Ποιος φταίει για τις μπάρες;
Λένε ότι από τα μικρά μπορεί να σχηματίσει κανείς πλήρη εικόνα από την λειτουργία ενός κράτους. Δεν ξέρω αν η έννοια των «μικρών» περιλαμβάνει και τη λειτουργία του νέου συστήματος έκδοσης και επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων των μέσων μαζικής συγκοινωνίας. Αν, όντως έτσι είναι, τότε ο βαθμός που θα εισέπραττε ο ελληνικός κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του, θα αντιστοιχούσε με την θερμοκρασία που επικρατεί στην… Αλάσκα.
Η ουσία είναι ότι ένα σχεδόν χρόνο μετά την περίοδο που το σύστημα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων έπρεπε να λειτουργεί πλήρως σε όλα τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και έξι σχεδόν μήνες μετά την εντολή του αρμόδιου υπουργού να πέσουν επιτέλους οι περίφημες μπάρες στο μετρό , οι προσπάθειες να γίνουν κάποια βήματα εύρυθμης λειτουργίας δεν έχουν τελεσφορήσει.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός. Στα λεωφορεία χιλιάδες αλλοδαποί και ημεδαποί μπαίνουν και βγαίνουν χωρίς να διαθέτουν εισιτήριο, στον ηλεκτρικό το ίδιο αφού οι μπάρες δεν λειτουργούν ακόμα για λόγους …ασφαλείας, στο μετρό ελάχιστοι σταθμοί έχουν κλείσει αλλά και εκεί μέχρι χθες , έλεγχος ουδείς.
Στο αεροδρόμιο για παράδειγμα όπου οι μπάρες έπρεπε να έχουν πέσει από την πρώτη μέρα ο καθένας μπορεί να μπει και να βγει χωρίς εισιτήριο. Και πολλαπλασιάστε τους χιλιάδες καθημερινά διακινούμενους επιβάτες 10 ευρώ για να διαπιστώσετε τι ποσά χάνει ο ΟΑΣΑ καθημερινά .Μόνο στον προαστιακό ο έλεγχος των εισιτηρίων είναι ενδελεχής. Αλλά ο ΟΣΕ όπως θα θυμάστε δεν ανήκει πλέον στο ελληνικό δημόσιο έχει πωληθεί στους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Θα μου πείτε , τι σε κόφτει εσένα, που ο κοσμάκης μετακινείται τσάμπα, αφού οι διάφοροι εμπλεκόμενοι φορείς δεν φρόντισαν. Δεν είναι έτσι : Το νόημα εξάλλου «είχαν πιάσει» τα δύο εικοσάχρονα κορίτσια που εργάζονται σε μια από τις εκατοντάδες εταιρίες οι οποίες δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο των Σπάτων με τα οποία συνταξίδευα προχθές. Αναρωτιόντουσαν γιατί με τους πενιχρούς μισθούς τους αναγκάστηκαν μήνες τώρα , να προμηθευτούν μηνιαία κάρτα μετακίνησης προς το αεροδρόμιο , όταν θα μπορούσαν ήδη να έχουν εξοικονομήσει 500 ευρώ , αφού ο έλεγχος της νόμιμης επιβίβασης είναι ανύπαρκτός.
Και εμένα με κόφτει , γιατί θεωρώ τον εαυτό μου πολίτη μιας ευρωπαϊκής χώρας και επειδή θεωρώ ότι πρέπει να τηρώ τις υποχρεώσεις μου προς τους δημόσιους φορείς , όπως είναι αυτός των συγκοινωνιών της Αθήνας , έτσι και αυτοί δεν θα πρέπει να με φορτώνουν όλο και με μεγαλύτερα ελλείμματα τα οποία πληρώνω μέσω των φόρων , λόγω λάθος σχεδιασμών , ανικανότητας , ή κακού συντονισμού των αρμοδίων .
Αλλά η ώρα της απόδοσης των ευθυνών δεν είναι τώρα. Ας πέσουν επιτέλους οι μπάρες και μετά θα μιλήσουμε και για τις ευθύνες …