ΟΛΘ: Αύξηση 8,4% στη διακίνηση containers το πρώτο τετράμηνο του 2018
Αύξηση κατέγραψε ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ για το χρήση του 2017 με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να σημειώνει αύξηση της τάξης του 16,74%. Οι προβλέψεις της διοίκησης για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 8,4%.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΘ ΑΕ για τη χρήση του 2017 παρουσίασε σήμερα, Πέμπτη 31 Μαΐου 2018, η Διοικητική Ομάδα της ΟΛΘ ΑΕ, κατά τη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών, που πραγματοποιήθηκε στο Κτίριο Διοίκησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ κατέγραψε αύξηση κατά 12,84% το 2017 και ανήλθε σε € 54,2 εκατ. ευρώ έναντι των € 48,1 εκατ. του 2016. Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανέρχονται σε € 35,4 εκατ. για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν στο 65,27% του κύκλου εργασιών, σε € 16,9 εκατ. για τον Συμβατικό Λιμένα, που αντιστοιχούν στο 31,23% του κύκλου εργασιών, σε € 210 χιλ. για την Επιβατική Κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,39% του κύκλου εργασιών και σε € 1,7 εκατ. για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο 3,12% του κύκλου εργασιών.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε € 12,5 εκατ. έναντι των € 21,1 εκατ. του 2016 παρουσιάζοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα € 7,2 εκατ. έναντι των € 14,1 εκατ. του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.
Η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένος, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων της Eταιρείας, καθώς και στην σημαντική άνοδο των προβλέψεων. Η νέα Διοίκηση εκτιμά ότι με την προσέγγιση αυτή οι Οικονομικές Καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο την οικονομική αφετηρία της Εταιρείας.
Η ΟΛΘ ΑΕ είναι μία υγιής Εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Το 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 19,80% των επενδυμένων διαθεσίμων, από € 71,6 εκατ. σε € 85,8 εκατ. Τα ταμειακά της διαθέσιμα μαζί με τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε € 90,3 εκατ. Το προτεινόμενο μέρισμα από τα κέρδη της χρήσης του 2017 είναι € 0,16 ανά μετοχή.
Την περασμένη χρονιά καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 16,74% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς διακινήθηκαν 401.947 TEUs έναντι 344.316 τo 2016. Με άνοδο έκλεισε το 2017 και στον Συμβατικό Λιμένα, όπου διακινήθηκαν συνολικά 3,7 εκατ. τόνοι συμβατικού φορτίου έναντι 3,4 το 2016 (αύξηση 9,38%).
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, τόνισε: “Το 2017 ήταν μια κομβική χρονιά για την ΟΛΘ ΑΕ, καθώς ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 67% της Eταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία συμμετέχουν η “Deutsche Invest Equity Partners GmbH”, η “Terminal Link SAS” και η “Belterra Investments Ltd”.
Η νέα Διοίκηση, που ανέλαβε τα καθήκοντά της τον περασμένο Μάρτιο, έχει θέσει ως βασικές προτεραιότητες την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων, την αναδιοργάνωση της εταιρείας και την ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας καθώς και την έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ, το συντομότερο δυνατό, ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το 2018 θεωρώ ότι θα εξελιχθεί σε χρονιά σημαντικής αναδιοργάνωσης σε επίπεδο δομών και λειτουργίας της εταιρείας, η οποία εισέρχεται σε μία νέα περίοδο με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.
Οι προβλέψεις για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 8,4%.
Η ισχυρή ρευστότητα και ο μηδενικός δανεισμός της ΟΛΘ ΑΕ, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και τα ενθαρρυντικά μηνύματα, που εισπράττει η νέα Διοίκηση από πελάτες και συνεργάτες, μας κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξους για το μέλλον”.