fbpx

Σερβία: Θα προμηθεύεται φ. αέριο από την Ελλάδα μέσω Βόρειας Μακεδονίας

0

Τη δυνατότητα ενεργειακής διασύνδεσης Βόρειας Μακεδονίας-Σερβίας εξέτασαν οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών, Χρίστιαν Μίτσκοσκι και Μίλος Βούτσεβιτς αντίστοιχα, κατά τη συνάντηση που είχαν στα Σκόπια τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου. Κατά τη συνάντησή τους υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Ενέργειας της Βόρειας Μακεδονίας και της Σερβίας.

Όπως δήλωσαν, εξετάστηκε κυρίως το ενδεχόμενο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας και Σερβίας, ως επέκταση του υπό σχεδίαση διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας. Με τον τρόπο αυτό, η Σερβία θα μπορεί να προμηθεύεται φυσικό αέριο από την Ελλάδα.

«Είμαστε στη διαδικασία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για τη διασύνδεση με την Ελλάδα», δήλωσε ο Μιτσκόσκι. «Αυτό θα επιτρέψει στη Βόρεια Μακεδονία να λειτουργεί ως χώρα διέλευσης, προσφέροντας στην Κεντρική Ευρώπη άλλη μια επιλογή για την προμήθεια φυσικού αερίου». Ο αγωγός θα συνδέει τη Βόρεια Μακεδονία με την Ελλάδα μέσω της Αλεξανδρούπολης, προσφέροντας πρόσβαση σε νέες πηγές φυσικού αερίου και ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής.

Οι δύο χώρες, μέχρι και την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία προμηθεύονταν σχεδόν αποκλειστικά φυσικό αέριο από τη Ρωσία. Ο Μιτσκόσκι τόνισε ότι το έργο αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της εξάρτησης της Βόρειας Μακεδονίας και της Σερβίας από το ρωσικό φυσικό αέριο, ενώ θα παρέχει στην Κεντρική Ευρώπη μια εναλλακτική διαδρομή εφοδιασμού με ενέργεια.

Ο Βούτσεβιτς εκτίμησε πως μέχρι το 2027, θα μπορούσε να κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας-Σερβίας, κάτι που θα επιτρέψει, όπως είπε στη χώρα του να έχει περισσότερες επιλογές όσον αφορά την διαφοροποίηση στις πηγές και στην προμήθεια φυσικού αερίου.

Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου είχε ως προαπαιτούμενο την αλλαγή χρήσης του αγωγού ώστε αντί για αργό να μεταφέρει προϊόντα διύλισης (ντίζελ). Πλην όμως, αν και οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ τροποποιήθηκαν για να εξυπηρετούν τη νέα χρήση και έγιναν επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια γιατί καθυστερούσε η έκδοση αλλαγής της αδειοδότησής του από τη Βόρεια Μακεδονία, ενώ εκκρεμούσαν και κάποιες άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, εμπόδια που στο ενδιάμεσο ήρθησαν και όπως ανέφερε σήμερα ο Χρίστιαν Μίτσκοσκι, ο αγωγός θα τεθεί σύντομα σε λειτουργία.

Μετά την παύση λειτουργίας του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων το 2013, η Βόρεια Μακεδονία τροφοδοτείται οδικώς με καύσιμα, με συνέπεια το κόστος ανεφοδιασμού να είναι υψηλό. Επίσης, η διακίνηση καυσίμων οδικώς καθιστά πιο εύκολη τη λαθρεμπορία, η οποία «μεταφράζεται» σε απώλεια εσόδων.

Όπως μετέδωσε το Βουλγαρικό Πρακτορείο Ειδήσεων BTA, εκτός από την ενεργειακή συνεργασία, οι δύο ηγέτες συζήτησαν και βελτιώσεις στις υποδομές μεταφορών, επικεντρώνοντας σε σημαντικά έργα όπως ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας κατά μήκος του Διαδρόμου 10, που συνδέει τη Βιέννη με την Αθήνα. Η σύνδεση με τον Διάδρομο 8, άλλο ένα σημαντικό έργο υποδομών, βρέθηκε επίσης στην ατζέντα. Ακόμη, συμφώνησαν να συγκαλέσουν κοινή συνεδρίαση των κυβερνήσεων στην πόλη Νις της Σερβίας για να προωθήσουν περαιτέρω αυτές τις πρωτοβουλίες.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra