fbpx

Ποσειδώνια: Η παρουσία των Start-up, ο Ιωάννης Μαρτίνος και η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα

0 130

Με αφορμή την φετινή έκθεση «Ποσειδώνια» που πραγματοποιείται ως την Παρασκευή 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo της Αθήνας, έδωσαν το παρόν περισσότερες από 30 Start-up επιχειρήσεις και μοιράστηκαν τις εμπειρίες των ιδρυτών τους τις απόψεις και τις ιδέες τους στο δημοφιλές TradeWinds Shipowners Forum το οποίο και άνοιξε την συνεδριακή ατζέντα των «Ποσειδωνίων».

Φλέγοντα θέματα όπως αυτό των απαλλαγών από τις εκπομπές του άνθρακα και της αναγκαίας και επιτακτικής ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρέθηκαν στην ατζέντα. Παρουσιάζοντας το πάνελ της συζήτησης, ο Julian Bray, αρχισυντάκτης του δημοφιλούς περιοδικού TradeWinds, δήλωσε: «Η ψηφιακή ναυτιλιακή τεχνολογία αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς εν μέσω αυξανόμενων αναγκών για λύσεις σε ένα νέο σύνολο προβλημάτων, που περιλαμβάνουν την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τις πρωτοφανείς δυσχέρειες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν για τη δύναμη των ψηφιακών λύσεων και την δυνατότητά τους να καταρρίψουν τα «σιλό» της ναυτιλιακής βιομηχανίας, λειτουργώντας ως καταλύτης για την αλλαγή και ως παράγοντας για πιο στοχευμένη λήψη αποφάσεων από τους πλοιοκτήτες και τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος της METIS CyberTechnology, η οποία ειδικεύεται σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τη ναυτιλία, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης, τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών, δήλωσε ότι:

«Αναλύουμε το παρελθόν, αποκτούμε γνώσεις, κατανοούμε τα δεδομένα και στη συνέχεια βοηθάμε τους πλοιοκτήτες να κάνουν καλύτερες και πιο ακριβείς προβλέψεις για τις κινήσεις τους στο μέλλον».

Ο Jesper Bo Hansen, Chief Revenue Officer της Zero North, επεσήμανε πως: «Δημιουργούμε τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τη ναυτιλία πιο πράσινη και έτσι να βοηθήσουν το περιβάλλον και τις μελλοντικές γενιές να ευημερήσουν. Στο τέλος της ημέρας, τα δεδομένα θα κερδίσουν. Είναι απλώς θέμα χρόνου πώς θα αποφασίσει κάποιος να τα αγκαλιάσει και να τα αξιοποιήσει. Είναι σημαντικό να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε σωστά δεδομένα και να κατανοήσετε τι μπορούν να κάνουν αυτά τα δεδομένα για εσάς».

Παρότι ο παγκόσμιος τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας κατέγραψε πέρσι ρεκόρ χρηματοδότησης, οι επιχειρηματίες παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την ικανότητά τους να διατηρήσουν αυτή τη δυναμική, ειδικά καθώς τα Venture Capitals (VC) δείχνουν κάποια απροθυμία να επενδύσουν εξαιτίας της αβεβαιότητας που περιβάλλει τους μακροπρόθεσμους ρυθμιστικούς κανόνες και την εφαρμογή των σχετικών πολιτικών. Ωστόσο, η Zero North μόλις πριν από λίγες ημέρες συγκέντρωσε $50 εκατομμύρια σε έναν δεύτερο γύρο χρηματοδότησης.

Στο σημείο εκείνο ο Ιωάννης Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του The Signal Group, δήλωσε: «Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να είναι περισσότερο αποφασιστικοί. Οι πλοιοκτήτες χρειάζονται σαφήνεια, δεν είναι χημικοί. Οι επιστήμονες και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να τους καθοδηγήσουν και να τους πουν προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν». Η Birgit Liodden, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ocean Opportunity Lab, είναι υποστηρίκτρια των οικογενειακών ιδιωτικών επιχειρήσεων που πιστεύουν στην επένδυση κεφαλαίων σε ψηφιακές λύσεις: «Πιστεύω ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις και οι βιομηχανικοί επενδυτές ταιριάζουν καλύτερα στους καινοτόμους της ναυτιλιακής τεχνολογίας και θα πρέπει να συνεργαστούν μαζί τους για να βοηθήσουν τον κλάδο να προχωρήσει μπροστά πιο γρήγορα».

Η κα Πολυχρονοπούλου πρόσθεσε: «Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο. Σε μια ακτίνα 30 χιλιομέτρων μεταξύ του Πειραιά και της Αθηναϊκής Ριβιέρας βρίσκονται οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για τη λειτουργία 5.000 πλοίων. Αυτή είναι πολλή δύναμη συγκεντρωμένη σε μια μικρή χώρα που δεν έχει ούτε ναυπηγική ικανότητα ούτε εγκαταστάσεις κατασκευής εξοπλισμού. Αυτό όμως που έχει σε αφθονία είναι το ταλέντο των νέων Ελλήνων επιχειρηματιών και η δύναμη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Κάθε πλευρά χρειάζεται την άλλη: εμείς χρειαζόμαστε τα δεδομένα και την τεχνογνωσία και εκείνοι χρειάζονται το λογισμικό και τις ψηφιακές λύσεις μας για να τους βοηθήσουμε να επιτύχουν τους στόχους τους».

Ο Σπύρος Καράμπαμπας, Μέλος του Δ.Σ., στον Ναυτιλιακό Τομέα του Συνδέσμου Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), δήλωσε: «Οι ομιλίες και οι παρατηρήσεις του Έλληνα Πρωθυπουργού, της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Επιτρόπου Μεταφορών της Ε.Ε. κατά την επίσημη τελετή έναρξης των Ποσειδωνίων 2022, κατέστησαν απολύτως σαφές ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να επικεντρωθεί στην ψηφιοποίηση και στις νέες καινοτόμες τεχνολογίες για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Το μήνυμα ήταν δυνατό και ξεκάθαρο, και ελήφθη. Ως παγκόσμια ηγετική δύναμη στη ναυτιλία, η Ελλάδα προσφέρει πρόσφορο έδαφος στις εταιρείες τεχνολογίας για να καινοτομούν, να παρέχουν λύσεις σε προβλήματα και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη τεχνολογική start-up από την Ελλάδα που χρηματοδοτήθηκε από ένα από τα μεγαλύτερα VC στον κόσμο, την General Catalyst των ΗΠΑ, ήταν μια ναυτιλιακή πλατφόρμα προσλήψεων, η επένδυση στην οποία –άγνωστου ύψους– ολοκληρώθηκε πέρσι. Ανάμεσα στους πελάτες της είναι και μία από τις 100 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο.

Ο Jesper Bo Hansen πρόσθεσε: «Πριν από μερικά χρόνια οι άνθρωποι δεν μιλούσαν καν για βελτιστοποίηση των λειτουργιών του στόλου. Όμως εστιάζοντας στους εκκρεμείς κανονισμούς και στην πίεση των καταναλωτών, και με την βιομηχανία όπως είναι σήμερα, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις δεν μπορούν να παραμείνουν ίδιες και οι άνθρωποι τους δεν μπορούν να αγνοήσουν όσα μπορούν να προσφέρουν στον κλάδο τα δεδομένα και η ψηφιοποίηση. Το τοπίο των δεδομένων έχει ωριμάσει, οπότε μπορούμε να γνωρίζουμε κάθε στιγμή πού βρίσκεται το πλοίο, πόσα καύσιμα μπορεί να καταναλώσει και ποια είναι η βέλτιστη ταχύτητά του. Εάν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις δεν ενστερνιστούν αυτή τη γνώση και αυτά τα δεδομένα, χάνουν χρήματα κάθε μέρα που τα πλοία τους ταξιδεύουν».

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More