οποίων τα 207 εκατ. ευρώ μόνο σε μία υπόθεση! Παράλληλα, το ποσό των εισπραχθέντων φόρων και προστίμων αυξήθηκε από 34,05 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο σε 40,69 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο. Έτσι, το ποσοστό των εισπραχθέντων επί των βεβαιωθέντων ποσών φόρων και προστίμων υποχώρησε από 24,19% που είχε διαμορφωθεί στο πρώτο εξάμηνο σε 10,85% στο πρώτο επτάμηνο του 2016.

Δηλαδή, η περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016 ήταν “συγκυριακά” η χειρότερη – η πιο ακατάλληλη – για να αξιολογηθεί ο κ. Μασίνας, διότι ακριβώς λόγω της προσθήκης αυτού του τόσο μεγάλου ποσού στα βεβαιωθέντα η αναλογία εισπραχθέντων προς βεβαιωθέντα επιδεινώθηκε απότομα, αλλά προσωρινά. Όμως αυτή ακριβώς την περίοδο, κατά την οποία έλαβε χώρα η προσωρινή επιδείνωση του ποσοστού εισπραχθέντων προς βεβαιωθέντων φόρων, επέλεξε ο κ. Πιτσιλής, για να εφαρμόσει το ποσοτικό κριτήριο αξιολόγησης! Θα ‘λεγε κανείς ότι … περίμενε να συμβεί αυτή η επιδείνωση για να πραγματοποιήσει την αξιολόγηση!

Για να γίνει αντιληπτή καλύτερα η μεθόδευση με την οποία ο κ. Μασίνας “αξιολογήθηκε” από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, παρουσιάζουμε τα στοιχεία των επιδόσεων του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία αυτά, το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.:

* στο πρώτο τρίμηνο του 2016 πέτυχε ποσοστό εισπραξιμότητας (ποσοστό εισπραχθέντων ποσών επί βεβαιωθέντων) 38,11%, το οποίο ήταν πολύ πάνω από τον στόχο του 22,5%.

* στο δεύτερο τρίμηνο του 2016 πέτυχε ποσοστό εισπραξιμότητας 23,73%, το οποίο επίσης ήταν υψηλότερο από τον στόχο του 22,5%.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2016 ο κ. Μασίνας είχε πετύχει επιδόσεις εισπραξιμότητας υψηλότερες του στόχου. Επειδή όμως τον Ιούλιο βεβαίωσε ποσό ύψους 207 εκατ. ευρώ σε μεγαλοεκδότη, το ποσοστό εισπραξιμότητας που διαμορφώθηκε προσωρινά (το ποσοστό των εισπραχθέντων επί των βεβαιωθέντων) έπεσε προσωρινά στο επτάμηνο κάτω από το 22,5% και συγκεκριμένα στο 10,85%.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra