fbpx

Σε Τούρκους και Γερμανούς το μεγαλύτερο «φέσι» της Tripsta

0

Συνεχίζουν να εκδίδουν κανονικά ακτοπλοϊκά εισιτήρια οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες airtickets και travelplanet24 παρά το γεγονός ότι η Tripsta SA που είναι η εταιρία διαχειρίστρια τους ανακοίνωσε χθες επίσημα ότι βάζει λουκέτο και προχώρησε σε απόλυση των 300 περίπου υπαλλήλων της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Πράγματι αν επιχειρήσει κανείς και σήμερα να κλείσει ακτοπλοϊκό εισιτήριο για τα ελληνικά νησιά ή τις γραμμές της Ιταλίας θα διαπιστώσει ότι το σύστημα κρατήσεων των δύο εταιριών λειτουργεί και μπορεί να φθάσει μέχρι και την τελική πληρωμή , να δηλώσει δηλαδή τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας. Το τι θα συμβεί στη συνέχεια, αν δηλαδή το εισιτήριο που θα εκδοθεί θα είναι και έγκυρο είναι δύσκολο να απαντηθεί, αλλά γεγονός παραμένει ότι τα συστήματα των τραπεζών δεν έχουν αποκόψει την εν λόγω συναλλαγή από τον συγκεκριμένο έμπορο στον οποίο έχουν χορηγήσει και τα pos.

Eίναι η δεύτερη φορά κατά τα τελευταία χρόνια που μια εταιρία έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων οδηγείται στην κατάρρευση. Είχε προηγηθεί πριν τέσσερα ακριβώς χρόνια η Airfast Tickets του επιχειρηματία και τηλεοπτικού παρουσιαστή Νίκου Κοκλώνη. Μάλιστα παράγοντες της αγοράς εντοπίζουν και κάποια κοινά σημεία στις δύο επιχειρηματικές προσπάθειες, αν και παραδέχονται ότι ο δημιουργός της Tripsta ελληνογερμανός Φίλιππος Μπρίκμαν διαφέρει ως χαρακτήρας από τον γνωστό τηλεπαρουσιαστή.

Το γεγονός της κατάρρευσης της Tripsta SA προβληματίζει παράγοντες της τουριστικής αγοράς αφού ο όμιλος μόνο μια τυχαία εταιρία έκδοσης εισιτηρίων δεν είναι ; Με έδρα την Αθήνα, αλλά με γραφεία στην Γερμανία και την Ρουμανία διατηρούσε πολύγλωσσο προσωπικό ικανό να διαχειριστεί κρατήσεις σε πενήντα περίπου χώρες, αφού οι κατά χώρες ιστότοποι της λειτουργούσαν με βάση τις γλώσσες των χωρών , με τις καταληκτικές ταυτότητες τους (π.χ. .gr, .uk, .de) και παρέπεμπαν σε τοπικά τηλέφωνα εξυπηρέτησης με βάση τη ζώνη ώρας στην οποία βρισκόταν η κάθε διεύθυνση στο διαδίκτυο. Έδιναν δηλαδή την εντύπωση στους γερμανούς μιας γερμανικής εταιρίας, στους γάλλους μιας γαλλικής κλπ .

Η γιγαντιαία αυτή εξάπλωση του Ομίλου κάνει περίπλοκο τον ακριβή μέχρι σήμερα προσδιορισμό και των χρεών της που αφήνει στην αεροπορική αγορά. Υπάρχει φόβος ότι τα 70 εκατ. (ή και τα 100 εκατ.) ευρώ για τα οποία γίνεται λόγος σήμερα θα είναι πολύ περισσότερα, γιατί είναι προς το παρόν δύσκολο να προσδιοριστούν τα συνολικά ποσά με τα οποία επιβαρύνθηκαν οι αεροπορικές εταιρίες. Αυτά μάλλον δεν θα γίνουν ποτέ γνωστά τουλάχιστον για τις αεροπορικές εταιρίες που λόγω χώρας προέλευσης μπορεί να «κρύψουν» τις απώλειές τους.

Εκείνο που είναι όμως γνωστό είναι ότι και οι δύο εταιρίες εξέδιδαν εισιτήρια με σημαντικές εκπτώσεις ( ακόμα και μεγαλύτερες του 20%) έναντι των ηλεκτρονικών συστημάτων των αεροπορικών εταιριών. Εκτιμάται ότι ένα μεγάλο μέρος από τις οφειλές τους είναι προς τις εταιρίες Lufthansa και Turkish Airlines αφού οι δύο όμιλοι ήταν αυτοί που προέκυπταν πρώτοι και με καλές τιμές μέσω των ηλεκτρονικών αναζητήσεων των υποψηφίων επιβατών.

Για το τι δεν πήγε καλά στο επιχειρηματικό εγχείρημα που κατά καιρούς προβλήθηκε ως το ελληνικό startup στον τουριστικό κλάδο διεθνώς είναι δύσκολο να εκτιμηθεί. Οι δύο εταιρίες φαίνεται αρχικά να επωφελήθηκαν από την χρονική απόσταση μεταξύ χρέωσης των εισιτηρίων στον πελάτη και της τελικής πληρωμής στην αεροπορική εταιρία μέλος της ΙΑΤΑ που μπορεί κατά τους ειδικούς να έφθανε και το εξάμηνο. Για το λόγο αυτό και θεωρούν ότι η αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών της που ανακοίνωσε χθες η εταιρία ήλθε τώρα , όταν ήλθε η ώρα να πληρωθούν οι μαζικές κρατήσεις του καλοκαιρού που είχαν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του έτους.

Η Tripsta S.A. είναι μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης, και το μεγαλύτερο της Ν.Α. Ευρώπης, το οποίο καλύπτει πάνω από 50 αγορές σε όλο τον κόσμο με πάνω από 1 εκατ. επιβάτες να είναι πιστοί πελάτες. Μερικά ομολογουμένως εντυπωσιακά μεγέθη είναι οι 40 χιλιάδες αναζητήσεις που γίνονται το λεπτό στη μηχανή αναζήτησης της Tripsta με τον μέσο όρο εισιτηρίων που εκδίδονται κάθε χρόνο να αγγίζουν τα 3 εκατ. για όλα τα ταξιδιωτικά μέσα .Ακόμα και μέσα στη κρίση, από το 2011 στο 2012 η ανάπτυξη της Tripsta ήταν της τάξης του 300% και από το 2012 στο 2013 της τάξης του 100%, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου!

Το 2015 η travelplanet24 συγχωνεύθηκε με την airtickets® και με τη βοήθεια της χρηματοδότησης από τα Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partnersfunds . Τα brands της Tripsta S.A. περιλαμβάνουν την travelplanet24, η οποία απευθύνεται στην ελληνική αγορά και προσφέρει κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και αεροπορικά εισιτήρια, την airtickets®, η οποία προσφέρει πολλές ταξιδιωτικές επιλογές και κρατήσεις με έμφαση τα αεροπορικά εισιτήρια σε 17 χώρες, και την tripsta.com η οποία είναι το μεγάλο διεθνές όνομα με λειτουργία σε 46 χώρες και ειδικεύεται στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια.

Η τελευταία ανακοίνωση της εταιρίας στο άρθρο: Η Tripsta (Airtickets) αντεπιτίθεται

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra