Ομιλος Motor Oil : Τα 4 κτυπήματα στην διύλιση το 2024 και η επιχειρηματική διαφοροποίηση
Ο όμιλος Motor Oil βίωσε μία άσχημη χρονιά το 2024 , μετά τα υπερκέρδη των δύο προηγούμενων ετών. Κατ’ αρχήν ήταν η υπερφορολόγηση που επέβαλε η κυβέρνηση της Ν.Δ στα διυλιστήρια (στοχεύοντας κυρίως την Motor Oil). Ο κ. Γ. Βαρδινογιάννης , “σήκωσε το γάντι” της πρόκλησης και αντεπιτέθηκε άμεσα και έμμεσα. Όμως τα περιθώρια διύλισης υποχωρούσαν όλο το β’ εξάμηνο με αποτέλεσμα οι ξένοι επενδυτές να αρχίσουν να μειώνουν τις θέσεις τους παρά το γεγονός ότι η υψηλή μερισματική πολιτική συνεχίζεται. Το τρίτο αρνητικό κτύπημα ήταν ο περιπετειώδης και επιθετικός έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία της Motor Oil που προκάλεσε την μήνι του βασικού της μετόχου.
Το 4ο κτύπημα , ήταν ο “μαύρος κύκνος” της πυρκαγιάς στο διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους στα μέσα Σεπτεμβρίου που προκάλεσαν ζημιές και δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως.
Ωστόσο, ο κ. Βαρδινογιάννης από πέρυσι έχει αρχίσει να διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεών του και των επενδύσεων. Έτσι, προχώρησε σε σημαντικές κινήσεις σε κλάδους ενέργειας και ΑΠΕ (μέσω της εταιρείας που αγόρασε απο την Ελλάκτωρ), σε συνεργασίες με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και βέβαια σε είσοδο στο χώρο του λιανικού εμπορίου.
Με τις κινήσεις αυτές, ο Γ. Βαρδινογιάννης διαφοροποιεί το κινήσεις του και επιμερίζει τον επιχειρηματικό κίνδυνο σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους.
Την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου της αλυσίδας Twenty 4 Shopen γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο όμιλος της Motor Oil.
Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή, η επιχείρηση ΕLETAKO LIMITED, 100% θυγατρική της “CORΕ INNOVATIONS”, η οποία με την σειρά της ελέγχεται πλήρως από την εταιρεία Motor Oil αποκτά τον αποκλειστικό έλεγχο διά εξαγοράς του 100% των μετοχών της εταιρείας ZENROW Ltd, η οποία με την σειρά της ελέγχει κατά 100% την εταιρεία “Twenty 4 Shopen”.
Η εταιρεία “Twenty 4 Shopen” δραστηριοποιείται στην αγορά της μικρής λιανικής (μίνι-μάρκετς) και η εταιρεία “CORE INNOVATIONS” έχει τις ακόλουθες δραστηριότητες:
α) υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου: λειτουργεί το πρώτο Loyalty Marketplace στην ελληνική αγορά, το allsmart.gr,
β) B2B Υπηρεσίες: Αντιπροσωπεύει κορυφαίους ξένους οίκους στην ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις για επιχειρήσεις,
γ) Διανομή και Logistics: Εξειδικεύεται στη διανομή και τα logistics των προϊόντων που εμπορεύεται και αντιπροσωπεύει,
δ) Καταστήματα Ευκολίας (Convenience Stores): Δημιουργεί ένα δίκτυο καταστημάτων που προσφέρουν ποικιλία προϊόντων υψηλής ποιότητας, εξυπηρετώντας καθημερινές ανάγκες με άμεσο και φιλικό τρόπο.