fbpx

Μεξικό: Ιδρύει βιομηχανία φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η μεξικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη δημιουργία της Olinia, μιας εταιρείας κατασκευής μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια. Προγραμματίζεται η παραγωγή τριών μοντέλων, τα οποία θα κοστίζουν από 90.000 έως 150.000 πέσος – που ισοδυναμούν με μόλις 4.200 έως 7.100 ευρώ.

Το πρώτο μοντέλο της εταιρείας πρόκειται να παρουσιαστεί στον εναρκτήριο αγώνα του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2026 στο Στάδιο των Αζτέκων, δηλαδή στις 11 Ιουνίου 2026. Η παραγωγή θα ξεκινήσει την ίδια χρονιά. Ωστόσο, το σχέδιο δεν είναι να δημιουργηθεί ένα κεντρικό εργοστάσιο, αλλά να εφαρμοστεί το μοντέλο της περιφερειακής παραγωγής.

Πολιτικά, το έργο βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης. Σημειώνεται ότι η Olinia, που σύμφωνα με τα μεξικανικά μέσα ενημέρωσης σημαίνει «κίνηση» στην γηγενή γλώσσα Náhuatl, παρουσιάστηκε προσωπικά από την Πρόεδρο Claudia Sheinbaum. «Αυτό το μικρό αυτοκίνητο πρέπει να είναι ασφαλές, ηλεκτρικό, να μπορεί να συνδεθεί σε οποιαδήποτε πρίζα και τα περισσότερα εξαρτήματά του να είναι μεξικάνικα», λέει η Πρόεδρος Sheinbaum. «Έτσι θα δημιουργήσουμε σταδιακά αυτήν την αλυσίδα παραγωγής».

Η κυβέρνηση θέλει μόνο να ξεκινήσει το έργο και οι ιδιωτικές εταιρείες θα εξελίξουν αργότερα την Olinia. «Η ιδέα είναι ότι η κυβέρνηση θα υποστηρίξει την Γραμματεία στην εκπόνηση αυτού του σχεδιασμού και ότι όταν κατασκευάζονται τα οχήματα, τα εξαρτήματα θα μπορούν να κατασκευαστούν σε διαφορετικά σημεία και να συναρμολογηθούν σε διαφορετικά σημεία», είπε η Πρόεδρος στη δήλωση της. Η «Γραμματεία» αναφέρεται στη Γραμματεία Επιστήμης, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Καινοτομίας που δημιουργήθηκε πρόσφατα, η οποία ιδρύθηκε ως νέο υπουργείο υπό την Sheinbaum. Αυτός ο σχεδιασμός αποσκοπεί στη διατήρηση του κόστους μεταφοράς σε χαμηλά επίπεδα.

Η κυβέρνηση επέλεξε το Εθνικό Πολυτεχνικό Ινστιτούτο (IPN) και το Εθνικό Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Μεξικού (TecNM) για την ανάπτυξη της τεχνολογίας μίνι οχημάτων και έχει διαθέσει ένα ποσό 25 εκατομμυρίων πέσος για το 2025 – το ισοδύναμο περίπου 1,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Πρέπει επίσης να αναφερθεί, ότι τα τρία μοντέλα δεν προορίζονται να είναι μικρά αυτοκίνητα κατηγορίας Μ, αλλά ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα – αν και δεν είναι ακόμη γνωστά ακριβή στοιχεία. Στην Ευρώπη αυτά τα οχήματα είναι πιο πιθανό να είναι ταξινομημένα στην κατηγορία L7e.

Δύο μοντέλα είναι μίνι οχήματα για νέους και οικογένειες που ζουν σε αστικές περιοχές – δηλαδή ένα τρίθυρο και πεντάθυρο μοντέλο με παρόμοια βασική ιδέα. Το τρίτο μοντέλο προορίζεται να είναι ένα μικρό φορτηγό παραδόσεων για logistics τελευταίου μιλίου. Και τα τρία οχήματα θα βασίζονται σε μια κοινή πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων. Το πλαίσιο, ο κινητήρας και η μπαταρία θα είναι πανομοιότυπα. Οι αποδόσεις που έδειξε η Sheinbaum κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου έχουν περισσότερο ενδεικτικό χαρακτήρα και δεν δίνουν μια άμεση προεπισκόπηση των πραγματικών προϊόντων.

Με τη χαμηλή τιμή το πολύ 150.000 πέσος, τα οχήματα θα ήταν στην πραγματικότητα πολύ πιο προσιτά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στο Μεξικό. Σύμφωνα με το «Mexico News Daily», τα οχήματα των JAC, Renault και BYD ξεκινούν αυτή τη στιγμή από περίπου 350.000 πέσος ή λίγο πάνω από 17.000 ευρώ. Το λειτουργικό κόστος λέγεται επίσης χαμηλότερο, όπως και οι εκπομπές CO2.

Η μεξικανική κυβέρνηση ενδιαφέρεται επίσης την οδική ασφάλεια: αν και τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι γνωστά για τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας τους, τα ηλεκτρικά οχήματα της Olinia προορίζονται να καθιερωθούν ως εναλλακτική λύση για τις μοτοσυκλέτες. «Οι μοτοσυκλέτες είναι δημοφιλείς, αλλά και επικίνδυνες», λέει η Sheinbaum. «Ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων που τις αφορούν έχει αυξηθεί σημαντικά… έτσι αυτό το μικρό όχημα πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: ασφαλές, ηλεκτρικό και κυρίως κατασκευασμένο στο Μεξικό».

Στο Μεξικό, κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η General Motors, η Ford, η Volkswagen, η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz παράγουν ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα – στην περίπτωση της Ford Mustang Mach-E για την παγκόσμια αγορά, η GM εισάγει το Chevrolet Equinox EV και το Blazer EV στις ΗΠΑ και η Audi είναι γνωστό ότι μεταφέρει την παραγωγή του Q8 e-tron από τις Βρυξέλλες στο San José Chiappa. Το προγραμματισμένο Giga Mexico της Tesla στην πολιτεία Nuevo Leon, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή, βρίσκεται επί του παρόντος σε αναμονή.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra