Οι 10 καλύτερες BMW που κατασκευάστηκαν ποτέ
Οι 10 καλύτερες BMW που κατασκευάστηκαν ποτέ περιλαμβάνουν αυτοκίνητα που ανήκουν στα 10 καλύτερα που κατασκευάστηκαν ποτέ συνολικά
BMW 507: 1955-1959
Η BMW 507 είναι ένα από τα αυτοκίνητα που μπαίνουν σε όλες τις λίστες που αφορούν την BMW. Τα ομορφότερα; Τα σημαντικότερα; Τα πιο lifestyle; Τα πιο σκληροπυρηνικά; Τα ακριβότερα;
Όπου και αν την τοποθετήσεις είσαι μέσα, γιατί είναι ένα μοντέλο της βαυαρικής φίρμας, το οποίο για δεκαετίες αποτελούσε σημείο αναφοράς.
Η κεντρική ιδέα πίσω από αυτό ήταν να ανταγωνιστεί την Mercedes και την SL στην αμερικανική αγορά. Πρόεκυψε κάπως ακριβότερο από ό,τι αναμενόταν και από ό,τι άντεχε η εποχή, έτσι δημιουργήθηκαν πολύ λίγες. Πράγμα που μελλοντικά λειτούργησε ευεργετικά σε τομείς όπως η κλασσικότητα και η σπανιότητα. Πέραν τούτου αποτελεί και μια διαχρονική έμπνευση για τους σχεδιαστές που περνούν από την εταιρεία. Θυμήσου την BMW Z3.
BMW 700/CS: 1959-1965
Το τελευταίο από τα μικρά της BMW και το πρώτο με μονοκόκ αμάξωμα, στο πίσω μέρος του οποίου είχε τοποθετηθεί ο μικρός κινητήρας από τις μοτοσυκλέτες της BMW.
Ήταν μια εποχή που η BMW ήταν ακόμη σε θέση να βγάζει φημισμένα straight six μοντέλα, αλλά και μικρά αυτοκίνητα πόλης, στις πωλήσεις των οποίων το BMW 700 κυριαρχούσε. Εκτός αυτού είχε και αγωνιστική χροιά, δεδομένου πως ο Hans Stuck κέρδιζε σε αγώνες με αυτό.
Παρά τις πωλήσεις το κέρδος ήταν χαμηλό, κάτι που αποδείχτηκε όταν ήρθε η BMW Neue Klasse και τα άλλαξε όλα.
BMW 1500 – 2000: 1961-1972
Από την Neue Klasse προέκυψαν αυτοκίνητα όπως η BMW 1500. Σωτηρία για την βαυαρική εταιρεία που είχε φτάσει στο χείλος της εξαγοράς από την Mercedes.
Η επανεκκίνηση έμοιαζε με θεϊκή παρέμβαση, καθώς όλα έδεσαν αρμονικά για να έρθει η επιτυχία της 1500 που ακόμη και σήμερα την καθιστά ένα από τα πιο αγαπητά αυτοκίνητα της φίρμας.
Ήταν το αμάξωμα, το οποίο ταίριαζε από την μεσαία κατηγορία μέχρι τις μεγαλύτερες, ήταν ο Μ10 κινητήρας που άντεχε εξέλιξη όσο δεν πήγαινε ο νους εκείνη την εποχή και ήταν και οι τεχνολογικές επιλογές της BMW που έδωσαν για πρώτη φορά έναν σαφή σπορτίφ χαρακτήρα σε αυτοκίνητο. Μακρινός συγγενής της Σειράς 3, ας πούμε ο προπάππους της.
BMW M1: 1978-1981
Σχεδιάστηκε ως αγωνιστικό αυτοκίνητο και χρησιμοποιήθηκε ως τέτοιο, καθώς η Dallara που εργάστηκε για το πλαίσιο, το οποίο μνημονεύεται ες αεί, από τότε, έκανε εξαιρετική δουλειά.
Ο 24βάλβιδος straight-six της BMW M “κούμπωσε” στο αυτοκίνητο σαν να περίμενε το ένα σκέλος, να εμφανιστεί το άλλο.
Που ξέρεις; Μπορεί ο Giugiaro να τα είχε υπολογίσει αυτά τα πράγματα όταν την σχεδίαζε.
Σε κάθε περίπτωση η BMW M1 ήταν ένα εξαιρετικά ελκυστικό αυτοκίνητο ώστε να το οδηγεί κανείς. Δυστυχώς το τμήμα Motorsport της BMW δεν έβγαλε ξανά αποκλειστικά δικό του αυτοκίνητο και αυτό είναι μια έλλειψη που λογίζεται ως σημαντική, στην ιστορία της αυτοκίνησης.
BMW M3 (E30): 1986-1991
Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα που λέει και ο καλλιτέχνης. Πώς να διαλέξεις την καλύτερη γενιά της BMW M3; Ας συμφωνήσουμε πως η πρώτη φορά μένει πάντα αξέχαστη.
Η BMW M3 E30 είναι η πρώτη φορά σε όλα για την BMW. Οδηγικά-αξέχαστη, εμφανισιακά-ποίημα, αγωνιστικά-ανατριχιαστική. Ένα μείγμα δύναμης, αυτοπεποίθησης και σκοπιμότητας.
Το σασί επικοινωνούσε απόλυτα με τον οδηγό και ο κινητήρας S14, ένας 16βάλβιδος απόγονος του M10, ήταν τόσο σβέλτος, όσο ήθελε ο ιδιοκτήτης. Το αμάξωμα ήταν επίσης ιδιαίτερο, αποδείχτηκε διαχρονικό και κατέληγε σε μια αεροτομή ορόσημο.
BMW Σειρά 3 (E36): 1990-2000
Πριν καν μας αποχαιρετήσει η BMW M3 E30, οι Βαυαροί είχαν ήδη αλλάξει σχεδιαστική ρότα στην Σειρά 3 και ήταν μια ριζική αλλαγή που οδήγησε από τις έντονες γωνίες και την τετράγωνη αισθητική στην στρογγυλοποίηση των πάντων.
Πήρε καιρό να συνηθίσουμε και βοήθησε αρκετά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου που έθεσε νέα στάνταρ χάρη στην νέα ανάρτηση.
Κυκλοφόρησε σε πολλές εκδόσεις και σε αυτήν που δεν θέλεις να θυμάσαι, την compact, η οποία βέβαια είχε το σασί της Ε30, χωρίς αυτό να είναι δικαιολογία.
BMW X5 (E53): 1999-2006
Δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία πως η X5 ήταν το πρώτο SUV στον κόσμο που το οδηγούσες σαν κανονικό αυτοκίνητο.
Η X5 δεν χρειαζόταν να σκαρφαλώσει σε βουνά για να αποδείξει την αξία της, καθώς η BMW εκείνη την εποχή ήταν ιδιοκτήτρια της Range Rover και δεν ήθελε να περιπλέξει τις επιλογές των δυνητικών πελατών σχετικά με την off road αγοραστική κατεύθυνση.
Η X5 όμως έκανε την BMW μια παγκόσμια εταιρεία, καθώς κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ και λανσαρίστηκε με έναν V8.
Στην Ευρώπη ήρθε με καθυστέρηση ενός έτους, αλλά με έξι κινητήρες και με πετρελαιοκίνητες εκδόσεις-σταθμό στην εμπορική της πορεία. Είναι πρωτοπόρος σε μια κατάσταση που σήμερα βρίσκει την Ferrari να μας προετοιμάζει για την Purosangue και εμάς να μπορούμε να θυμηθούμε απ΄εξω τις εταιρείες χωρίς SUV στην γκάμα τους.
BMW M5 (E60): 2005-2010
Αν δυσκολευτήκαμε να συνηθίσουμε την πρώτη 3άρα μετά την E30, καταλαβαίνεις γιατί ακόμη δεν μπορούμε να χωνέψουμε την Ε60.
Με εμφάνιση που δεν κατάλαβαν ποτέ, ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι της BMW αν ήταν αναχρονιστική ή σύγχρονη ή αν απλώς κάποιος άφησε το μολύβι πριν ολοκληρώσει το σχέδιο, με εξοπλισμό που έμοιαζε προδομένος από την τεχνολογία της εποχής όπως το iDrive του τότε, η BMW Σειρά 5 Ε60, έχει να προσφέρει στον κόσμο τούτο, την έκδοση M5.
Ένα ονειρικό αυτοκίνητο και πιθανότατα την καλύτερη Μ5 που φτιάχτηκε ποτέ, καθώς ο V10 σου επέτρεπε να είσαι κύριος στην πόλη και “αλήτης” στον ανοιχτό δρόμο, με ασφάλεια, κύρος και αξιοπιστία. Για του λόγου το αληθές η BMW κυκλοφόρησε την Ε60 και σε έκδοση Touring.
BMW i3: 2013
Το BMW i3 κερδίζει τη θέση του εδώ μέσα χάρη στην εξαιρετικά μελετημένη προσέγγιση της BMW πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αξιοποιώντας στο έπακρο τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής, δεν έφτιαξε ένα έκτρωμα για να χωρέσει μέσα του θηριώδεις μπαταρίες. Αντιθέτως, δημιούργησε ένα trendy αυτοκίνητο πόλης με αμάξωμα από ανθρακονήματα, πλαίσιο από αλουμίνιο και συνολικά μειωμένη μάζα, για καλύτερη αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς καλύτερη αυτονομία.
Δίνοντας και την επιλογή του μικρού βενζινοκινητήρα που λειτουργούσε ως γεννήτρια ηλεκτρισμού, αποτελούσε εξ αρχής μια βιώσιμη επιλογή, αν μπορούσες να το αντέξεις οικονομικά.
Ο κόσμος όμως προχωρά και το έχει η μοίρα μας να διαλέγουμε αυτοκίνητα ανάμεσα σε λιγότερο ενδιαφέρουσες επιλογές, αλλά πολύ πιο οικονομικές, όπως το iX1 που έρχεται να αντικαταστήσει το i3 .
BMW M2: 2015-2021
Όχι πολύ μεγάλη, όχι πολύ ισχυρή, πολιτισμένη και ικανή να εκτοξευθεί όταν αδειάσει ο δρόμος μπροστά σου, η BMW M2 παραμένει μια από τις πιο αγνές BMW M της σύγχρονης εποχής.
Πολύ δε περισσότερο από την στιγμή που τα άλλα αυτοκίνητα με το χαρακτηριστικό Μ μπροστά τους έχουν περάσει στην τετρακίνηση για να μπορέσουν να διατηρήσουν τις εξωφρενικές ιπποδυνάμεις τους.
Ένα πακέτο που χάρη στον 6κύλινδρο κινητήρα, το χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση στον πίσω άξονα, θα μπορούσε να θεωρείται και ως το απόλυτο συνώνυμο της BMW.