fbpx

Mediterra: Σύναψη συνεργασίας με την Amazon

0 83

Ένα ισχυρό κανάλι πωλήσεων πρόσθεσε στο δίκτυό της η Mediterra, που σύναψε συνεργασία με την Amazon Αμερικής. Σε συνδυασμό δε με τις επενδύσεις στο δικό της marketplace, που λειτουργεί συμπληρωματικά στο δίκτυο φυσικών καταστημάτων mastihashop και με την ενεργοποίηση νέας γραμμής παραγωγής στο δεύτερο εξάμηνο θέτει τις βάσεις για νέο κύκλο ανάπτυξης.

Ειδικότερα, η συνεργασία με την Amazon, που άρχισε πέρυσι -οι πρώτες τιμολογήσεις έγιναν τους τελευταίους μήνες του έτους- κρύβει σημαντικές ευκαιρίες για την ελληνική εταιρεία, που είναι θυγατρική της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ) και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση προϊόντων με βάση τη μαστίχα. Μέσω αυτής της συνεργασίας η Mediterra επανατοποθετεί τα προϊόντα της στην αμερικανική αγορά, καθώς εδώ και μια τετραετία περίπου που έκλεισε το κατάστημα mastihashop στη Νέα Υόρκη, η δραστηριότητα περιορίζεται στις εξαγωγές της μητρικής εταιρείας.

Η Amazon αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο κανάλι πωλήσεων για τη Mediterra, η οποία ανέπτυξε παρουσία στο e-commerce μόλις το 2018. Τρία χρόνια αργότερα, τo 2021, το ψηφιακό κανάλι εισέφερε το 2% των πωλήσεων. Σύντομα αναμένεται διπλασιασμός αυτού του μεριδίου, με στόχο το 5% σε ένα χρόνο χάρης στην ανάπτυξη μέσω Amazon, δυνητικών συνεργασιών με άλλα marketplaces και της αναβάθμισης του ιδιόκτητου e-shop, επένδυση που είναι σε εξέλιξη.

Πέρα από τις επενδύσεις στο ψηφιακό κανάλι η Mediterra άνοιξε τον τελευταίο χρόνο δύο νέα mastihashop, στο αεροδρόμιο Αθηνών στην περιοχή extra Schengen και στον Ν. Κόσμο. Διαθέτει πλέον 8 καταστήματα στην Ελλάδα και τέσσερα στη Σαουδική Αραβία, εκ των οποίων τα δύο είναι σε αναστολή λειτουργίας λόγω πανδημίας, όπως και δύο ακόμη σε Ντόχα και Ντουμπάι. Υπενθυμίζεται ότι η Mediterra διατηρεί επίσης παρουσία στην Τουρκία, μέσω συμμετοχής (15%) στην εταιρεία διανομής Mastiha Damla Sakiz. Παρά τις προκλήσεις, η εμπορική συνεργασία στην τουρκική αγορά εμφανίζει θετικές επιδόσεις και η επένδυση, που έγινε το 2016, αποδίδει κέρδη.

Συνολικά το 2021 η Mediterra εμφάνισε κύκλο εργασιών 9,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 16% σε σχέση με το 2020, με κέρδη μετά από φόρους 226.254 ευρώ από 50.593 ευρώ αντίστοιχα.

Το 2022 η εταιρεία συμπληρώνει 20 χρόνια παρουσίας στην αγορά και σύμφωνα με τη διοίκησή της στοχεύει σε νέο κύκλο ανάπτυξης το 2023 κόντρα στις προκλήσεις της πανδημικής και της ενεργειακής κρίσης, που επηρεάζουν σημαντικά το κόστος logistics αλλά και το κόστος παραγωγής σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.

Οι στόχοι βασίζονται εν πολλοίς στην ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου των τελευταίων ετών, που ξεπέρασε τα 2,5 δισ. ευρώ. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επένδυση στο Κέντρο Έρευνας Μαστίχας (συμμετέχει με 36%) και τη νέα γραμμή παραγωγής με εξοπλισμό λυοφιλίωσης όπου θα παράγονται από το β’ εξάμηνο νέα προϊόντα.

Η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου είναι προτεραιότητα για τη Mediterra παράλληλα με την καθιέρωση της μάρκας παραφαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature και την ανανέωση της φίρμας ΕΛΜΑ.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις για το μέλλον η διοίκηση της Mediterra σταθμίζει και παράγοντες αβεβαιότητας όπως η αύξηση του κόστους παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων της εξαιτίας των εκρηκτικών ανατιμήσεων του ενεργειακού κόστους και του κόστους πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας. Ως εκ τούτου αναμένει περιορισμό της εταιρικής μικτής κερδοφορίας και σημαντικές δυσκολίες στην εκτέλεση του προϋπολογισμού εσόδων αφού τεχνικές και οικονομικές αναλύσεις συγκλίνουν ότι η ελληνική οικονομία εισέρχεται σε περίοδο υψηλού πληθωρισμού και μειωμένης κατανάλωσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More