Prosus NV: Πουλάει ποσοστό συμμετοχής αξίας 134 δισ. δολαρίων στην Tencent
Η Prosus NV σχεδιάζει να πουλήσει το περισσότερο από το ποσοστό συμμετοχής της αξίας 134 δισ. δολαρίων στον κινεζικό κολοσσό διαδικτύου Tencent Holdings για να χρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα επαναγοράς, αντιστρέφοντας μια δέσμευση για τη διατήρηση της συμμετοχής του στο ακέραιο.
“Θα συνεχίσουμε να πουλάμε μετοχές της Tencent για να επαναγοράζουμε τις δικές μας, στο ανοιχτό και χωρίς περιορισμούς πρόγραμμα. Είναι στην πραγματικότητα ένα μικρό μέρος των ημερήσιων συναλλαγών της Tencent- θα πρέπει να είναι μεταξύ 3%-5%, μάξιμουμ.
Η κίνηση αντιπροσωπεύει μια αλλαγή τακτικής του ολλανδικού ομίλου ηλεκτρονικού εμπορίου Prosus, της οποίας το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής κατέχει η νοτιοαφρικανική Naspers, η οποία δήλωσε μετά την τελευταία πώλησή της τον Απρίλιο του 2021 ότι δεν θα πουλήσει περισσότερες μετοχές για τρία χρόνια.
Η εταιρεία, η οποία αποσχίστηκε από τη Naspers το 2019, κατέχει ποσοστό 29% αφότου η μητρική της έγινε πρώιμος επενδυτής της Tencent, πριν από δύο δεκαετίες, με αποδόσεις πολλών δισ. δολαρίων σε μια από τις πιο επικερδείς συναλλαγές στην ιστορία των επενδύσεων στην τεχνολογία.
Η μετοχή της Prosus αυξήθηκε 13%, τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Μάρτιο, ενώ η Naspers σημειώνει άνοδο 18% στο Γιοχάνεσμπουργκ.
Η αξία της Prosus αυξήθηκε στα 120 δισ. ευρώ μετά την άνοδο των τιμών, περιορίζοντας ένα μακροχρόνιο discount στη συμμετοχή της Tencent στα 134 δισ. δολάρια.
Η απόκλιση σημαίνει ότι η αγορά αποτιμά τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, τα οποία περιλαμβάνουν παράδοση φαγητού, ταξιδιωτικές κρατήσεις και διαδικτυακές σελίδες εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο, σε λιγότερο από μηδέν.
Αυτή η κατάσταση είχε γίνει “απαράδεκτη” ανέφερε η Prosus, έχοντας εργαστεί για χρόνια για να πείσει την αγορά ότι υποτιμά την εταιρεία.
Αναλυτές σχολιάζουν ότι η Prosus επιτέλους αποδέχεται πως αυτό είναι ο καλύτερος –και ίσως ο μόνος- τρόπος για να κλείσει το 30%+ discount.
Η ανακοίνωση του σχεδίου μπορεί να μειώσει γρήγορα το χάσμα. Άλλες προσπάθειες δημιουργίας αξίας είναι πιθανό να διαρκέσουν περισσότερο, απλώς και μόνο λόγω των επενδυτικών οριζόντων.