fbpx

Ούτε ο χιονιάς φέρνει πωλήσεις στη θέρμανση

Οι αιτήσεις στο σύστημα για επίδομα θέρμανσης κινούνται σε υψηλά επίπεδα, αλλά οι αντλίες δε λένε να… τρέξουν καύσιμο! Αιτία; Η αύξηση των φόρων, που έβαλαν… φωτιά στις τιμές!
 

Την πτώση του υδραργύρου περιμένει όλη η αγορά καυσίμων για να δει την άνοδο στις πωλήσεις, αλλά ούτε εφέτος, με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και τον ψυχρότερο χειμώνα των τελευταίων ετών, δεν έφεραν χρήμα στα ταμεία των εταιριών και των πρατηρίων!
 
Τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης ήταν σχεδόν μηδενικές, ως αποτέλεσμα των ήπιων καιρικών συνθηκών. Το δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου, ωστόσο, κάτι άρχισε να κινείται, καθώς οι θερμοκρασίες έπεφταν και οι παραγγελίες άρχισαν να… αναζωπυρώνονται.
 
Σε χαμηλά επίπεδα
 
Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις του καυσίμου που χρησιμοποιείται στη θέρμανση -και από το οποίο, κακά τα ψέματα, έμποροι και πρατηριούχοι περιμένουν να δουν κάποια κέρδη για τις επιχειρήσεις τους- κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
 
Η εξήγηση είναι απλή και έχει να κάνει με δύο παράγοντες.
 
  1. Οι τιμές στην αντλία είναι σημαντικά αυξημένες, καθώς από τον Οκτώβριο ισχύει ο αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ), όπως επιβλήθηκε από τους δανειστές, στη συμφωνία με την κυβέρνηση. Παράλληλα, επιδρά και η ανοδική πορεία των τιμών του αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, που συμπαρασύρει και τις τιμές λιανικής.
  2. Λόγω των υψηλών τιμών, οι παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης από τους καταναλωτές περιορίζονται μόνο στις απαραίτητες ποσότητες ή ακόμη και σε προμήθειες που καλύπτουν τις άμεσες ανάγκες: «Ίσα-ίσα για να τη βγάλουμε…», έλεγε καταναλωτής σε πρατηριούχο, ζητώντας του να τον εφοδιάσει με το ελάχιστο όριο των λίτρων.
 
Με επιταγή των δανειστών!
 
Το ακριβό… σπορ της θέρμανσης δεν είναι νέο φαινόμενο, καθώς έγινε πολύ πιο αισθητό στα χρόνια της κρίσης, όταν οι τελικές τιμές επιβαρύνθηκαν με αβάστακτους φόρους, μετά από επιταγή των δανειστών!
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 έως και το 2014 «εξαφανίστηκε» σχεδόν το 70% της αγοράς πετρελαίου που χρησιμοποιείται στη θέρμανση, με τα γνωστά προβλήματα για τους καταναλωτές, αλλά και με την ισοπέδωση ενός από τα πιο κερδοφόρα τμήματα της αγοράς καυσίμων.
 
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2016, παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν 40% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ αναμένουν τα οριστικά στοιχεία για τις τελευταίες ημέρες του Δεκεμβρίου (περίοδος παγετού, σχεδόν, σε όλη τη χώρα), ώστε να προκύψει η οριστική εικόνα.
 
Παρά τις προσφορές
 
Κι όλα αυτά συμβαίνουν, παρά το γεγονός ότι όλες οι εταιρίες εμπορίας έχουν προχωρήσει σε προσφορές και διευκολύνσεις προς τους καταναλωτές, με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον τους και να αναθερμάνουν τη ζήτηση.
 
Ακόμη και οι πολύμηνες δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών ή ο συνδυασμός με εκπτώσεις σε άλλα προϊόντα δεν μπορούν να αντιστρέψουν την πραγματικότητα, που είναι αμείλικτη: Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος, ακόμη και για τη θέρμανση!
 
Καύσιμα κίνησης
 
Από τις αρχές του νέου έτους, εν τω μεταξύ, στελέχη της αγοράς αναμένουν κύμα μείωσης πωλήσεων και στα καύσιμα κίνησης, καθώς οι τιμές σε αρκετές περιπτώσεις είναι αυξημένες από 6 έως 10 λεπτά ανά λίτρο.
 
Βασική αιτία και πάλι είναι η αύξηση του ΕΦΚ, που επιβλήθηκε σε όλα τα καύσιμα, με απαίτηση των Θεσμών, από την πρώτη συμφωνία με την κυβέρνηση και εφαρμόζεται από 01.01.2017.
 
Εταιρίες και βενζινοπώλες εκφράζουν την έντονη απαισιοδοξία τους για τη συνεχή επιβάρυνση των προϊόντων τους, που εδώ και σχεδόν μία 8ετία έχει συρρικνώσει σε πρωτοφανή βαθμό το σύνολο της αγοράς. Οι μεγάλες αυξήσεις του 2010 του 2011 και του 2012 ήταν η αιτία της μεγάλης μείωσης στην κατανάλωση βενζίνης και ντίζελ κίνησης. Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις καυσίμων κίνησης διαμορφώθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τον αντίστοιχο μήνα του 2015.
 
Αναμένουν υποχώρηση
 
Την τελευταία διετία (από τις αρχές του 2015) η αγορά άρχισε να κινείται και πάλι, χωρίς να πλησιάζει τα μεγέθη της προηγούμενης 10ετίας, αλλά έδινε κάποια ελπίδα για ανάκαμψη.
 
Τώρα, οι ίδιοι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει νέα μεγάλη υποχώρηση στις πωλήσεις καυσίμων κίνησης, για μεγάλο διάστημα, έως ότου οι καταναλωτές καταφέρουν να… χωνέψουν τα νέα επίπεδα τιμών. Ωστόσο, με τις φοροεπιβαρύνσεις, που διαρκώς πέφτουν τις πλάτες τους, είναι εξαιρετικά δύσκολο (και απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα) για να επέλθει και πάλι η ισορροπία…
 
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance & Markets Voice
 
 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra