fbpx

Οι πολίτες “χτίζουν” το νέο Σύνταγμα

Κτήμα του ελληνικού λαού έχει γίνει η υπόθεση Συνταγματική Αναθεώρηση κόντρα σε όσους επιχειρούν η μεταρρύθμιση των μεταρρυθμίσεων να γίνει ερήμην του (βλ. Ευάγγελος Βενιζέλος κ.α) καθώς η Επιτροπή Διαλόγου για τη Συνταγματική Αναθεώρηση ανακοίνωσε ότι λόγω αυξημένης συμμετοχής των πολιτών τις τελευταίες μέρες η ηλεκτρονική διαβούλευση συνεχίζεται και η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Β’ ερωτηματολογίου που είναι και η τελική φάση θα είναι ανοικτή έως και τις 4 Σεπτεμβρίου.

Η Επιτροπή τονίζει ότι η ηλεκτρονική διαβούλευση αποτελεί βασικό στοιχείο της όλης διαδικασίας Διαλόγου για την Συνταγματική Αναθεώρηση και ήδη η β’ φάση του διαλόγου βρίσκεται σε εξέλιξη και  έχει προκύψει πλούτος ιδεών που “θα αποτελέσει ασφαλώς τον «οδηγό» για τα επόμενα βήματα”.

Ειδικότερα η Επιτροπή οργάνωσε και συμμετείχε σε 16 δια ζώσης πολύωρες διαδικασίες στην Αθήνα και σε 8 ημερίδες/ διημερίδες, στις πρωτεύουσες των Περιφερειών, ενώ συμμετείχε ακόμη, σε 12 επιστημονικές και άλλες συναντήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες η συμμετοχή των πολιτών και συλλογικοτήτων στην α’ φάση διαλόγου, κρίνεται ποιοτική και γεωγραφικά ισορροπημένη, ενώ στα αρνητικά καταγράφεται η απουσία επίσημων φορέων των εργαζομένων .

Με βάση μια πρώτη ανάλυση τα κύρια συμπεράσματα της α’ φάσης διαλόγου σύμφωνα με πληροφορίες (ΑΠΕ) διαπιστώθηκαν κάποιες κυρίαρχες «τάσεις» και συγκεκριμένα:

– Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, προκύπτει διχασμός ανάμεσα στην επιστημονική κοινότητα και τους πολίτες αναφορικά με την αύξηση αρμοδιοτήτων και την άμεση εκλογή. Η επιστημονική κοινότητα είναι αντίθετη, ενώ οι συμμετέχοντες πολίτες προκρίνουν τις αλλαγές στην κατεύθυνση αυτή, ενώ απόλυτη σχεδόν, είναι η σύγκλιση στη θέση ότι η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας δεν θα πρέπει να οδηγεί σε γενικές εκλογές.

– Για τη Βουλή, οι απόψεις συγκλίνουν στην ιδέα περιορισμού των θητειών των βουλευτών και διαπιστώνεται επίσης ισχυρή συμφωνία στην ανάγκη περιορισμού των βουλευτικών ασυλιών.

– Για τα πολιτικά κόμματα, οι δύο ισχυρές απόψεις που καταγράφηκαν είναι η διαφάνεια στη λειτουργία των πολιτικών φορέων όπως και οι περιορισμοί χρηματοδότησης από ιδιώτες.

– για τις Ανεξάρτητες Αρχές, διατυπώθηκαν επιφυλάξεις για το ρόλο, τη λειτουργία και τον τρόπο εκλογής των μη συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών.

– για τα δημοψηφίσματα, υπάρχουν ισχυρές επιφυλάξεις στην επιστημονική κοινότητα, ενώ οι πολίτες είναι ανοιχτοί σε προτάσεις «λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας».

– για τις σχέσεις κράτους-εκκλησίας, διατυπώθηκαν προβληματισμοί και αντιρρήσεις για την αναθεώρηση των Άρθρων 3 και 13, ενώ σοβαρές προτάσεις κατατέθηκαν από πολίτες, επιστημονικούς φορείς αλλά και μέρος της εκκλησίας για τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων κράτους-εκκλησίας, αλλά όχι για χωρισμό.

– για τη Δικαιοσύνη, υπήρξαν προτάσεις για «αυτοδιοίκητο» και συμμετοχή του Προέδρου της Δημοκρατίας στην τελική επιλογή.

– γα τη σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου, κατατέθηκαν αντιρρήσεις για την εισαγωγή του θεσμού τόσο από την επιστημονική κοινότητα όσο και από την πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν.

– για τα εργασιακά δικαιώματα, σε ότι αφορά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, είναι σαφής η πρόθεση να ενισχυθεί η προστασία τους, με έμφαση στη δυνατότητα διαπραγμάτευσης του μισθού. Ακόμη και υπήρξαν προτάσεις για μετριοπαθή ενίσχυση των απεργιακών δικαιωμάτων, ενώ για την ανταπεργία, είναι σαφής η τάση να μην επιτραπεί κάτι τέτοιο.

– για τα κοινωνικά δικαιώματα, ισχυρότατη είναι η τάση για απόλυτη προστασία του νερού και της ενέργειας ως κοινωνικών αγαθών, επίσης της δωρεάν πρόσβασης όλων -ανεξαρτήτως, δηλαδή, οικονομικής δυνατότητας- σε Παιδεία και Υγεία.

A.M.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra