Παρίσι: Τριπλασιάζει τα τέλη στάθμευσης για τα SUV
Το Παρίσι χρεώνει σημαντικά υψηλότερα τέλη στάθμευσης για τα βαριά αυτοκίνητα όπως τα SUV από την 1η Οκτωβρίου. Ο νέος κανόνας ισχύει μόνο για τα οχήματα των επισκεπτών, αλλά επηρεάζει τα οχήματα όλων των τεχνολογιών. Κατά συνέπεια, οι οδηγοί των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ζυγίζουν περισσότερους από δύο τόνους πρέπει επίσης να πληρώσουν περισσότερα για τα τέλη στάθμευσης.
Η δημοτική αρχή του Παρισιού αύξησε τις χρεώσεις για τα βαριά αυτοκίνητα για να κάνει τη στάθμευση λιγότερο ελκυστική, ειδικά για μεγάλα SUV. Η κίνηση αυτή είναι επίσης γνωστή ως «δασμός SUV». Ωστόσο, καθώς είναι δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ των SUV και των άλλων μοντέλων, τα τέλη στάθμευσης υπολογίζονται με βάση το βάρος του οχήματος.
Από αυτόν τον μήνα, μόνο οι επισκέπτες πρέπει να πληρώσουν αυτό το ειδικό τέλος. Οι κάτοικοι εξαιρούνται από τα αυξημένα τέλη, όπως και οι έμποροι και οι διάφορες υπηρεσίες φροντίδας. Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά αυτοκίνητα που ζυγίζουν 1,6 τόνους ή περισσότερο και για ηλεκτρικά μοντέλα βάρους δύο τόνων και άνω. Τα τέλη στάθμευσης αυξήθηκαν από 6 σε 18 ευρώ την ώρα στο κέντρο του Παρισιού και από 4 σε 12 ευρώ την ώρα στα προάστια. Για τον προσδιορισμό του βάρους, σαρώνονται οι πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες συνδέονται με το μοντέλο και το βάρος.
Οι πολίτες της γαλλικής πρωτεύουσας ψήφισαν αυτήν την πρόταση στις αρχές του έτους. Από τα 1,37 εκατομμύρια άτομα που είναι εγγεγραμμένα στους εκλογικούς καταλόγους του Παρισιού, 78.121 συμμετείχαν στην ψηφοφορία και από αυτούς, το 54,55 τοις εκατό ψήφισε υπέρ της θέσπισης ενός ειδικού τέλους στάθμευσης για τα βαριά αυτοκίνητα. Αν και μόνο το 5,7 τοις εκατό του εκλογικού σώματος συμμετείχε στο δημοψήφισμα, η πρόταση εγκρίθηκε.
«Είμαστε περήφανοι που θέσαμε ένα εξαιρετικό περιβαλλοντικό ερώτημα τη στιγμή που το περιβάλλον παρουσιάζεται ως η πηγή όλων των κακών», δήλωσε η δήμαρχος Anne Hidalgo τον Φεβρουάριο μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων. «Είναι μια μορφή αντίστασης εδώ στο Παρίσι σε αυτό το πολύ ανησυχητικό κίνημα». Υπό τη Hidalgo, η πίεση στους οδηγούς αυτοκινήτων στη γαλλική πρωτεύουσα έχει αυξηθεί εδώ και χρόνια με την αύξηση των τελών στάθμευσης, την σταδιακή απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ και ταυτόχρονα με την επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων.