fbpx

Σερί αποπληθωρισμού 42 μηνών στην ελληνική οικονομία

0

ους 42 μήνες έφτασε το σερί του αρνητικού πληθωρισμού στην ελληνική οικονομία, το οποίο συνεχίστηκε τον Αύγουστο παρά την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και τους φόρους που επεβλήθηκαν τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Αυγούστου, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2015 προκύπτει μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 1,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2016, παρουσίασε πτώση 0,3%, έναντι υποχώρησης 0,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους

Με τα παραπάνω δεδομένα ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2015 – Αυγούστου 2016 σε σύγκριση προς το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο παρουσίασε υποχώρηση 0,9%, έναντι μείωσης 2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Η σύγκριση με τον Ιούλιο

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% τον μήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις:

α) Κατά 6,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φάρμακα.

δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά και στα γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.

Η σύγκριση με τον Αύγουστο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια γενικά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 1,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 4,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.

δ) Κατά 3,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.

ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία-κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα προσωπικά είδη.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στον καπνό.

β) Κατά 2,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra