Ο Κυριακος διαβάζει Olafio
Γιατί κάποιος πρέπει να τα λέει και όπως είναι γιατί αυτό κάνουν οι πραγματικοί φίλοι ,δεν γλύφουν ούτε σκύβουν!
Καιρό τώρα του τα φωνάζουμε από τη στήλη αυτή με αγάπη και ελπίδα , αλλά φαίνεται ότι στο Μέγαρο Μαξίμου το Internet φτάνει με καθυστέρηση – μάλλον μέσω ΕΛΤΑ. Τώρα λοιπόν, λίγο πριν αρχίσουν να χτυπάνε οι προεκλογικές καμπάνες και να πέφτουν τα πρώτα σάλια στους δρόμους της Κρήτης, ο Κυριάκος ανακάλυψε – ω τι έκπληξη – την καθημερινότητα. Τη μυρωδιά της μούχλας στα ΚΕΠ, το ραντεβού στον ΕΦΚΑ που έρχεται με την ακρίβεια του Χάλεϋ, τα 90 λεπτά στον Ευαγγελισμό για μια ακτινογραφία και τα μεροκάματα των 800 ευρώ που πάνε ασορτί με τιμές Γενεύης.
Η “νέα” στρατηγική του Μαξίμου; Να ασχοληθεί λέει με τα πραγματικά προβλήματα. Δηλαδή να λύσει αυτά που επί πέντε χρόνια μπάλωσε, έθαψε ή έδωσε σε εργολάβους-φίλους με το γνωστό success story για να τα φτιάξουν… “στην επόμενη φάση”. Και ενώ οι πολίτες μαδάνε τις τσέπες τους για βενζίνη, ψωμί και σχολικά, ο Πρωθυπουργός κάνει εγκαίνια για τον ΒΟΑΚ, ένα έργο-ζόμπι που τριγυρνάει στις εξαγγελίες κυβερνήσεων απ’ την εποχή του Σημίτη.
Αλλά ας μην είμαστε κακοί. Ο άνθρωπος προσπαθεί. Πήγε στο TikTok να ζητήσει… ψήφο τύπου Eurovision. Αξιολόγηση λέει, με emoji. Πάρε δέκα αν γουστάρεις, πάρε ένα αν δεν είσαι fan. Η πολιτική μετατρέπεται σε fan club και τα προβλήματα σε “content”. Και κάπου εκεί, με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης, ο Κυριάκος βγαίνει φωτογραφία με φόντο την ανάπτυξη – που δεν φαίνεται ούτε με τηλεσκόπιο Hubble.
Η αλήθεια όμως, Κυριάκο μου, δεν βρίσκεται ούτε στα βίντεο του TikTok ούτε στα μικροαστικά σου σλόγκαν. Η αλήθεια είναι στην απόγνωση της μεσαίας τάξης. Σε αυτούς που πληρώνουν τρεις λογαριασμούς για να ζεστάνουν το σπίτι τους και παίρνουν τηλέφωνο να ακυρώσουν τον παιδίατρο γιατί “δεν βγαίνουμε αυτό το μήνα”. Σε αυτούς που ήταν μαζί σου – κι αυτό σε πονάει πιο πολύ – και τώρα το σκέφτονται σοβαρά να δώσουν την ψήφο τους σε μια Ζωή ή κανέναν άλλο Κυριάκο , μπας και ξημερώσει τίποτα άλλο.
Όχι άλλες περιοδείες και επαναλανσαρίσματα, όχι άλλα σκονισμένα hashtags και λόγια φουσκωμένα από τίποτα. Μπες σε ένα τρόλεϊ ώρα αιχμής. Πήγαινε χωρίς μπράβους στον Άγιο Παντελεήμονα. Ξύπνα ένα πρωί με 750 ευρώ να πληρώσεις σούπερ μάρκετ, ενοίκιο, φροντιστήριο και τέλη κυκλοφορίας. Τότε ίσως καταλάβεις γιατί 30% στις δημοσκοπήσεις είναι και πολύ.
Εδώ στον Olafio τα γράφαμε από καιρό: Αν δεν σταματήσει το Μαξίμου να κάνει πολιτική με PowerPoint και ξεκινήσει να ακούει τι λέει η κυρά Μαρία στη λαϊκή, το μόνο νούμερο που θα βλέπει να ανεβαίνει θα είναι το ποσοστό αποχής.
Μέχρι τότε, να μας διαβάζεις. Δεν είναι TikTok – αλλά είναι αλήθεια.
Υ.Γ. Και ναι, άμα δεν μπορείς να μοιράσεις ούτε μια μπάλα άχυρο σε δύο γαϊδούρια, τουλάχιστον σταμάτα να τη σερβίρεις σαν μαλλί της γριάς.