fbpx

Παραμύθι τέλος με τα γερμανικά ηλεκτρικά Ι.Χ, με τις πλάτες της Μαξίμου Α.Ε.

0

Το παιχνίδι των εντυπώσεων καλά κρατεί από τα ελληνικά συστημικά μέσα, που για μια ακόμη φορά επιχείρησαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα ευνοϊκών κατευθυνόμενων επιχειρηματικών ειδήσεων, με μέγιστο κοινωνικό αποτύπωμα στο κομμάτι της εργασία. Πολλά και… κατευθυνόμενα τα δημοσιεύματα και σε διαδοχικούς χρόνους, που μιλούσαν για μια τεράστια γερμανική επένδυση, σε περιοχή της Βόρειας Ελλάδος.

Όπως χαρακτηριστικά έγραφαν μετ’ επιτάσεως, επρόκειτο να φτιαχτεί ένα γερμανικό εργοστάσιο για την κατασκευή ηλεκτρικών αποκλειστικά αυτοκινήτων, ένα εργοστάσιο που θα δημιουργούσε περισσότερες από 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και περίπου άλλες 5.000 έμμεσες, σε ένα βάθος δυο-τριών ετών, σε περιοχή που πραγματικά οι πολίτες της «διψούν» για δουλειά. Σε όλο αυτό το παιχνίδι της διαρκούς παραπληροφόρησης, ενός deal που δεν έγινε ποτέ, το Μέγαρο Μαξίμου είχε βάλει και πάλι το χεράκι του. Η πολυδιαφημιζόμενη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και αρμόδιο υπουργείο ανάπτυξης επένδυση, θα ξεπέρναγε το αστρονομικό ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ όπως έλεγαν και έγραφαν η ετήσια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για την πόλη, υπολογιζόταν μεταξύ 30.000 έως 45.000 αυτοκινήτων.

Μια τέτοια επένδυση φάνταζε ως μάνα εξ ουρανού, για μια χώρα που φρόντισε η ίδια για την επανεπένδυση της βιομηχανικής της παραγωγής, αρκεί να θυμηθείτε τα περίφημα θαλασσοδάνεια της δεκαετίας του εξήντα και του εβδομήντα και τις προβληματικές που έσκασαν, αλλά και το αποτέλεσμα από μια ακόμη φούσκα, όπως αυτής με τις αξίες των σπιτιών και την οικοδομή, την δεκαετία του 2000. Το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Next.e.GO, δεν ήρθε, ούτε πρόκειται να έρθει στην Ελλάδα και τα περί πράσινης επένδυσης μαμούθ, δεν ήταν τίποτα άλλο από πράσινα… άλογα και μάλιστα πολλών κυβικών.

Η ιστορία βέβαια της εν λόγω γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει μεγάλη ουρά και…
βάθος. Η αρχική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 με έδρα το Aachen, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον Απρίλιο του 2020 στην Γερμανία όπως αναφέρει η Wikipedia, λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική της αλυσίδα, εξαιτίας του COVID και των συνεπειών του. Η εταιρεία με την πάροδο του χρόνου πτώχευσε και ένα μέρος της πέρασε στην ιδιοκτησία του ολλανδικού fund ND Group Industrial BV, που δημιούργησε την νέα εταιρεία με την επωνυμία Next.e.Go Mobil SE. Οι πωλήσεις δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, οι υποχρεώσεις έτρεχαν, η αδειοδότηση του νέου μοντέλου καθυστερούσε και η αναγκαία ρευστότητα φαίνεται πως δεν υπήρχε στα ταμεία και η εταιρεία έκλεισε.

Σκέφτηκαν όμως ότι, πρέπει να αλλάξουν διεύθυνση και αριθμό και να τραβήξει η νέα εταιρεία σε άλλη γη, σε άλλα μέρη όπως λέει και το τραγούδι. Κάπου εκεί λοιπόν αρχίζει και η ελληνική εμπλοκή στο πράσινο αυτοκινητιστικό… αφήγημα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να περιφέρει ως μεγάλη επιτυχία την υποτιθέμενη έλευση στην χώρα μας, μιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που θα έφτιαχνε εδώ το εργοστάσιο της, για να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η είδηση αυτή έγινε σημαία σε πρωτοσέλιδα, σε συστημικά μέσα, αλλά και… πεπονόφλουδα για κάποιους μη συστημικούς που πίστεψαν ή θέλησαν να πιστέψουν στο αφήγημα της κυβέρνησης των… αρίστων.

Έγραφαν και μιλούσαν για την απόφαση των γερμανών να ξεκινήσουν την κατασκευή του εργοστασίου εντός του Φθινοπώρου, ενώ επεσήμαιναν πως η αρχική σκέψη των Γερμανών για την επιλογή της Πάτρας ή του Βόλου απερρίφθη, η μια γιατί δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του εργοστασίου, η θαλάσσια υποδομή της πόλης, ενώ η άλλη γιατί το τελικό budget, θα ανέβαινε ψηλά. Έγραφαν μάλιστα πως άμεσα θα ξεκαθαριστεί το τοπίο καθώς υπάρχουν δυο υποψήφιες πόλεις στην Βόρεια Ελλάδα, η μια εκ των οποίων και θα φιλοξενήσει τελικά το εργοστάσιο. Το παραμύθι που μας σερβίρανε επί σειρά πολλών μηνών και μάλιστα μέχρι και το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, περιλάμβανε και την τιμή με την οποία θα πουλιόταν στην ελληνική αγορά το μοντέλο e.co Life -όπως θα ονομαζόταν το πιο δημοφιλές μοντέλο- κοντά στα 20.000 ευρώ με την επιδότηση.

Αλλά για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να τα βάλουμε στην σωστή τους διάσταση, όλα άρχισαν με τηλεδιασκέψεις και την περίφημη Επιστολή -Πρόθεση συνεργασίας, με την υποτιθέμενη εταιρεία κολοσσό, που θα επένδυε στη Ελλάδα. Την διαφήμιζαν μετ’ επιτάσεως ακόμη και μέσα στην βουλή, σαν μια ακόμη εμβληματική επένδυση και αφού η νέα εταιρεία απέκτησε πρόσωπο και υπόσταση, διαπραγματευόμενη με ένα κράτος- μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφού βρήκε αγκαλιά και στοργή και καθάρισε με τον τρόπο αυτό το όνομα της, ροβόλησε κατά το λαϊκότερον για την βιομηχανική ζώνη της πόλης του Τέτοβο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας, θα παράγονται εντός ολίγου στο εργοστάσιο που πρόκειται να στηθεί στο κράτος των Σκοπίων ή αλλιώς Βόρεια Μακεδονία, και συγκριμένα στην περιοχή του Τετόβου, μια περιοχή που αποτελεί το κέντρο του αλβανικού στοιχείου στο κράτος των Σκοπίων.

Η επένδυση για την κατασκευή του εργοστασίου, υπεγράφη μεταξύ της σκοπιανής κυβέρνησης και της εταιρείας Next.e.GO Mobile και όπως ανέφερε κατά την τελετή θεμελίωσης ο Πρωθυπουργός των Σκοπίων, ή αρχική επένδυση θα ανέλθει στα 130 εκατομμύρια και θα δημιουργηθούν 890 θέσεις εργασίας. Ο κ. Ντιμίταρ Κοβατσέφσκι, επεσήμανε ότι είναι πρώτη φορά, που θα παραχθεί ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην γειτονική χώρα και μάλιστα ηλεκτρικό.

Όσο για την χρηματοδότηση, το γειτονικό κράτος θα βάλει το χέρι στην τσέπη με την χορήγηση κρατικής ενίσχυσης προς την γερμανική εταιρεία. Εμπλεκόμενος όμως στην όλη ιστορία είναι και ένας Σκοπιανός, αλβανικής καταγωγής επιχειρηματίας, με ισχυρή παρουσία στην περιοχή του Τετόβου, με πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες, το νήμα όμως των οποίων κανείς με ασφάλεια, δεν γνωρίζει από που ξεκινάει. Ο επιχειρηματίας αυτός έχει στο παρελθόν βραβευθεί από τον πρώην πρωθυπουργό Νικολά Γκρουέφσκι, ενώ μαζί με ένα πρώην στέλεχος μεγάλου γερμανικού κολοσσού, αλβανικής καταγωγής διευθύνουν ολλανδικό fund, το οποίο και αγόρασε πριν από τρείς μήνες την μητρική «e.Co Mobile AG» από την οποία δημιουργήθηκε η «Next.e.GO Mobile SE».

Το όνειρο της μεγάλης επένδυσης και η κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αποδείχθηκε στο τέλος της ημέρας μια κακόγουστη φάρσα, σε μια ιστορία με ουρά και μελανά σημεία. Όλα σε αυτή την κυβέρνηση όπως δείχνουν τα μαθαίνουν τελευταίοι, ή έτσι θέλουν στο τέλος της ημέρας να μας πείσουν.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra