Πιτσιόρλας: Σύντομα η δεσμευτική προσφορά στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Την εκτίμησή του ότι σύντομα αναμένεται να κατατεθεί δεσμευτική προσφορά για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Αναπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα στο υπουργείο με εμπλεκόμενους φορείς.
«Έχουμε μια σοβαρή προσφορά και σύντομα θα έχουμε εξελίξεις για την κατάθεση της δεσμευτικής προσφοράς και του αιτήματος εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα», τόνισε.
Ο κ. Πιτσιόρλας πρόσθεσε ότι τα Ναυπηγεία Σύρου λειτουργούν με μεταβατικό καθεστώς και ήδη φαίνονται τα πρώτα θετικά αποτελέσματα, ενώ η πρόσφατη απόφαση του εφετείου, δεν δημιουργεί πρόβλημα στις εξελίξεις για τα Ναυπηγεία Σκαταμαγκά.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, διότι με το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν υπήρχε τρόπος να επανέλθουν σε λειτουργία. «Φυσικά υπάρχει και το μεγάλο θέμα των κρατικών ενισχύσεων που ξεπερνούν τα 600 εκατ., για τα οποία η χώρα μας έχει ήδη καταδικαστεί. Όμως η εταιρεία από το 2011, είχε ουσιαστικά εγκαταλειφθεί, βρισκόταν σε μόνιμη παύση πληρωμών και χωρίς οικονομικές καταστάσεις. Σε συμφωνία λοιπόν με την Κομισιόν, στο πλαίσιο ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων, προχωρήσαμε σε αυτή την διαδικασία» ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας και πρόσθεσε ότι σήμερα, το εμπορικό σκέλος έχει βγει σε διαγωνισμό, έχει ολοκληρωθεί και ήδη βρίσκεται σε διαδικασία κατακύρωσης προσφορών. «Παράλληλα, ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε άμεσα σε διαγωνισμό το στρατιωτικό κομμάτι των ναυπηγείων», όπως ανακοίνωσε.
Όσον αφορά την πρόσφατη απόφαση του εφετείου, που απέρριψε το αίτημα αναστολής για την απόφαση της διαιτησίας και επιδίκασε 150 εκατ. σε βαρος του Ελληνικού Δημοσίου, αν και η αρχική απαίτηση της εταιρείας ήταν άνω του 1 δις, «αυτή δεν βάζει κανένα εμπόδιο στη διαδικασία ειδικής διαχείρισης», σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός.
Όπως είπε, «ακόμα κι αν το Δημόσιο φτάσει κάποια στιγμή να καταβάλλει αυτά τα χρήματα, αυτά θα προσμετρηθούν στο ενεργητικό και με βάση τον πίνακα κατάταξης θα πληρωθούν οι πιστωτές, επομένως εκεί μεγαλύτερο μερίδιο θα πάει στους εργαζόμενους».
Οι παραπάνω εξελίξεις, μας επιτρέπουν να έχουμε μια εικόνα αναβίωσης του Σκαραμαγκά, είπε ο ίδιος.
Οπως συμφωνήθηκε στην συνάντηση, με αφετηρία τη σημερινή συζήτηση και την πρώτη καταγραφή προβλημάτων, θα δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας με συμμετοχή όλων των φορέων (συναρμόδια υπουργεία, παραγωγικοί φορείς, επιχειρήσεις) και ο οδικός χάρτης για τη χάραξη της στρατηγικής του τομέα της ναυπηγικής και ναυτιλιακού εξοπλισμού. Μάλιστα θα δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα επικοινωνίας της ομάδας, για να κατατίθενται οι προτάσεις και να υπάρχει συνεχής ανατροφοδότηση.