Πολιτική διαφήμιση στο Facebook για όσο προλάβετε! Η ΕΕ κάνει ό,τι μπορεί!
Στελέχη της Meta , σύμφωνα με τους Financial Times, συζητούν την απαγόρευση της πολιτικής διαφήμισης σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη, μετά τις ανησυχίες ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της, όπως το Facebook και το Instagram, δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με τους επικείμενους κανονισμούς της ΕΕ που στοχεύουν τις διαδικτυακές καμπάνιες.
Οι ρυθμιστικές αρχές των Βρυξελλών ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ νέους νόμους που θα τεθούν σε ισχύ συντομα, με σκοπό να αναγκάσουν του μεγάλους ομίλους του Διαδικτύου να αποκαλύψουν περισσότερα για τις πολιτικές ομάδες που βρίσκονται πίσω από τις σχετικές διαδικτυακές καμπάνιες αλλά και τους χρήστες στους οποίους στοχεύουν αυτές.
Η Meta, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg, φαίνεται να ανησυχεί ότι τα πλαισια των πολιτικών διαφημίσεωνθα είναι τόσο ευρύ, που θα είναι ευκολότερο για τον διαδικτυακό κολοσσό να αρνηθεί όλες τις πολιτικές εκστρατείες επί πληρωμή στους ιστότοπους του, σύμφωνα με πηγές, που επικαλούνται οι Financial Times.
Επίσης αναφέρουν πως το συγκεκριμένο ενδεχόμενο εξετάζεται σοβαρά και για έναν ακόμη λόγο: οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για τέτοιο περιεχόμενο και τα έσοδα που παράγονται από πολιτικές διαφημίσεις είναι μικρά σε σύγκριση με την ευρύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα της Meta.
Μεταξύ 2019 και 2020, η εταιρεία εισέπραξε μόλις 800 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από την πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα Insider Intelligence. Αν και το ποσό δεν είναι μικρό σε απόλυτα μεγέθη θα πρέπει να σημειωθεί πως αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της Meta κατά την συγκεκριμένη περίοδο.
Οι συνομιλίες μεταξύ ανώτατων στελεχών της Meta συνεχίζονται και κάποιοι εξ αυτών δεν συμφωνούν με την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων. Η τελική απόφαση θα ληφθεί μόλις η ΕΕ καταλήξει σε έναν ορισμό σχετικά με το τι αποτελεί «πολιτική διαφήμιση».
Γι’ αυτό διαφημιστείτε όσο μπορείτε!