fbpx

Ο Άρειος Πάγος «αδειάζει» ΝΔ-ΚΙΝΑΛ για τους «προστατευόμενους μάρτυρες»

Δεν αίρεται το καθεστώς προστασίας των προστατευόμενων μαρτύρων που δεν προσέρχονται στο στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης. Δεν συνιστά δε ποινική ευθύνη η μη εμφάνιση τους στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής.

Αυτό σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν πηγές του Αρείου Πάγου, λίγη ώρα μετά – και αυτό έχει τη σημασία του- την των μελών-βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που μετέχουν στην προανακριτική επιτροπή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τονίζοντας ότι η μόνη αρμόδια σε σχέση με το καθεστώς που διέπει τους προστατευόμενους μάρτυρες είναι η εισαγγελία κατά της Διαφθοράς. Ωστόσο για το ζήτημα της βίαιης προσαγωγής αναφέρουν ότι ορθώς κινήθηκε η σχετική διαδικασία.

Στην αναφορά τους λοιπόν προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Βασίλειο Πλιώτα, οι 7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν:

«Αξιότιμε κ. Εισαγγελεύ του Αρείου Πάγου,

Κατά τη λειτουργία της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχουν τελεστεί από τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Δημ. Παπαγγελόπουλο κατά την άσκηση των καθηκόντων του λαμβάνουν χώρα πρακτικές, εκ μέρους της πλειοψηφίας του οργάνου, που παραβιάζουν όσα προβλέπονται σχετικά με την προστασία μαρτύρων σε ελληνικά και ευρωπαϊκά νομικά κείμενα καθώς και όσα έχουν κριθεί από την ευρωπαϊκή και ελληνική νομολογία. Φαλκιδεύεται έτσι το πλαίσιο των δικονομικών ρυθμίσεων που έχει τεθεί για την προστασία εκείνων που στο πλαίσιο διερεύνησης εγκλημάτων διαφθοράς καταθέτουν στοιχεία που αφορούν ισχυρούς κοινωνικοοικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες.

Τα παραπάνω αποτελούν συνέχεια της σταθερής αδιαφορίας της πλειοψηφίας της Επιτροπής για την τήρηση των ορίων των αρμοδιοτήτων της έναντι της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων και, βάσει της διάκρισης των εξουσιών, έναντι των οργάνων της τακτικής Δικαιοσύνης, οδηγώντας τη ακόμη και σε παρεμβάσεις στα έργα των τελευταίων.

Ήδη, η παραπάνω στάση εκτάκτως εντείνεται κατά απαράδεκτο για το κράτος δικαίου τρόπο, με κίνδυνο απαξίωσης του σημαντικού για την καταπολέμηση της διαφθοράς στη χώρα και διεθνώς κατοχυρωμένου θεσμού των προστατευομένων μαρτύρων. Παρότι με απόφαση της αρμόδιας δικαστικής αρχής έχει χορηγηθεί καθεστώς προστασίας σε μάρτυρες που κατέθεσαν στοιχεία για την «υπόθεση του σκανδάλου Novartis», η πλειοψηφία της Επιτροπής με ενέργειές της αίρει στην πράξη τους όρους και τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική τήρηση και εφαρμογή αυτής της απόφασης. Αυτό γίνεται με το ότι οι εν λόγω μάρτυρες καλούνται να έρθουν ενώπιος ενωπίω με μέλη της Επιτροπής που προέρχονται από κοινοβουλευτικές ομάδες στις οποίες ανήκουν εκείνοι τους οποίους έχουν, υπό την ιδιότητα του προστατευόμενου μάρτυρα, καταγγείλει για πράξεις διαφθοράς, χωρίς την τήρηση κανενός αποτελεσματικού μέτρου προστασίας τους. Η Επιτροπή αρνείται ακόμη και να εφαρμόσει τους νόμιμους δυνατούς τρόπους που περιγράφονται στην υπ’ αρ. 42926οικ/2018 Υ.Α. (ιδίως άρθρο 11 παρ. 3), που θα διασφάλιζαν ότι δεν θα αρθούν έμμεσα τα μέτρα που έχουν λάβει οι δικαστικές αρχές για την προστασία εκείνων που κρίθηκε από τις ίδιες ότι προσκόμισαν στοιχεία που συμβάλλουν στην αναζήτηση της αλήθειας. Εξάλλου, στις αποφάσεις της αυτές προβαίνει η Επιτροπή χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι, βάσει του Κανονισμού της Βουλής, η ίδια μπορεί να ενεργεί ως προανακριτικός υπάλληλος που έχει μόνο τις αρμοδιότητες του εισαγγελέα όταν ενεργεί προκαταρκτική εξέταση και καμία άλλη δικαιοδοτική/ αποφασιστική αρμοδιότητά του. Μετά, δε, την απόφαση των ίδιων των προστατευομένων μαρτύρων να απέχουν από μια διαδικασία που δεν τους προστατεύει, η πλειοψηφία της Επιτροπής έφτασε στο σημείο να αναλάβει μέχρι και την έκδοση ενταλμάτων βίαιης προσαγωγής τους∙ ενέργεια που αν πραγματοποιηθεί είναι ευνόητο ότι θα κατατείνει στην πλήρη και εν τοις πράγμασι κατάρρευση κάθε προστατευτικού για αυτούς μέτρου.

Με τα παραπάνω επέρχεται βαθιά ρωγμή στη συνεκτική δράση της δικαστικής αρχής και στην επιτυχή συνύπαρξη των τακτικών δικαστικών αρχών και της Βουλής όταν ασκούν παράλληλα τις αρμοδιότητές τους για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Η άσκηση τέτοιων των καθηκόντων από μια Επιτροπή της Βουλής δεν μπορεί να γίνεται με τρόπο που προκαλεί ζημία στις δικονομικές ενέργειες που έχουν ασκήσει οι λειτουργοί της τακτικής Δικαιοσύνης. Με τη στάση της η πλειοψηφία της Επιτροπής όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο ζωτικά συμφέροντα των προστατευομένων μαρτύρων, όπως αυτά κρίθηκαν από τη δικαστική αρχή κατά το χρόνο που τους χορηγήθηκε η σχετική προστασία, αλλά προκαλούνται περαιτέρω σοβαροί κίνδυνοι δικονομικών βλαβών στην αποδεικτική διαδικασία που εξακολουθεί αναφορικά με την αποκάλυψη της αλήθειας σε άλλες υποθέσεις, ιδίως στη μείζονος ενδιαφέροντος «υπόθεση του σκανδάλου Novartis», που παράλληλα, εν όλω ή εν μέρει, βρίσκονται στα χέρια των τακτικών οργάνων της Δικαιοσύνης, μέσω της ακύρωσης του ανεξάρτητου έργου τους και της ματαίωσης των αποφάσεών τους.

Ενόψει όλων των παραπάνω, μετά την παρούσα αναφορά μας, προκύπτει άμεση ανάγκη, να ασκήσετε κάθε αρμοδιότητα εποπτείας που έχετε έναντι των υφιστάμενων σας εισαγγελικών οργάνων και έναντι των αστυνομικών αρχών (άρθρα 24 και 25 ν. 1756/1988), προκειμένου να ζητήσετε τη μη εκτέλεση των παράνομων και καταχρηστικών ενταλμάτων βίαιης προσαγωγής που έχει εκδώσει η πλειοψηφία της Επιτροπής κατά των προστατευομένων μαρτύρων με τις κωδικές ονομασίες «Αικατερίνη Κελέση» και «Μάξιμος Σαράφης», αφού αυτή θα οδηγούσε ευθέως σε άρση του καθεστώτος προστασίας που έχει αναγνωριστεί σε αυτούς από όργανο της εισαγγελικής αρχής στην οποία προΐστασθε κατά προφανή καταστρατήγηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης (άρθρο 26 Συντ.) αρχής της διάκρισης των εξουσιών.

Με εκτίμηση

Οι βουλευτές

Αυγέρη Θεοδώρα

Γκιόλας Ιωάννης

Λάππας Σπυρίδωn

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Πολάκης Παύλος

Ραγκούσης Ιωάννης

Τζανακόπουλος Δημήτρης».

Δήλωση Δ. Παπαγγελόπουλου

Παράλληλα με δήλωση του ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος αφού τονίζει ότι «ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας και η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους» επισημαίνει:

«Οι συνεχείς παραβιάσεις του Συντάγματος, τα αλλεπάλληλα κοινοβουλευτικά και νομικά πραξικοπήματα δεν ωφέλησαν τους άθλιους σκευωρούς και αδίστακτους πολιτικούς διώκτες μου.Κανένα στοιχείο δεν έχει προκύψει σε βάρος μου. Για να αποφύγουν την άμεση γελοιοποίησή τους επιδιώκουν τη διεύρυνση του σαθρού σε βάρος μου κατηγορητηρίου. Μεγαλύτερη απόδειξη της αθωότητάς μου δεν υπάρχει.Ας ερευνήσουν ό,τι θέλουν και όσο θέλουν. Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται. Τους συμβουλεύω όμως για να κρατήσουν μία ελάχιστη επίφαση νομιμότητας να μην λησμονούν τα άρθρα 86 παρ. 1, 2 και 3 του Συντάγματος και 5 παρ. 1 του Ν. 3126/2003. Συμφώνως με αυτά δίωξη, ανάκριση ή προανάκριση ή προκαταρκτική εξέταση για πράξεις που τυχόν τέλεσα ως υπουργός δεν επιτρέπεται χωρίς προηγούμενη απόφαση της Βουλής. Απόφαση η οποία λαμβάνεται μετά την υποβολή πρότασης 30 τουλάχιστον βουλευτών, με συγκεκριμένη αναφορά στα στοιχεία της αξιόποινης πράξης, διαφορετικά είναι απαράδεκτη».

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra