Media Markt – Olympia Group: Θέμα ημερών η ανακοίνωση της συμφωνίας
«Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά», λέει ο θυμόσοφος λαός. Όταν τον Σεπτέμβριο του 2018 η fmvoice.grαποκάλυψε τις επαφές του ομίλου του Πάνου Γερμανού με την εν Ελλάδι MediaMarktμε σκοπό κάποιας μορφής συνεργασία και οι δύο πλευρές -πάντα ανεπίσημα- δήλωναν άγνοια και διέψευδαν το ρεπορτάζ, με την πλευρά των Γερμανών να εμφανίζεται προσηλωμένη στην αυτόνομη πορεία και το Publicνα δηλώνει αδιάφορο για ένα τέτοιο deal. Εννιά μήνες μετά η πραγματικότητα μας επιβεβαιώνει.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πολυσυζητημένος «γάμος» της Public με την Media Markt είναι, πλέον, θέμα ημερών καθώς το τελευταίο διάστημα διευθετούνται οι τελικές λεπτομέρειες, ενώ ήδη έχει ολοκληρωθεί το due diligence. Αξίζει, μάλιστα, να αναφερθεί ότι έμπειρα στελέχη που γνωρίζουν καλά την αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, κρίνουν ότι η επίσπευση του deal δεν είναι άσχετη και με την επικείμενη είσοδο της Πλαίσιο στις «λευκές» συσκευές.
Το πλειοψηφικό ποσοστό στη νέα εταιρεία, όπου θα μεταφερθούν οι εν Ελλάδι δραστηριότητές της Media Markt, θα κατέχει ο όμιλος Olympia, τα στελέχη του οποίου θα «τρέξουν» και το μανατζμεντ της αλυσίδας στη νέα εποχή, ενώ ο γερμανικός όμιλος θα διατηρήσει μειοψηφική συμμετοχή.
Το μοντέλο ανάπτυξης που θα ακολουθηθεί προβλέπει ότι το σήμα Media Markt θα διατηρηθεί στα 12 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Η πλευρά Γερμανού θεωρεί ότι πρόκειται για ένα ισχυρό brand, το οποίο με τις κατάλληλες παρεμβάσεις στην επικοινωνία και τη φιλοσοφία των καταστημάτων μπορεί να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Και, αν κρίνει κανείς από την πορεία της Public, αλλά και της αλυσίδας Γερμανός παλαιότερα, τα στελέχη της Olympia γνωρίζουν όσο λίγοι το retail στην Ελλάδα.
Άλλωστε, παρά τις «χαμηλές πτήσεις» που αποτυπώνονται στους ζημιογόνους ισολογισμούς πολλών ετών, υπό το σήμα αυτό και με ένα σχετικά μικρό δίκτυο καταστημάτων, η Media Markt πραγματοποιεί αξιόλογο τζίρο. Στη χρήση από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2017, χρήση για την οποία έχει δημοσιευθεί ο τελευταίος ισολογισμός, η αλυσίδα σημείωσε πωλήσεις ύψους περί τα 188 εκατ. ευρώ και έρχεται δεύτερη σε μερίδιο αγοράς πίσω από την Κωτσόβολος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 23 Απριλίου, η γενική συνέλευση των μετόχων του μητρικού ομίλου της Media Markt Hellas, της Media Saturn Holding GmbH, αποφάσισε να καλύψει ομολογιακό δάνειο ύψους 9 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση της ταμειακής ρευστότητας, όπως αναφέρεται σε σχετική καταχώριση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) της θυγατρικής στην Ελλάδα.
Η MediaMarkt εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, έως το 2011 δραστηριοποιούνταν και με το σήμα Saturn, τότε όμως προχώρησε στη διακοπή λειτουργίας των σημείων πώλησης υπό αυτό το σήμα. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της τα τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα επίπεδα των 185-190 εκατ. ευρώ, όμως αρκετές από τις χρήσεις ήταν ζημιογόνες. Στη χρήση 1/10/2012-30/9/2013 η εταιρεία είχε ζημίες 55,04 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2013/2014 ζημίες 8,18 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2014/2015 ζημίες 6,34 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2015/2016 ζημίες 4,36 εκατ. ευρώ. Τη χρήση 2016/2017, ωστόσο, γύρισε σε κέρδη, ύψους 2,86 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε την αποκάλυψη της fmvoice.gr το Σεπτέμβριο του 2018 εδώ:
19/09/2018: Media Markt: Τα προβλήματα των Γερμανών και ο ρόλος του Γερμανού
18/09/2018: Τα Public δίνουν «φιλί ζωής» και εξαγοράζουν την Μedia Markt στην Ελλάδα
Αναλυτικές πληροφορίες για τις επιδόσεις της αλυσίδας τα προηγούμενα χρόνια:
18/10/2018: Τελευταία ευκαιρία για τη Media Markt Ελλάδας