fbpx

Πειραιάς και Θεσσαλονίκη ενισχύουν τη θέση της Ελλάδας

ΟΛΠ και ΟΛΘ «συγκλίνουν» για τη δημιουργία του μεγαλύτερου πόλου στην Ανατολική Μεσόγειο

Την επόμενη εβδομάδα διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη το φόρουμ για τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Οικοδεσπότης θα είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, αλλά αυτό που αναμένεται να καταδείξει το συνέδριο είναι ότι, τα δύο ελληνικά λιμάνια, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, φιλοδοξούν άμεσα και συνδυασμένα, να καταστήσουν την Ελλάδα ως χώρα-κόμβο στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Μία κίνηση, που είναι η απάντηση απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις περί «γαλάζιας πατρίδας».

Η εκτίναξη των μεγεθών του ΟΛΘ τα τελευταία πέντε χρόνια είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και της προσαρμογής του λιμανιού στις σύγχρονες ανάγκες. Το άλλοτε σχεδόν παροπλισμένο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζωντάνεψε, όχι μόνο με τον εμπορικό στόλο αλλά κυρίως από την κρουαζιέρα. Εκτιμάται ότι, μέσα στο 2024, τα κρουαζιερόπλοια που πέρασαν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ξεπεράσουν τα 90, αριθμός-ρεκόρ στα εκατό και πλέον χρόνια της ιστορίας του λιμανιού.

ΟΛΘ: Σε ιστορικά υψηλά

Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού, ο ΟΛΘ ενίσχυσε της εμπιστοσύνη των εμπορικών εταίρων του, δημιουργώντας νέα ορόσημα για το λιμάνι της πόλης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη ιστορικά διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφηκε στον λιμένα το 2023 (520.048 TEU).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΟΛΘ, και το γ’ τρίμηνο ήταν εξαιρετικό. Τα αποτελέσματα εννεαμήνου -και πιθανότατα όλης της χρονιάς- θα ανέλθουν σε ιστορικά υψηλά.

Στο α’ εξάμηνο, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα 20,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα 13,6 εκατ. ευρώ.

ΟΛΠ: Διαρκής ισχυροποίηση

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ διαφαίνεται ότι, θα έχουμε και εδώ ιστορικά υψηλά αφού τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου κατατείνουν σε αυτό. Τόσο η εμπορική ναυτιλία όσο και η επιβατική και τα κρουαζιερόπλοια κινούνται σε πολύ υψηλούς ρυθμούς. Όμως, θα πρέπει ο Οργανισμός να φροντίσει να ανταποκριθεί και σε κάποιες καταστατικές υποχρεώσεις του απέναντι στους Δήμους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, οι δήμαρχοι των οποίων συχνά αναφέρουν ότι, ο ΟΛΠ «τους έχει ξεχάσει».

Η ΟΛΠ Α.Ε., το α’ εξάμηνο του 2024, παρουσίασε νέα αύξηση εσόδων και κερδών πετυχαίνοντας για ακόμη μια φορά τις καλύτερες ιστορικά επιδόσεις για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ειδικότερα, τα συνολικά έσοδα του α’ εξαμήνου ανήλθαν σε 107,1 εκατ. ευρώ, 4,6% αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023. H μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων του τομέα διακίνησης αυτοκινήτων κατά 59,9%, του τομέα κρουαζιέρας κατά 13,2%, καθώς και του τομέα εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) κατά 4% ή κατά 6,2 εκατ., 1,2 εκατ. και 0,9 εκατ. ευρώ, περίπου, αντίστοιχα.

Επίσης, σημειώθηκε αύξηση κατά 7,3% στα κέρδη προ φόρων, τα οποία ανήλθαν σε 53,0 εκατ. ευρώ έναντι 49,4 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2023 και στα κέρδη μετά από φόρους που ανήλθαν σε 40,4 εκατ. ευρώ, έναντι €38,7 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, παρουσιάζοντας θετική μεταβολή 4,4 %.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra