Σαράντης: 15% μείωση τζίρου στην ESTEΕ LΑUDER
Ενός κακού μύρια έπονται, λέει ο θυμόσοφος λαός, με η λαϊκή μας ρήση να βρίσκει και πάλι την πλήρη εφαρμογή της, αυτή τη φορά στην ESTEΕ LΑUDER. Μετά το… ξαφνικό διαζύγιο της στην Ελλάδα με το Όμιλο Σαράντη ύστερα από μια πολύχρονή συμβίωση που έληξε με τον πιο άδοξο τρόπο, αφήνοντας μεγάλα και αναπάντητα ερωτηματικά, τώρα η εταιρεία ψάχνει στην ελληνική αγορά να βρει εκ νέου τα πατήματα της.
Μπορεί το πρωτοσέλιδο της VOICE στις 30 Ιουνίου, με τίτλο «ESTEE LAUDER, ΓΙΑΤΙ ΕΔΙΩΞΕ ΤΗ SARANTIS», να μιλούσε για ένα διαζύγιο που ροκανίζει το 23% των κερδών του Ομίλου Σαράντη, απαντήσεις όμως δεν δόθηκαν και πολλά ερωτήματα παραμένουν να πλανώνται αναπάντητα στον αέρα, ακόμη και από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Οι πωλήσεις της ESTEE LAUDER στην ελληνική αγορά, το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρουσίασαν μια υστέρηση της τάξεως του 15%. Την χρονιά που μας πέρασε, οι απώλειες κυμάνθηκαν στο 3% περίπου, ενώ ο ισολογισμός της εταιρείας για την οικονομική χρήση Ιούλιος του 2020 μέχρι Ιούνιος του 2021, έδειξε πως ο όγκος των πωλήσεων από τα 89 εκατομμύρια ευρώ πήγε στα 86,3 εκατομμύρια ευρώ. Ένα γεγονός που αποδίδεται στην πανδημία και στο σταδιακό κλείσιμο καταστημάτων λόγω των lockdown.
Παρά όμως την μείωση των πωλήσεων, η εταιρία σημείωσε στην προηγούμενη χρήση, αύξηση των κερδών προ φόρων από τα 9,5 εκατομμύρια ευρώ στα 10,1 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που αποδίδεται αφενός στην μείωση των λειτουργικών δαπανών, αφετέρου δε στα μέτρα στήριξης από το κράτος, στο πλαίσιο της ενίσχυσης σε επιχειρήσεις για την πανδημία. Στις 30/06 /2021 που έκλεισε ο κύκλος της περασμένης χρήσης, απασχολούνταν στην εταιρεία 764 άτομα, όταν το νούμερο των εργαζομένων της χρήσης που έληγε στις 30/06/ 2020, ανερχόταν στους 850.
Οι άνοδος των επιτοκίων, η αύξηση του πληθωρισμού και η μεγέθυνση του κόστους ζωής οδηγούν την χρονιά που διανύουμε το ελληνικό καταναλωτικό κοινό σε αλλαγή των συνηθειών του, με αποτέλεσμα να στέφει τα μάτια του κυρίως στην αγορά των βασικών ειδών διατροφής, περιορίζοντας τις συνήθειες του στα απολύτως απαραίτητα.
Μια απάντηση στα σημεία των καιρών από την ESTEE, ενδεχομένως εκτός από την περικοπή των εξόδων και του κόστους που σχεδιάζει η νέα της ηγεσία στην Ελλάδα-μετά το διαζύγιο με την Σαράντης- να είναι η αύξηση της εκπτωτικής της πολιτικής, η αύξηση των δώρων και των αποθεμάτων στις εορταστικές περιόδους, η δημιουργία της αναγκαίας διαφημιστικής καμπάνιας και ο αναγκαίος αέρας ανανέωσης της προϊοντικής της γκάμας, θα αποτελέσουν θέλγητρο για τους καταναλωτές, κυρίως του γυναικείου φύλου. Σε μια χρονική περίοδο, που εκτός από την δεδομένη έλλειψη ρευστότητας για μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, υπάρχει και ισχυρός ανταγωνισμός και πλασάρισμα πολλών νέων προϊόντων.