fbpx

Ώρα για… ψυχανάλυση στις ΗΠΑ: Έλλειμμα και εισαγωγές χτύπησαν κόκκινο

0 150

Μια νέα πραγματικότητα βιώνουν τα κράτη και οι αγορές. Οι θεωρίες ανατρέπονται, οι οικονομικές εκτιμήσεις πέφτουν στο καλάθι των αχρήστων, με την παγκόσμια οικονομία να βρίσκεται σε καθεστώς νευρικού κλονισμού.

Μπορεί οι οικονομικές θεωρίες του Τζόν Κένεθ Κάλμπρειθ, του Άνταμ Σμιθ, του Καρλ Μαρξ, του Τζών Μέυναρντ Κέυνς και οι οικονομικές αναλύσεις του Μίλτον Φρίντμαν, του Τζότζεφ Στίγκλιτς και του Τομά Πικετί να αποτελούν ευαγγέλια στην παγκόσμια οικονομική χάρτα, όμως την στιγμή που διανύουμε, οι λαοί και οι αγορές, οι χώρες και οι υπερδυνάμεις δεν μπορούν να στηριχτούν αποκλειστικά στα οικονομικά εγχειρίδια, αλλά χρειάζονται πια ψυχιατρική ανάλυση.

Ένας Φρόυντ, ένας Γιούνγκ ή ένας Λίτβακ, ή ένας Κάρλ Ρότζερς θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν καλύτερα την ψυχολογία ηγετών, επιχειρηματιών, καταναλωτών-φορολογουμένων, μισθωτών, ελεύθερων επαγγελματιών και συνταξιούχων που ζουν και δρουν υπό το καθεστώς μιας παγκόσμιας οικονομικής παραζάλης. Στην Μέκκα του καπιταλισμού, στην χώρα των σταθερών οικονομικών δεικτών, όλα… ανατρέπονται. Ο πληθωρισμός μεγεθύνεται δραματικά και μαζί του συμπαρασύρει ένα πρωτοφανές σε επίπεδο αριθμών έλλειμμα.

Τον μήνα Μάρτιο (Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης όπως λέει και η παροιμία) το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ σημείωσε άλμα 22% με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τα 100 δις. δολάρια. Ένα γεγονός πρωτοφανές για την οικονομική ιστορία της ηγέτιδας σε παγκόσμιο επίπεδο δύναμης που βλέπει το εμπορικό της έλλειμμα από τα 89,8 δις δολάρια να εκτοξεύεται στα 109,8 δις δολάρια. Ενώ οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal τοποθέτησαν το ύψος του ελλείμματος στα 106,7 δις δολάρια.

Την ίδια περίοδο του Μάρτη οι εισαγωγές στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 351,5 δις δολάρια σημειώνοντας ρεκόρ εισαγωγών ενώ οι εξαγωγές ενισχύθηκαν σε ποσοστό 5,6% φτάνοντας τα 241,7 δις δολάρια, φωτογραφίζοντας από την μια την αύξηση των τιμών σε προϊόντα και πετρέλαιο με απότοκο την έκρηξη του πληθωρισμού και από την άλλη την στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα εισαγόμενα προϊόντα.

«Βρε πως αλλάζουν οι καιροί, εγώ εδώ και εσύ εκεί», το γνωστό άσμα Χατζηνάσιου-Γαλάνη…

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More