Παπαηλιού: Η κυβέρνηση ακυρώνει την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα θέτει στο στόχαστρο η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να την ακυρώσει, τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Παπαηλιού κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη «Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς …».
Όπως επισήμανε, ο μονομερής προσανατολισμός προς τουριστικές δραστηριότητες είναι εσφαλμένος, αφού η τουριστική δραστηριότητα πρέπει να συνοδεύεται εξίσου με παραγωγικές δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης
Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει και συνακόλουθα δεν υλοποιεί κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο παραγωγικής ανάπτυξης-ανασυγκρότησης, με επενδύσεις που να χαρακτηρίζονται από υψηλή προστιθέμενη αξία και εξωστρέφεια και συνακόλουθα να οδηγούν στην αναβάθμιση της χώρας στο διεθνή καταμερισμό εργασίας, αλλά επιστρέφει στην ενίσχυση συγκεκριμένων κατεστημένων συμφερόντων βάσει των αιτημάτων συγκεκριμένων επενδυτών
Η υπερπροβολή της επένδυσης στο «Ελληνικό» με πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, καζίνο, εμπορικά κέντρα κλπ, ως μιάς «εμβληματικής επένδυσης» ήδη έχει γίνει «ανέκδοτο»
Μέσω του συνδυασμού της οικονομίας της γνώσης και της μείωσης των ανισοτήτων διασφαλίζεται η ολοκληρωμένη ανάπτυξη. Και έτσι δεν θα χαθεί για την πατρίδα μας η δυνατότητα συμμετοχής της στη συντελούμενη διεθνώς 4η βιομηχανική επανάσταση.
Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Παπαηλιού, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη «Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς …», είπε, μεταξύ των άλλων, τα εξής:
Η αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού προϋποθέτει και τη λειτουργία αποτελεσματικών ελεγκτικών μηχανισμών ώστε να εκλείπουν φαινόμενα παραεμπορίου, παράνομων εμπορικών πρακτικών και εν γένει παραοικονομίας.
Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ενισχύθηκαν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Το ΣΥΚΕΑΑΠ (Συντονιστικό Κέντρο Εποπτείας Αγοράς και Αντιμετώπισης Παραεμπορίου) που με το υπό κρίση νομοσχέδιο καταργείται και η διυπουργική-διυπηρεσιακή επιτροπή, η οποία θα αναλάμβανε τη σχεδίαση και την εκτέλεση μεικτών ελέγχων, το συντονισμό των επιμέρους ελεγκτικών μηχανισμών και τον απολογισμό του έργου τους, θα εξελίσσονταν σε ανεξάρτητη αρχή με λογοδοσία στο Υπουργείο Οικονομικών. Αντ΄ αυτού, με το υπό κρίση νομοσχέδιο, ιδρύεται η ΔΙΜΕΑ, μια οργανική μονάδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, εξαρτημένη από τη βούληση του εκάστοτε υπουργού, που, ως κατώτερη των πραγματικών αναγκών, δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη συνθετότητα της πάταξης του παραεμπορίου.
Δεν είναι σαφείς οι αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας (ΔΙΜΕΑ) με αποτέλεσμα, κατά τους ελέγχους, να υπάρχει κίνδυνος αλληλοεπικαλύψεων, ενώ ελλείπουν και η διϋπηρεσιακή συνεργασία και η συνεργασία με τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Στην τροπολογία των δέκα πέντε άρθρων-(υπο) τροπολογιών περιλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν τις στρατηγικές επενδύσεις. Σε αυτές αποτυπώνεται επιβεβαιούμενος ο γενικότερος προσανατολισμός της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ.
Το σχέδιο «ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας» της «Επιτροπής Πισσαρίδη» που παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση σε στενό κύκλο, αποσκοπεί στη συγκέντρωση των οικονομικών δραστηριοτήτων στους ολίγους, τους μεγάλους και ισχυρούς και ταυτόχρονα στην αγνόηση, στην υποβάθμιση, στην απαξίωση της μικρο-μεσαίας επιχειρηματικότητας που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα θέτει στο στόχαστρο, επιχειρώντας να την ακυρώσει. Στον πυρήνα του (του σχεδίου) βρίσκονται φορολογικές διευκολύνσεις προς όφελος του πλούτου, η πλήρης ελαστικοποίηση της εργασίας, η μετάβαση σε ένα ασφαλιστικό σύστημα «τύπου Πινοσέτ» και η ενίσχυση επενδύσεων που αγνοούν την ελληνική οικονομική πραγματικότητα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.
Στον επενδυτικό νόμο εντάσσεται η χρηματοδότηση και ενίσχυση κέντρων αποθεραπείας και αποκατάστασης, στεγών υποστηριζόμενης διαβίωσης ατόμων με αναπηρία, τουριστικών καταλυμάτων, όπως και εγκαταστάσεων αγροτουρισμού και οινοτουρισμού, εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής (χιονοδρομικά, ιαματικά, ορεινά καταφύγια κτλ). Όμως ο μονομερής προσανατολισμός προς τουριστικές δραστηριότητες είναι εσφαλμένος, όπως και η υγειονομική κρίση αποδεικνύει, αφού η τουριστική δραστηριότητα πρέπει να συνοδεύεται εξίσου με παραγωγικές δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης.
Σε αυτές τις επενδύσεις, μετά τις υπηρεσίες ταχυδρομικών πρακτορείων, τις υπηρεσίες διανομής εφημερίδων και περιοδικών, τις υπηρεσίες delivery και ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων κ.α. «αναπτυξιακές», προστίθενται τα γήπεδα (ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τέννις) και οι χώροι στάθμευσης. Έτσι επιβεβαιώνεται το γεγονός, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει και συνακόλουθα δεν υλοποιεί κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο παραγωγικής ανάπτυξης-ανασυγκρότησης, με επενδύσεις που να χαρακτηρίζονται από υψηλή προστιθέμενη αξία και εξωστρέφεια και συνακόλουθα θα οδηγούν στην αναβάθμιση της χώρας στο διεθνή καταμερισμό εργασίας, αλλά επιστρέφει στην ενίσχυση συγκεκριμένων κατεστημένων συμφερόντων βάσει των αιτημάτων συγκεκριμένων επενδυτών.
Η καθήλωση σε λογικές του παρελθόντος με «αναπτυξιακή» στρατηγική νεοφιλελεύθερου προσανατολισμού (μείωση φορολόγησης για τους ολίγους ισχυρούς, απεριόριστη και χωρίς προστατευτικό φίλτρο ιδεοληπτική εμμονή στη μεγάλη μονοπωλιακή ιδιωτική-κρατικοδίαιτη πρωτοβουλία, επίκληση της ανάγκης για «μεταρρυθμίσεις» που στην πράξη είναι αντιμεταρρυθμίσεις, η επιμονή αντιμετώπισης του τουρισμού ως της «βαριάς βιομηχανίας» της χώρας, σε συνδυασμό με πολιτικές εξυπηρετήσεων των επενδυτών («οι επενδυτές ξέρουν, να τους δώσουμε ό,τι ζητήσουν»), η υπερπροβολή της επένδυσης στο «Ελληνικό» με πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, καζίνο, εμπορικά κέντρα κλπ, ως μιάς «εμβληματικής επένδυσης» ήδη έχει γίνει «ανέκδοτο») επιδρούν αρνητικά και μεσομακροπρόθεσμα θα επιδράσουν αρνητικά στην οικονομία της χώρας. Μάλιστα αυτή η κυβερνητική εμμονή εμφανίζεται πλέον και αναχρονιστική, αφού τώρα σε διεθνές επίπεδο απαξιώνονται τέτοιες επιλογές και πολλές κυβερνήσεις προωθούν δημόσιες επενδύσεις.
Στον αντίποδα, η αναπτυξιακή στρατηγική της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, παρότι αυτή εκπονήθηκε και δρομολογήθηκε την περίοδο των «μνημονίων».
Μετά τα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια και μετά από διαβούλευση με τις πολιτικές δυνάμεις, την τοπική αυτοδιοίκηση, την οργανωμένη επιχειρηματικότητα και τους φορείς, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εκπονήσει το σχέδιο «Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής», η οποία προωθούσε ταυτόχρονα τις τρεις διαστάσεις της ανάπτυξης, την οικονομική, την κοινωνική και την περιβαλλοντική, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μετάβαση σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της αναπτυξιακής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, υπήρχε συγκεκριμένη στρατηγική σχετικά με το είδος των επενδύσεων που είναι αναγκαίες για μια βιώσιμη μεσο-μακροχρόνια ανάπτυξη της χώρας και είχαν θεσμοθετηθεί τα ανάλογα εργαλεία, όπως ο αναπτυξιακός νόμος, ο νόμος για τις στρατηγικές επενδύσεις κτλ.
Ένα τέτοιο σχέδιο μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα ελκυστική για αξιόλογες επενδύσεις, ώστε να υπάρξουν ανάπτυξη, εξαγωγές και απασχόληση.
Μέσω του συνδυασμού της οικονομίας της γνώσης και της μείωσης των ανισοτήτων διασφαλίζεται η ολοκληρωμένη ανάπτυξη. Και έτσι δεν θα χαθεί για την πατρίδα μας η δυνατότητα συμμετοχής της στη συντελούμενη διεθνώς 4η βιομηχανική επανάσταση.