Πυρ ομαδόν κατά Πέτσα για τα λεφτά στα ΜΜΕ λόγω πανδημίας
Η δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα μετά από τρίμηνη δημιουργική..”μαγειρική” απέδειξε ότι “μαζί τα φάγανε” για το καλό μας, με αφορμή την πανδημία και όχημα την κυβερνητική καμπάνια ‘Μένουμε σπίτι-Μένουμε ασφαλείας”.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί σήμερα την κυβέρνηση να δώσει τις εντολές καταχώρησης και τις αρχικές τιμολογήσεις. “Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορονοϊό. Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν» ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα» τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση” τονίζει.
Και επισημαίνει “η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις”.
ΚΙΝ.ΑΛΛ.: Χωρίς διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια
“Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα”, σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής για τη λίστα των ΜΜΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπογράμμισε “Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της “καταιγίδα”. Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ”.
ΚΚΕ: Αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας
Κατα τον ΚΚΕ “η δημοσιοποίηση -με καθυστέρηση μηνών- της “λίστας Πέτσα”, αλλά και η χρηματοδότηση μεγάλων ΜΜΕ με πακτωλό χρημάτων, αποδεικνύει πόσο επίκαιρη ήταν η τροπολογία του ΚΚΕ, που απέρριψαν όλα τα άλλα κόμματα και προέβλεπε, πρώτον τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται απολύτως δωρεάν, δεύτερον, η δημοσιοποίηση των στοιχείων της όποιας κρατικής διαφήμισης να γίνεται άμεσα και τρίτον, να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας για να δει το ο ελληνικός λαός που πήγαν τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης”.
ΜέΡΑ25: Η μερίδα του λέοντος στους ολιγάρχες
Το ΜεΡΑ25 σε ανακοινώση του ανέφερε “…ο κ. Πέτσας δεν διευκρίνισε φυσικά με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια έλαβε ότι έλαβε το κάθε μέσο, αλλά ούτε και με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια αποκλείστηκαν άλλα μέσα – ω του θαύματος μη φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση – κατέστησε σαφές ότι η δημοσίευση των ποσών άργησε επειδή έπρεπε πρώτα να διασταυρωθεί ότι τα μέσα αυτά είχαν όντως αναπαραγάγει το διαφημιστικό μήνυμα” και σημείωσε ‘Έγκειται βέβαια στις ικανότητες του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη να χρειαστούν 2 μήνες για να ελέγξει τα μέσα στα όποια το ίδιο κράτος προσέτρεξε και τα οποία αυτό προίκισε με 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ακόμα μεγαλύτερη ικανότητα ωστόσο, του επιτελικού κράτους της ΝΔ είναι πως έλεγξε και μέσα που είναι ανύπαρκτα και δεν λειτουργούν πια και παρόλα αυτά διαπίστωσε ότι πρόβαλαν κανονικά το διαφημιστικό μήνυμα και μπήκαν στη λίστα της χρηματοδότησης!”.
“Από τη λίστα φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μεγάλοι ολιγάρχες με τις συστάδες των μέσων τους, οι οποίοι και έλαβαν – όπως ήταν αναμενόμενο – τη μερίδα του λέοντος. Δεν αρκούσε βλέπετε η αναστολή της δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες, ούτε και η μείωση του αντιτίμου για την εκπομπής των συχνοτήτων τους από τη Digea” τονίζει τιο κόμμα του Γ. Βαρουφάκη και επισημαίνει “Ακόμα όμως, κάποια μέσα – ω του θαύματος άκρως φιλικά στην Κυβέρνηση – έλαβαν έξτρα χρηματοδότηση για κάθε διαφορετική μέρα της εβδομάδας ή τον διαφορετικό χαρακτήρα (ηλεκτρονικό, έντυπο κλπ) του ίδιου μέσου. Φυσικά πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη δεν τους παρείχε εξτρά χρηματοδότηση ανάλογα και με τις περιόδους της ίδιας μέρας. Σκανδαλώδης όμως είναι και η αμοιβή της αναδόχου εταιρείας, καθώς και τα όσα ήδη καταγγέλλονται από τις δημοσιογραφικές ενώσεις”.
“Τέλος οι γνωστοί προπαγανδιστές του αντικρατισμού δεν δίστασαν να λάβουν κι αυτοί δημόσιο χρήμα για τη συγκεκριμένη καμπάνια, και μάλιστα πακτωλούς αυτού. Ελπίζουμε πραγματικά να μην τους προκαλέσει σύγχυση το γεγονός αυτό και σταματήσουν να “ενημερώνουν” κανονικά και αντικειμενικά τους πολίτες. Αυτούς δηλαδή στους οποίους η Κυβέρνηση μετά βίας μοίρασε από 400, 534, 600 ή στην καλύτερη περίπτωση 800 ευρώ μιας και λεφτόδεντρα, ως γνωστόν, δεν υπάρχουν” υπογραμμίζει.
Δημοσιογραφικές ενώσεις προς Στ. Πέτσα: Με ποια κριτήρια δόθηκαν τα 20 εκατ. ευρώ;
Κοινή επιστολή προς τον υφυπουργό παρά τον πρωθυπουργό Στέλιο Πέτσα, απέστειλαν τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), μετά τα όσα έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα και αποτέλεσαν θέμα σχολιασμού της ελληνικής κοινωνίας ζητώντας να δοθούν στην δημοσιότητα τα ποσά που χορηγήθηκαν, ανά μέσο ενημέρωσης, τα οποία μετείχαν στις καμπάνιες για την πανδημία.
Ειδικότερα στη επιστολή που υπογράφουν οι πρόεδροι των Διοικητικών Συμβουλίων των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), ζητούν επίσης:
– Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
– Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
– Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.
– Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.
– Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
– Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
– Να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
– Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε».
Α.Μ.