Μεγάλη η πτώση στην πώληση γαλακτοκομικών προϊόντων και φέτος
Απώλειες 5,2% σε όγκο και 4,4% σε αξία, “έγραψε” πέρυσι η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, με το ταμείο να είναι μείον 7,5% σε όγκο κατά και 7,7% σε αξία στο φρέσκο γάλα και 5,1% σε αξία στα προϊόντα γιαούρτης.
Η πτωτική τάση, στη συγκεκριμένη αγορά, συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά με την υποχώρηση του όγκου πωλήσεων να είναι υπερδιπλάσια τους πρώτους μήνες του έτους.
Σε αυτό το περιβάλλον ο όμιλος ΔΕΛΤΑ, εμφάνισε οριακή ανάπτυξη 1,6% του τζίρου του, που προήλθε κυρίως από τις διεθνείς δραστηριότητες. Οι πωλήσεις του ομίλου εκτός Ελλάδος αυξήθηκαν κατά 12,2% στα 71,2 εκατ. ευρώ με τις πωλήσεις της θυγατρικής της στη Βουλγαρία, της UMC, να έχουν καταγράψει ανάπτυξη 9%. Έτσι οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 279,6 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 28,5% στα 79,8 εκατ. ευρώ, τα EBITDA υποχώρησαν στα 16,7 εκατ. ευρώ από 24,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος εμφάνισε κέρδη προ φόρων 0,2 εκατ. ευρώ από ζημιές 0,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,8 εκατ. ευρώ.
Ανά κατηγορία δραστηριότητας, η ΔΕΛΤΑ στη συνολική κατηγορία του λευκού γάλακτος “είδε” το μερίδιο της να υποχωρεί κατά 0,4% σε αξία, ενώ στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού έχασε 1 ποσοστιαία μονάδα. Στην αγορά του γιαουρτιού με φρούτα, η οποία αναπτύχθηκε σε αξία κατά 0,6%, η ΔΕΛΤΑ με τη μάρκα VITALINE αύξησε το μεριδό της κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ απώλεια 1,4% σε αξία έγραψε στην αγορά του παιδικού γάλακτος η οποία κινήθηκε πτωτικά καταγράφοντας απώλειες 5,9% σε όγκο και 4,4% σε αξία.