fbpx

Νέα αρχή, νέα προβλήματα

0

Στην εκλογή νέου τιμονιέρη θα προχωρήσει σήμερα η γαλλική Renault, αφήνοντας οριστικά πίσω της την εποχή του Κάρλος Γκοσν. Όμως, η επόμενη ημέρα μοιάζει πολύπλοκη, καθώς οι πραγματικές επιπτώσεις του σκανδάλου στα οικονομικά δεδομένα του ομίλου και δη, στη βιωσιμότητα της συμμαχίας με τη Nissan και τη Mitsubishi δεν έχουν φανεί, πραγματικά, ακόμη.

Μετά το πράσινο φως από το γαλλικό Δημόσιο, που αποτελεί κύριο μέτοχο της εταιρίας (με ποσοστό 15%), το διοικητικό συμβούλιο της Renault θα συνεδριάσει σήμερα για να αντικαταστήσει και επισήμως τον μέχρι τώρα ισχυρό άντρα της τριμερούς συμμαχίας. Μάλιστα, το αποτέλεσμα μοιάζει βέβαιο, με φαβορί για την προεδρία τον νυν CEO της Michelin, Ζαν Ντομινίκ Σενάρ και επικρατέστερο νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Τιερί Μπολορέ, ο οποίος ήδη «έτρεχε» την καθημερινή λειτουργία του ομίλου.

Με την αντικατάσταση του Γκοσν και από την κεφαλή της Renault (όπως έχει ήδη κάνει προ πολλού η Nissan) θα τεθούν σε λειτουργία τα γρανάζια που αφορούν την εξέλιξη της συμμαχίας. Και αυτό με δεδομένο ότι η ιαπωνική πλευρά έχει αφήσει υπονοούμενα για την ανάγκη αναθεώρησης των όρων συνεργασίας τους, έτσι ώστε τα νέα δεδομένα να αντανακλούν την ισχυροποίηση της θέσης της στην παγκόσμια αγορά του κλάδου.

Με λίγα λόγια θέλει είτε η γαλλική εταιρία να μειώσει το ύψους 43% μετοχικό μερίδιο που ελέγχει στη Nissan ή η ίδια να αποκτήσει δικαιώματα ψήφου και μάλιστα με μεγαλύτερη ισχύ από το 15% που κατέχει στην Renault. Η γαλλική κυβέρνηση έχει ήδη αποκλείσει κάθε πιθανότητα για το πρώτο.

Η συζήτηση για την αναδιάρθρωση της συμμαχίας σίγουρα δεν θα είναι εύκολη. Ο Γκόσν που οραματίστηκε και έχτισε τη συμμαχία αυτή λειτουργούσε σαν στρατηγικός συνδετικός κρίκος. Και το σκάνδαλο της παραπομπής και φυλάκισης του έχει κάνει τα πράγματα χειρότερα, εντείνοντας την καχυποψία μεταξύ τους. Η γαλλική πλευρά, για παράδειγμα, αμφισβητεί έντονα τον τρόπο που η ιαπωνική εταιρία χειρίστηκε την υπόθεση και την αποπομπή του Γκοσν. Μαζί του δε, έχουν αποχωρήσει τους τελευταίους μήνες (εθελοντικά ή μη) και αρκετά ανώτατα στελέχη που συνδέονταν άμεσα μαζί του.

Σαν αποτέλεσμα της αναταραχής, οι μετοχές των συμμάχων έχουν δεχτεί αρκετή πίεση. Για παράδειγμα, η μετοχή της Nissan έχει χάσει περίπου 9,5% και της Renault περίπου 12%. Όμως, οι αναλυτές θεωρούν ότι τα ποσοστά αυτά δεν είναι μεγάλα. Ο απόηχος του συνεχιζόμενου σκανδάλου θα μπορούσε να έχει προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά. Και αυτό δείχνει ότι οι επενδυτές κρατούν την ψυχραιμία τους, περιμένοντας να δουν και τι θα γίνει με το κρίσιμο ζήτημα της πιθανής (για να μην πούμε αναπόφευκτης) αναδιάρθρωσης της συμμαχίας.

Τα δύσκολα, κατά μία έννοια, είναι μπροστά τους και όχι πίσω τους. Το ξέρουν και οι αγορές, το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το τοπίο περιπλέκεται, δυστυχώς, και από τα πολιτικά συμφέροντα που διακυβεύονται. Στην Ιαπωνία είναι… κοινό μυστικό ότι υπάρχουν αρκετές φωνές που επιμένουν στην επανα-ιαπωνοποίηση της Nissan και της ισχυροποίησης της εντός της συμμαχίας, με τρόπο που θα τονώσει και τη χώρα.

Αντιστοίχως, για τη βαλλόμενη γαλλική κυβέρνηση, τυχόν αποδυνάμωση της θέσης της Renault θα σήμαινε ένα σοβαρό επικοινωνιακό και πολιτικό φιάσκο. Ειδικά δε, σε ένα διάστημα που η απήχηση του Γάλλου προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, βρίσκεται στον… πάτο.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra