Σαράντης: Ο ρόλος των προϊόντων υγιεινής
Το 2020, κόντρα στις προβλέψεις και σε ένα ρευστό επιχειρηματικό περιβάλλον αποδείχθηκε ευνοϊκό για την εισηγμένη, η οποία είδε τα EBITDA, αλλά και τις πωλήσεις της να σημειώνουν αύξηση.
Η κίνηση – ματ της εταιρίας να μπει εγκαίρως στην κατηγορία των προϊόντων υγιεινής (αντισηπτικά κ.ά.) εξάλλου ήταν καθοριστική για την πορεία της μέσα στη χρονιά και κατάφερε να τη στρέψει σε θετική κατεύθυνση, ενώ και το γεγονός ότι αξιοποίησε το εργαλείο του e-commerce, την περίοδο των κλειστών καταστημάτων επέδρασε καταλυτικά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε ολόκληρη την γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη της Σαράντης ενισχύθηκε μέσα στο 2020 από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, οι πωλήσεις του ομίλου κατά το 2020 ανήλθαν σε € 393,38 εκ. από € 370,07 εκ. το 2019, αυξημένες κατά 6,30%.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα παρουσίασε πωλήσεις ύψους €136,05 εκ. κατά το 2020 συγκριτικά με €126,21 εκ. το 2019, αυξημένες κατά 7,80%.
Την ίδια στιγμή, οι χώρες του εξωτερικού, σημείωσαν άνοδο πωλήσεων κατά 5,52% και διαμορφώθηκαν σε €257,33 εκ. το 2020 από €243,86 εκ. το 2019.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο στην πορεία του ομίλου το 2020 διαδραμάτισε και το γενικότερο ‘’συμμάζεμα’’ του λειτουργικού κόστους: Ιδιαίτερα τα χαμηλότερα έξοδα διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ως εκ τούτου, κατά το 2020 τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)* αυξήθηκαν κατά 14,50%, στα € 62,69 εκ. από € 54,75 εκ., και το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 15,94% από 14,79% το προηγούμενο έτος.
Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 14,17% το 2020 αγγίζοντας τα €50,05 εκ. έναντι €43,84 εκ. το 2019 και το περιθώριο EBIT ανήλθε στο 12,72% το 2020 από 11,85% το 2019.