fbpx

Πιτσιόρλας: Στα 13,3 δισ. ευρώ τα συνολικά έσοδα από αποκρατικοποιήσεις

0

Ως τον δρόμο για την αλλαγή των δομών της Ελληνικής Οικονομίας και κυρίως των κρατικιστικών αντιλήψεων που κυριαρχούν στο πολιτικό σύστημα και αποτελούν το μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη λειτουργεί το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, ανέφερε σε συνέντευξη του στο διεθνές συνδρομητικό περιοδικό “The European”, ο τέως πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.

“Αυτή η αλλαγή στην πολιτική κουλτούρα της χώρας είναι η κρίσιμη προϋπόθεση χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει σταθερή αναπτυξιακή προοπτική. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο θεωρώ κομβικό το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ όπως και του υπό συγκρότηση νέου Υπερταμείου στην Ελλάδα”, σημείωσε.

Όπως τόνισε, από την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί 31 ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών και είναι σε εξέλιξη τέσσερις (ΟΛΘ, ΕΕΣΣΤΥ, επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και Μαρίνα Πύλου) και σε προετοιμασία για άμεση εκκίνηση άλλες δύο (Εγνατία Οδός και Μαρίνα Αλίμου). Μέχρι σήμερα, τα έσοδα από τις 31 ιδιωτικοποιήσεις έχουν διαμορφωθεί σε 6,3 δισ. ευρώ (από τα οποία έχουν ήδη εισπραχθεί τα 3,2 δισ. Ευρώ), στα οποία θα πρέπει να προσθέσουμε περίπου άλλα 7 δισ. που θα εισρεύσουν στην ελληνική οικονομία υπό την μορφή των άμεσων υποχρεωτικών επενδύσεων που προκύπτουν από τις συμβάσεις με τους επενδυτές στα 31 αυτά έργα, όπως οι υποχρεωτικές επενδύσεις της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά (300 εκατ. € εντός της πρώτης πενταετίας) και της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (350 εκατ. € εντός της πρώτης τετραετίας).

Για την επόμενη τριετία, ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η υλοποίηση ενός προγράμματος που περιλαμβάνει περί τις 15 ιδιωτικοποιήσεις και με οικονομικό στόχο τη συγκέντρωση ποσού 4 δισ.€ ως τίμημα.

Ωστόσο, ο ίδιος θεωρεί πως η σημαντικότερη επίδραση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων θα είναι η ποιοτική αλλαγή των δομών της ελληνικής οικονομίας σε κρίσιμους τομείς. Για παράδειγμα ανέφερε πως η ιδιωτικοποίηση των δυο μεγάλων λιμανιών της χώρας ( Πειραιάς – Θεσσαλονίκη) σε συνδυασμό με της ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των σιδηροδρομικών δικτύων και τη δημιουργία μεγάλων logistic centers αλλάζει το ρόλο της Ελλάδας στο χάρτη των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών.

“Από την αλλαγή αυτή θα προκύψουν τεράστιες δυνατότητες για τη δημιουργία πολλών νέων επιχειρήσεων υπό την ανάπτυξη ενός τεράστιου τομέα. Σε αυτό το νέο τοπίο θα έρθουν να προστεθούν και τα αναβαθμισμένα και πιστοποιημένα σε επίπεδο υποδομών περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, οι “πύλες” της τουριστικής βιομηχανίας της χώρα μας, δίνοντας σημαντική ώθηση στον τουρισμό. Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών κρουαζιέρας στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και τις μαρίνες, η Ελλάδα θα ανοίξει το “μπουκέτο” των τουριστικών υπηρεσιών της, προσελκύοντας περισσότερους και υψηλότερης οικονομικής επιφάνειας τουρίστες. Όλα αυτά μαζί συγκροτούν μια νέα εικόνα για την Ελλάδα, που προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον”, ανέφερε.

Εκτενή αναφορά έκανε επίσης στο project του Ελληνικού που αφορά στη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη, η οποία έχει σχεδιαστεί, ώστε να προσθέσει σημαντικές νέες επενδύσεις και χρήσεις στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού, της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και του περιβάλλοντος, που αναμένεται να συνδράμουν θετικά όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αλλά σε ολόκληρη τη χώρα. Στην πλήρη εξέλιξή του το έργο θα απορροφήσει επενδύσεις της τάξης των 8 δισ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 μόνιμες άμεσες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο κατασκευής και 75.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας της επένδυσης.

Ο κ. Πιτσιόλρας ανέφερε πως η αξιοποίηση αυτή δεν προσομοιάζει σε μια τυπική αγοραπωλησία έκτασης, καθώς οι συμβατικές επενδυτικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε €4,6 δισ. σε βάθος 15ετίας. Στις υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνονται και έργα υποδομών με εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξης του €1,5 δισ., έργα που θα υλοποιηθούν στα πρώτα στάδια της επένδυσης και θα αποδοθούν προς χρήση στο κοινό. Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην επανατοποθέτηση της Αθήνας ως ενός εκ των σημαντικών τουριστικών προορισμών παγκοσμίως, καθώς θα προσφέρει σημαντικό αριθμό νέων καταλυμάτων, αρχιτεκτονικών ≪τοποσήμων≫, καθώς και θεματικού τουρισμού. Όλα αυτά αναμένεται να προσελκύσουν 1 εκατ. νέους τουρίστες μειώνοντας σημαντικά την εποχικότητα και αυξάνοντας παράλληλα σημαντικά τη μέση διάρκεια παραμονής και τη δαπάνη των τουριστών στην Αθήνα, όπως άλλωστε συνέβη και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης (Βαρκελώνη, Κάννες, Κωνσταντινούπολη) στις οποίες αυξήθηκε σημαντικά ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια.

Καταλήγοντας, ο τέως πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε ότι οι ξένοι επενδυτές βλέπουν τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και επιθυμούν να τοποθετηθούν στη χώρα. “Υπό αυτά τα δεδομένα, το Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων της Ελλάδας αποτελεί μια σημαντική οδό προσέλκυσης άμεσων επενδύσεων. Δεν αφορά φορά μόνο στην πώληση περιουσιακών στοιχείων στις συγκεκριμένες συνθήκες της αγοράς, αλλά κυρίως την αξιοποίηση τους σε βάθος χρόνου, και περισσότερο από όλα είναι μια μάχη αξιοπιστίας, την οποία η Ελλάδα κα πρέπει να ξανακερδίσει, ώστε να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές και την ανάπτυξη.

Μονάχα αν μπούμε στο δρόμο της ανάπτυξης θα καταφέρουμε να ξανακερδίσουμε τα όσα χάσαμε γενικά ως οικονομία και ως μεμονωμένα άτομα. Για να μπούμε στο δρόμο της ανάπτυξης πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης. Το δημόσιο πρέπει να είναι στην πρωτοπορία αυτής της προσπάθειας. Και με δημόσιες επενδύσεις και με αξιοποίηση της περιουσίας που διαθέτει”, σημείωσε.

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra