MΕΒΓΑΛ: Οι αλλαγές μετά τo deal με τον Mr Chipita
Νέα σελίδα που στοχεύει στην ενίσχυση της κερδοφορίας, σε επερχόμενες επενδύσεις, αλλά την είσοδο σε καινούργιες αγορές είναι αυτή που γυρνά η ΜΕΒΓΑΛ λίγους μήνες και μετά την ανανέωση του μετοχικού κεφαλαίου, με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο να αποκτά σημαντικό ποσοστό, της τάξης του 21,6%.
Αυτά ακούστηκαν, μεταξύ άλλων, στην πρόσφατη επίσκεψη στην εταιρία επιτελείου του Υπουργείου Ανάπτυξης, όπου επισημάνθηκε ότι πέραν της αύξησης της παραγωγικότητας, οι επερχόμενες επενδύσεις στοχεύουν επίσης στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ομίλου και γενικότερα στην προστασία του περιβάλλοντος.
Υπενθυμίζεται ότι το 2020, σε μια χρονιά που οι πωλήσεις για το γάλα στα supermarket (στοιχεία Nielsen) παρουσίασαν άνοδο σε όγκο 1,6% και πτώση σε αξία 4,3%, η Μεβγάλ παρουσίασε μείωση σε όγκο 17% και σε αξία 11,3%.
Στην κατηγορία του γιαουρτιού, που οι πωλήσεις στα supermarket παρουσίασαν αύξηση σε όγκο 4,6% και αύξηση σε αξία 3,7%, η Μεβγάλ κατέγραψε αύξηση σε όγκο 4,7% και αύξηση σε αξία 4,7%, ξεπερνώντας την ανάπτυξη της αγοράς σε κάποιες κατηγορίες (στραγγιστό, φρουτογιαούρτια, παραδοσιακό και λειτουργικό).
Επίσης, το 2020, το αυξημένο κόστος αναλωθέντων αποθεμάτων επηρέασε το ποσοστό μικτού κέρδους της Μεβγάλ, που διαμορφώθηκε σε 23,29% παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,83% έναντι του 26,13% της προηγούμενης χρήσης.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDΑ) μειώθηκαν τόσο σε επίπεδο εταιρείας, στα 8,377 εκατ. ευρώ από 9,638 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, όσο και σε επίπεδο ομίλου, στα 8,228 εκατ. ευρώ έναντι 9,821 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Παράλληλα, μείωση κατά 14,46% παρουσίασαν τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα ενώ ίδια είναι η τάση στα αποτελέσματα προ φόρων, που διαμορφώθηκαν σε 763 χιλ. ευρώ για την εταιρεία, από κέρδη 2,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και σε 1,4 εκατ. ευρώ για τον όμιλο από κέρδη 3,125 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν για την εταιρεία σε 559 χιλ. ευρώ από 1,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.