fbpx

Robotaxi: Κάνουν φίλους αλλά και εχθρούς

0

Μόνο ένα robotaxi της Apollo Go δίνει προτεραιότητα στους πεζούς στη Γουχάν, αστειεύονται οι πολίτες της πόλης. Δυστυχώς, ένα Robotaxi της Baidu δεν ήταν τόσο «ευγενικό» την περασμένη εβδομάδα, όταν ένα από αυτά χτύπησε έναν αναβάτη ηλεκτρικού ποδηλάτου που κινείτο παραβιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι.

Νωρίτερα φέτος, η Baidu παρουσίασε ένα Robotaxi έκτης γενιάς, το RT6, το οποίο κοστίζει λιγότερο από ένα Xiaomi SU7. Τα σχέδια προβλέπουν την ανάπτυξη 1.000 τέτοιων Robotaxi στους δρόμους της Γουχάν μέχρι το τέλος του 2024.

Επί του παρόντος, η εταιρεία Apollo Go εκμεταλλεύεται περισσότερες από 500 Robotaxi διαφορετικών γενεών στους δρόμους της Γουχάν, της πρωτεύουσας της επαρχίας Χουμπέι.

Η λειτουργία των Robotaxi προκαλεί ποικίλες και αντίθετες αντιδράσεις. Στις αρνητικές αντιδράσεις περιλαμβάνονται περιπτώσεις όπως τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούνται από τα Robotaxi. Αρνητικές είναι και οι αντιδράσεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί που κάνουν έκκληση στην πολιτεία της Γουχάν να περιορίσει τη χρήση της εταιρείας Apollo Go. Μια εταιρεία ταξί με …οδηγούς ανέφερε ότι τέσσερις από τους 159 οδηγούς της σταμάτησαν να δουλεύουν από τον Απρίλιο.

Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι η Apollo Go λαμβάνει κατά μέσο όρο 20 παραγγελίες την ημέρα ανά όχημα. Το China News Weekly αναφέρεται στη μαρτυρία ενός οδηγού ταξί στο Πεκίνο που δήλωσε ότι αυτές τις μέρες, συνήθως λαμβάνει 16 ή 17 παραγγελίες την ημέρα, ενώ πριν από δύο ή τρία χρόνια, 20 παραγγελίες την ημέρα δεν ήταν πολλές.

Τα Robotaxi της Γουχάν έχουν μέχρι στιγμής συσσωρεύσει περισσότερα από 300 παράπονα σε έναν επίσημο ιστότοπο διαχείρισης κυκλοφορίας. Πολλά από αυτά τα παράπονα αφορούν στο γεγονός ότι τα robotaxi εμποδίζουν την κυκλοφορία και καθυστερούν να αντιδράσουν σε καταστάσεις όπως στην εκκίνηση στα φανάρια. Υπήρξαν επίσης πολλά παράπονα για τα Robotaxi που δεν μπορούν να μπουν στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, κυρίως λόγω της αλληλεπίδρασής τους με ανθρώπους οδηγούς στο δρόμο.

Το Luobo, όπως είναι γνωστή η εταιρεία Apollo Go στα κινέζικα, που σημαίνει ραπανάκι, έχει γίνει συνώνυμο στη διάλεκτο της Wuhan με το να είσαι ηλίθιος και αφελής. Ένα πρόσφατο βίντεο που έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειξε ένα Robotaxi ακινητοποιημένο λόγω μιας τσάντας στο δρόμο, το οποίο την «έβλεπε» ως εμπόδιο, τελικά αφού οι πεζοί μετακίνησαν την τσάντα, το Robotaxi ξεκίνησε να κινείται.

Ακόμη και τακτικοί χρήστες των υπηρεσιών της Apollo Go στη Γουχάν λένε ότι τα ταξίδια με τα Robotaxi διαρκούν περισσότερο από ό,τι με έναν άνθρωπο οδηγό. Το China News Weekly αναφέρει την περίπτωση ενός επιβάτη – χρήστη να λέει ότι μια από τις διαδρομές που ακολουθεί διαρκεί με έναν έμπειρο οδηγό 6 ή 7 λεπτά, αλλά με το Robotaxi της Apollo Go περισσότερο από 10 λεπτά, επειδή το Robotaxi δίνει προτεραιότητα σε διαδρομές που χρησιμοποιούν κεντρικούς δρόμους, οι οποίοι έχουν περισσότερα φανάρια. Λέει επίσης ότι η οδήγηση δεν είναι τόσο ομαλή και το robotaxi συχνά φρενάρει ξαφνικά λόγω πεζών ή άλλων εμποδίων.

Ο συγκεκριμένος επιβάτης, που αρχικά δοκίμασε το Robotaxi της Apollo Go από περιέργεια, έχει χρησιμοποιήσει από τότε την υπηρεσία τουλάχιστον δέκα φορές μέσα σε ένα μήνα. Ένας από τους κύριους λόγους που το έχει χρησιμοποιήσει τόσες φορές είναι η τιμή του. Σε μια διαδρομή πέντε χιλιομέτρων από το σπίτι του στο σχολείο όπου πάει το παιδί του, το κόστος ενός ταξί της Didi (της αντίστοιχης Uber στην Κίνα) είναι μεταξύ 11 και 15 γιουάν. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας το Robotaxi της Apollo Go το κόστος είναι μόνο 7,5 γιουάν.

Χρησιμοποιώντας εκπτωτικά κουπόνια, ο ναύλος μειώνεται ακόμη περισσότερο και μερικές φορές μειώνεται σε μόλις 2,5 γιουάν, ενώ χρησιμοποιώντας κουπόνια, ο ναύλος της Didi μπορεί να μειωθεί στα 7,5 γιουάν.

Όταν τα robotaxi άρχισαν να λειτουργούν στη Wuhan, ένας οδηγός ασφαλείας καθόταν στη θέση του συνοδηγού. Όλα τα robotaxi στη Wuhan επιτρέπουν στους επιβάτες να κάθονται στα πίσω καθίσματα μόνο, με ένα πλαστικό διαχωριστικό να τους αποτρέψει από το να παρεμβαίνουν στις λειτουργίες του robotaxi. Ο αριθμός των Robotaxi που λειτουργούν στους δρόμους της Γουχάν χωρίς οδηγό ασφαλείας αυξάνεται, φτάνοντας συνολικά το 70% τον Απρίλιο και αναμένεται να αυξηθεί σε όλα μέχρι το τέλος του έτους.

Το να μην απαιτείται πλέον οδηγός ασφαλείας θα είναι μια προφανής εξοικονόμηση κόστους για την Apollo Go. Επιπλέον, η Baidu ισχυρίζεται ότι η τιμή του robotaxi έκτης γενιάς έχει μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές. Κατά την παρουσίαση του Robotaxi RT6, η Baidu έδειξε ένα επίσημο τιμολόγιο που έθετε το κόστος για ένα τέτοιο ταξί στα 204.600 γιουάν, αυτή η τιμή συγκρίνεται με τα περίπου 480.000 γιουάν για την πέμπτη γενιά.

Η περιοχή εξυπηρέτησης του Apollo Go στη Γουχάν καλύπτει 3.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα και 3.378,73 χλμ πραγματικών δρόμων. Η περιοχή φιλοξενεί 7,7 εκατομμύρια ανθρώπους, δηλαδή πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού της Γουχάν. Παρόλο που η Apollo Go λειτουργεί σε άλλες πόλεις, η Wuhan είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη περιοχή εξυπηρέτησης. Η Baidu έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να καλύψει 100 πόλεις με Robotaxi μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra