Ναυπηγεία Ελευσίνας: Το τελευταίο τελεσίγραφο, οι δεσμεύσεις και το… καζάνι που βράζει
Κομβική αναμένεται να είναι αυτή η εβδομάδα που διανύουμε για την επίλυση της κατάστασης στα ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς όπως όλα δείχνουν, στην κυβέρνηση έχουν βάλει… μεγάλα μέσα για να μπορέσουν να προκρίνουν την ανάληψη του 51% των μετοχών από την πλευρά της ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα, ο οποίος έχει αναλάβει και τα ναυπηγεία της Σύρου.
Στην ουσία, είναι το τελευταίο… τελεσίγραφο, μετά από αυτό του τέλος Μαρτίου που… ναυάγησε λόγω κορονοιού, που δίνεται από την πολιτεία για διευθέτηση του ζητήματος.
Πληροφορίες θέλουν τον Άδωνη Γεωργιάδη να ασχολείται προσωπικά, μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις των προηγούμενων μηνών που του ‘’χρεώνουν’’ πολλοί, με την υπόθεση, ενώ υπάρχει μια σχετική πίεση και από την Αμερικανική πλευρά, η οποία έχει εκφραστεί και από τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζ. Πάιατ.
Την ίδια στιγμή, στα όριά τους ακούγεται πως έχουν φτάσει και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι τους προηγούμενους μήνες έκαναν στάσεις εργασίας και είχαν διαρκείς συναντήσεις με τους τωρινούς ιδιοκτήτες, προκειμένου να πιέσουν και εκείνοι από την πλευρά τους για τη λύση.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της αγοράς, από την πλευρά Ταβουλάρη υπάρχει μια κινητικότητα προκειμένου η μεταβίβαση των μετοχών στην ONEX να γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την εξυγίανση.
Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει, ότι στην κυβέρνηση δεν έχουν… έτοιμο και ένα σχέδιο… διάσωσης αν τελικά δεν ευοδώσει η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Ταβουλάρη και την ΟΝΕΧ, χωρίς βέβαια, να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η καταρχήν συμφωνία ανάμεσα στον Πάνο Ξενοκώστα της ONEX και την μέχρι τώρα διαχειρίστρια οικογένεια Ταβουλάρη… σέρνεται από το περασμένο καλοκαίρι και μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να μπορεί να εφαρμοστεί, παρά το γεγονός ότι, ειδικά προ κορονοιού, γίνονταν συνεχείς συζητήσεις από τις δύο πλευρές.
Όλες αυτές οι καθυστερήσεις και οι διευκρινίσεις που ζητούνται πότε από τη μία και πότε από την άλλη πλευρά, έχουν ως συνέπεια την συνεχή αναβολή της εξυγίανσης που όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν θα έπρεπε να έχει γίνει… χθες, αφού τα προβλήματα στην συγκεκριμένη επιχείρηση, η οποία θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα, έχουν ξεκινήσει από τα πρώτα χρόνια της περασμένης δεκαετίας.
Εν έτει 2020, οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας προς πάσα κατεύθυνση, δηλαδή ALPHA BANK, εργαζόμενοι, ασφαλιστικά ταμεία, ανέρχονται στα 231 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού που ανεβάζουν, ενδεχομένως, τα χρέη, ακόμα και άνω των 300 εκατ. ευρώ.