fbpx

Σάλος για την ασυδοσία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

Αντιμέτωπη με τη δικαιολογημένη μήνιν των ακτιβιστών και των εργαζομένων θα βρεθεί σήμερα η διοίκηση της γερμανικής BMW, κατά τη διαδικτυακή γενική συνέλευση που θα διεξαχθεί, καθώς κόντρα στο κλίμα και τις περικοπές που έχει δρομολογήσει επιμένει να μοιράσει μέρισμα συνολικούς ύψους 1,6 δισ. ευρώ.  

Εν μέσω πανδημίας, οι περισσότερες πολυεθνικές διεθνώς προχωρούν σε κατάργηση των αυξήσεων και των μπόνους των στελεχών τους, όπως επίσης και σε ακύρωση των μερισμάτων προκειμένου όχι μόνο να ανταπεξέλθουν οικονομικά αλλά και να επιδείξουν την κοινωνική τους ευαισθησία σε ένα διάστημα που όλος ο κόσμος δοκιμάζεται οικονομικά από την κρίση. Έτσι, λοιπόν, οι προκλητικές περιπτώσεις των ομίλων που πάνε κόντρα στο ρεύμα καταλήγουν να είναι… δαχτυλοδειχτούμενες.

Ειδικά οι γερμανικές βιομηχανίες αυτοκινήτου, μεταξύ τους και η BMW, έχουν εκπλήξει… δυσάρεστα την κοινή γνώμη με τη στάση που έχουν κρατήσει. Προφανώς έχουν πιεστεί οικονομικά από την καθίζηση στις πωλήσεις αυτοκινήτου και σαν αποτέλεσμα ενέταξαν πάνω από 200.000 (!) από τους εργαζόμενους τους στο κρατικό πρόγραμμα Kurzabeit, βάσει του οποίου το γερμανικό Δημόσιο καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα του μισθού και τις ασφαλιστικές εισφορές προκειμένου ο εργαζόμενος να μην απολυθεί.

Όμως, ενώ έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο όλα τα μέτρα στήριξης που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του πακέτου για την θωράκιση της γερμανικής αγοράς από τις συνέπειες της πανδημίας (επιδόματα, δανειοδοτήσεις, κάλυψη ενοικίου κ.λπ) καμία δεν σήκωσε… χειρόφρενο αναφορικά με την χορήγηση μερισμάτων, προς όφελος κυρίως των μεγαλομετόχων τους και των διοικητικών τους στελεχών (που κατέχουν μετοχές). Συνολικά υπολογίζεται ότι θα μοιράσουν 5 δισ. ευρώ σε μερίσματα αντανακλώντας τις προηγούμενες κερδοφόρες χρήσεις τους κι αποδεικνύοντας έτσι ότι τελικά… λεφτά υπάρχουν!

Ειδικά η BMW μόλις πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι αναμένει πτώση των κερδών της σε μηδενικά επίπεδα για το 2020, με αποτέλεσμα να προχωρήσει σε μείωση των λειτουργικών δαπανών και να εντάξει 30.000 εργαζομένους στο πρόγραμμα Kurzabeit.

Έτσι, λοιπόν στη σημερινή γενική της συνέλευση -σημειωτέον πως είναι η πρώτη από τις γερμανικές αδελφές που κάνει γενική συνέλευση- αναμένεται να επικρατήσει κυριολεκτικά… κακός χαμός.

Εργαζόμενοι και ακτιβιστές, μέλη διαφόρων οργανώσεων θα «κατέβουν» με άγριες διαθέσεις στοχοποιώντας τη διοίκηση αλλά και τον κυριότερο μέτοχο του ομίλου τις οικογένειες Κβαντ και Κλάτεν. Όμως στο πλευρό τους στέκονται και αρκετοί από τους μικρομετόχους, οι οποίοι μέσω των Ενώσεων τους έχουν εκφράσει δημοσίως επιφυλάξεις θεωρώντας προκλητική προς την κοινωνία μια τέτοια κίνηση.  

Το θέμα αναπόφευκτα έχει πάρει και πολιτικές διαστάσεις προκαλώντας τριβές στο εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού με τους Σοσιαλδημοκράτες να έχουν «εκραγεί» με την ασυδοσία πολλών επιχειρήσεων της χώρας, με πρώτες-πρώτες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που λαμβάνουν κρατική στήριξη και ζεστό χρήμα, ενώ μοιράζουν μερίσματα και ταυτόχρονα έχουν βάλει χιλιάδες εργαζόμενους σε αναστολή εργασίας ή στο πρόγραμμα Kurzabeit.

Στις κατηγορίες αυτές η Καγκελαρία και η γερμανική Δεξιά… σφυρίζει ανέμελα, όχι μόνο διότι θέλει να στηρίξει την βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά κι επειδή είναι γνωστή η διαπλεκόμενη σχέση της, έχοντας στο παρελθόν «πιαστεί» να έχει λάβει δωρεές προς τα κομματικά ταμεία από αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra