Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εισέρχονται στην αγορά των πολυτελών γιοτ
Στην «αρένα» των πολυτελών γιοτ εισέρχονται μεγάλα ονόματα του χώρου της αυτοκινητοβιομηχανίας- μεταξύ των οποίων η Bugatti, η Aston Martin, η Lexus και η Mercedes.
To AM37 της Aston Martin, σχεδιασμένο από την Quintessence Yachts, είχε κάνει την εμφάνισή του στο Monaco Yacht Show το 2016, με τον design director της βιομηχανίας, Μάρεκ Ράιχμαν, να κάνει λόγο για μεταφορά του DNA της Aston Martin στη θάλασσα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε εκτενές δημοσίευμα των Financial Times, η Aston Martin δεν είναι ο μοναδικός «παίκτης», καθώς σε αντίστοιχη κίνηση έχει προβεί και η Mercedes με το Arrow460-Granturismo (από τη Silver Arrows Marine), το οποίο έχει περιγραφεί ως «ο θαλασσινός ξάδερφος της Mercedes S-Class»- ένα σκάφος ιπποδύναμης 880 αλόγων με μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβων.
Άλλη μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο είναι η Bugatti, η οποία, σε συνεργασία με την Palmer Johnson Yachts, έχει ανακοινώσει ένα αντίστοιχης ισχύος σκάφος, το Niniette 66, κόστους 4 εκατ. ευρώ, εξοπλισμένο με πολυτελείς ανέσεις, όπως τζακούζι κ.α. Επίσης, στο «παιχνίδι» έχει εισέλθει, έστω και δοκιμαστικά, η Lexus, με ένα σπορ γιοτ, με κινητήρες Toyota.
Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, η τεχνογνωσία της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αρχίσει να εισέρχεται και στον χώρο των κορυφαίων κατασκευαστών γιοτ.
Αν και τα σκάφη αυτά δεν κατασκευάζονται σε τέτοιους αριθμούς, υπάρχουν διαδικασίες και πρακτικές προερχόμενες από την αυτοκινητοβιομηχανία που φαίνονται ιδιαίτερα χρήσιμες στον χώρο. Επίσης, για κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, η ναυπήγηση σκαφών βρίσκεται ήδη στο «DNA» τους- με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη σουηδική Volvo, που έχει εδώ και καιρό «θαλάσσια παρουσία», χάρη στους κινητήρες Volvo Penta που χρησιμοποιούνται σε πολλά σκάφη- τόσο εμπορικά όσο και αναψυχής- ενώ η εταιρεία εδώ και αρκετά χρόνια σπονσοράρει το Volvo Ocean Race.