Νέοι κωδικοί για τις τραπεζικές μας συναλλαγές
Ενεργοποιείται ο νόμος που προβλέπει ότι οι καταθέτες, σε περίπτωση που πέσουν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, θα φέρουν την ευθύνη μόνο για ποσά έως 1000 ευρώ. Για μεγαλύτερα ποσά, την ευθύνη θα φέρει η τράπεζα. Έτσι, με στόχο να περιορίσουν τον κίνδυνο αποζημιώσεων, όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας ενεργοποιούν πρόσθετα μέτρα ασφαλείας όταν το ύψος των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα περνάει τα 1000 ευρώ.
Η ενεργοποίηση θα γίνει άμεσα, μέσα στον Αύγουστο. Έτσι, γυρίζοντας από τις διακοπές τους, οι καταθέτες θα συνειδητοποιήσουν ότι θα χρειαστεί να προσαρμοστούν με τις νέες μεθόδους που θα ακολουθούνται από εδώ και στο εξής προκειμένου να ολοκληρωθεί μια μεγάλης αξίας ηλεκτρονική πληρωμή.
Τι προβλέπει ο νέος νόμος που ενεργοποιείται από τον Σεπτέμβριο; Η ευθύνη του καταναλωτή σε περίπτωση απάτης περιορίζεται στα 1000 ευρώ. Για μεγαλύτερα ποσά, η τράπεζα θα αποζημιώνει τον πελάτη της ακόμη και αν ο ίδιος ευθύνεται για την απώλεια των χρημάτων του (περιπτώσεις βαριάς αμέλειας). Πότε δεν θα χρειάζεται οι τράπεζες να βάλουν το χέρι στο ταμείο; Αν έχουν ενεργοποιήσει και 3η μέθοδο ταυτοποίησης του καταθέτη, δηλαδή μια περισσότερη σε σχέση με τις δύο που προβλέπονται σήμερα. Αν υπάρχει και 3η μέθοδος, την ευθύνη θα φέρουν οι πελάτες και όχι οι τράπεζες. Αυτό λοιπόν γίνεται τώρα μέσα στον Αύγουστο.
Ο τρίτος δρόμος
Η εκτέλεση μίας συναλλαγής είναι δυνατή σήμερα με δύο τρόπους ταυτοποίησης:
– Πρώτον, με τα στοιχεία εισόδου στο e-banking
– Δεύτερον, με τη χρήση κωδικού μίας χρήσης ή με ειδοποίηση στο κινητό μέσω του m-banking
Η 3η μέθοδος, θα είναι επιλογή της κάθε τράπεζας. Για παράδειγμα, η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε ότι θα ζητάει τα 2 από τα 4 ψηφία του PIN της χρεωστικής κάρτας. Αν δεν υπάρχει ενεργή κάρτα, θα ζητείται ένας πρόσθετος κωδικός (OTP) ο οποίος θα αποστέλλεται στο email επικοινωνίας που έχει δηλωθεί και επιβεβαιωθεί.