Renault: Στη δίνη παρατεταμένης κρίσης
Η Renault, μία από τις κορυφαίες εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ευρώπη, είδε τις πωλήσεις το τελευταίο διάστημα να μειώνονται σημαντικά.
Η εταιρεία, το 15% της οποίας ανήκει στο γαλλικό κράτος, μπήκε στην κρίση του νέου κορονοϊού με μειωμένες πωλήσεις κατά 36% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα την προηγούμενη χρονιά.
Η καθοδική πορεία στις πωλήσεις ξεκίνησε ήδη από την απομάκρυνση του Κάρλος Γκοσν από το τιμόνι του ομίλου, μετά από το οικονομικό σκάνδαλο που ξέσπασε με τον ίδιο πρωταγωνιστή.
Το 2019 ήταν η χειρότερη χρονιά για την εταιρεία την τελευταία δεκαετία, σημειώνοντας απώλειες περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.
«Ακόμα και πριν τον κορονοϊό υπήρχαν προβλήματα στην εταιρεία, η εταιρεία αναζητούσε ήδη εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε η Άννα Μαρί Μπάισντεν, επικεφαλής αναλύσεων αυτοκινητοβιομηχανίας στην Fitch Solutions.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντική για την γαλλική οικονομία. Τρεις μεγάλοι κατασκευαστές και περίπου 4.000 πωλητές έχουν περίπου 1 εκατ. προσωπικό.
«Λόγω της δύναμης των συνδικάτων και την εμπλοκή του κράτους ιδιαίτερα στη Ρενό, είναι δύσκολο για εκείνους να κάνουν κάποιες από τις αλλαγές που μπορούν να κάνουν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πολύ πιο εύκολα και να προχωρήσουν», προσθέτει η Μπάισντεν.
«Η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί απεγνωσμένα να κάνει αυτό που της αναλογεί και να δώσει ζωή στην αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη Renault, έχουν προσφερθεί 5 δισεκατομμύρια ευρώ για να μείνει η παραγωγή σε γαλλικό έδαφος. Αλλά ο πρόεδρος που έχει ανησυχίες για το κλίμα γνωρίζει ότι τα πράγματα δεν μπορούν να μείνουν ως έχουν κι έτσι πιέζει την εταιρεία να γίνει πράσινη, γρήγορα», μεταδίδει ο Ράιαν Τόμσον του euronews.
«Ας κάνουμε τη Γαλλία την κορυφαία παραγωγό χώρα πράσινων οχημάτων στην Ευρώπη, αυξάνοντας την παραγωγή των ηλεκτρικών, επαναφορτιζόμενων ή υβριδικών οχημάτων σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο το χρόνο, τα επόμενα πέντε χρόνια», έχει δηλώσει ο Εμανουέλ Μακρόν.
Ο Μακρόν ελπίζει ότι η Γαλλία θα κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση δίνοντας και γενναία κίνητρα στους καταναλωτές να αγοράσουν τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Ωστόσο, πολλοί θεωρούν ότι η τιμή τους είναι υπερβολικά υψηλή.